Gość Piotr76 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Witam Proszę o pomoc w poniższym temacie Nie działa obrotomierz jak również komputer nie wskazuje chwilowego zużycia paliwa i średniego spalania. Rozebrałem kokpit i sprawdziłem przewody - są OK. Włączając kostkę poruszyły się wszystkie wskazówki - stąd wnoszę, że sam wskaźnik obrotów nie jest zepsuty. Gdzie szukać i jak naprawić czujnik obrotów. Z góry dziękuję za pomoc. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 a może zrób test zegarów? może zawiesiły się jakoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcopolo2010 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Właśnie a jak sie robi ten test bo z filmiku nie moge dokladnie wywnioskowac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 klepnij na youtube to Ci kilka linków wyrzuci, ja do kłądnie nie wiem, nie robiłem nigdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr76 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Mam 4 zegary - oddzielnie obrotomierz. Myślę, że sygnał wielkości obrotów nie dociera do komputera, dlatego nie ma wskazania chwilowego zużycia paliwa i średniego spalania jak również obrotomierz nie działa. Gdzie znajduje się czujnik obrotów. Mam primerę 1.9 DCI z 2004 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imurabus Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Witam! Nie chcę niepotrzebnie martwić ale w moim przypadku był to jeden z pierwszych objawów uszkodzonego sterownika głównego (komputera). (1.9dci 2003r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr76 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 oprócz braku wskazania obrotomierza nie działa również wskaźnik temperatury - czy może to być uszkodzenie komputera czy jest może szansa, że to tylko czujniki bądź przewody. Sprawdziłem czujnik położenia wału - jest OK Gdzie szukać czujnika obrotów pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imurabus Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Tym bardziej obstawiam sterownik. w moim przypadku było podobnie, podczas jazdy zawieszał się komputer, obrotomierz przestawał działać a temperatura nie rosła. Po jakimś czasie było tak, że po uruchomieniu auta gdy się silnik nieco zagrzał nie mogłem już go uruchomić. Po około 10 min było znowu dobrze, lecz sytuacja się pogarszała z dnia na dzień. Inne objawy to włączanie się chłodnicy od razu po przekręceniu stacyjki, później immobilizer nie chciał działać (lub właśnie działał bo nie mogłem już samochodu uruchomić). Aż pewnego "pięknego" dnia usłyszałem "to komputer-nic się nie da zrobić". Po sprawdzeniu sterownika w dwóch różnych warsztatach kupiłem nowy (używany) komputer i po zgraniu go z immobilizerem śmigam autem. Dodatkowo pragnę zaznaczyć, że po podpięciu nissana do komputera nie było widocznych żadnych błędów !!! Polecam wizytę u dobrego elektronika i sprawdzenie sterownika głównego (to ten pod akumulatorem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiuniom Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 a ja podobnie troszke miałem jak kabel od masy pod maska z lewej strony byl luzny (montowany gdzies obok kielicha juz nie pamietam dokladnie). swiecila mi sie wtedy kontrolka abs, obroty nie chodzily, kilometry nie krecily sie na podliczniku, i zuzycia paliwa nie pokazywal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam, Mam podobny problem, tylko nieco bardziej "zaogniony"... Zapalają mi się w bliżej nie sprecyzowanych sytuacjach obie kontrolki silnika (żółta i czerwona - czasami razem, czasami każda z osobna - na prawdę nie ma reguły). Przy żółtej dodatkowo wyłącza się obrotomierz i klima. Czasami kontrolki gasną po kilku minutach/kilometrach, a czasami to samochód gaśnie (najgorzej jak zgasł "w biegu", na szczęście przy małej prędkości). Podobnie jak niektórzy przedmówcy muszę trochę odczekać, bo inaczej immo nie pozwala odpalić... Zaprowadziłem auto do diagnosty - wstępna diagnoza na podstawie objawów: uszkodzony komputer (na potwierdzenie czekam, bo po wczorajszej burzy nie mają jeszcze prądu). I teraz pytanie. Nowy komputer to, jeśli dobrze pamiętam sprzzed dwóch lat, około 6000 (ASO). Ile płaciliście za używany? Boję się, że mnie czeka wymiana i chcę się psychicznie na koszty przygotować... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imurabus Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Ja płaciłem za używany 350zł + koszt montażu i zgrania go z immobilizerem 250zł. W moim przypadku próbowali jeszcze naprawić komputer, więc płaciłem dodatkowe 250zł. ASO to omijam wieeeelkim łukiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Witam, Po dalszych bojach z moją P12 (swoją drogą mam jej dość i chyba czas na zmianę) nadal nie wiem dlaczego zapala mi się pomarańczowa kontrolka silnika (czerwona w moim przypadku to prawdopodobnie woda w układzie paliwowym - wlałem preparat wypierający wodę i na razie spokój - filtr czeka kupiony na wymianę). Kilka objawów: -Kontrolka (pomarańczowa) zapala się tylko na ciepłym silniku -Razem z kontrolką wyłącza się klima, obrotomierz i źle pokazuje spalanie Niedawno miałem uszkodzony opornik na wentylatorze chłodnicy - po spięciu "na krótko" chodził tylko na jednym "biegu". Ostatnio usunąłem tą usterkę (swoją drogą dlaczego nie sprzedają samego opornika bez wentylatora?), ale kontrolka nadal się zapala. Moje odczucie jest takie, że przy próbie włączenia drugiego biegu wentylatora chłodnicy, czynność ta się nie udaje, więc aby nie obciążać silnika komputer wyłącza to i owo (w tym klimę) jednocześnie włączając kontrolkę. Po jakimś czasie kontrolka gaśnie i wszystko wraca do normy. Jak myślicie. Czy powiązanie kontrolka-wentylator jest możliwe? Co jeszcze (oprócz awarii komputera) może powodować zapalenie pomarańczowej kontrolki? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.