Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

obrotomierz, chwilowe zużycie paliwa


Gość Piotr76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc w poniższym temacie

Nie działa obrotomierz jak również komputer nie wskazuje chwilowego zużycia paliwa i średniego spalania.

Rozebrałem kokpit i sprawdziłem przewody - są OK.

Włączając kostkę poruszyły się wszystkie wskazówki - stąd wnoszę, że sam wskaźnik obrotów nie jest zepsuty.

Gdzie szukać i jak naprawić czujnik obrotów.

Z góry dziękuję za pomoc.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 4 zegary - oddzielnie obrotomierz.

Myślę, że sygnał wielkości obrotów nie dociera do komputera, dlatego nie ma wskazania chwilowego zużycia paliwa i średniego spalania jak również obrotomierz nie działa.

Gdzie znajduje się czujnik obrotów.

Mam primerę 1.9 DCI z 2004 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie chcę niepotrzebnie martwić ale w moim przypadku był to jeden z pierwszych objawów uszkodzonego sterownika głównego (komputera).

(1.9dci 2003r)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz braku wskazania obrotomierza nie działa również wskaźnik temperatury - czy może to być uszkodzenie komputera czy jest może szansa, że to tylko czujniki bądź przewody. Sprawdziłem czujnik położenia wału - jest OK

Gdzie szukać czujnika obrotów

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej obstawiam sterownik. w moim przypadku było podobnie, podczas jazdy zawieszał się komputer, obrotomierz przestawał działać a temperatura nie rosła. Po jakimś czasie było tak, że po uruchomieniu auta gdy się silnik nieco zagrzał nie mogłem już go uruchomić. Po około 10 min było znowu dobrze, lecz sytuacja się pogarszała z dnia na dzień. Inne objawy to włączanie się chłodnicy od razu po przekręceniu stacyjki, później immobilizer nie chciał działać (lub właśnie działał bo nie mogłem już samochodu uruchomić). Aż pewnego "pięknego" dnia usłyszałem "to komputer-nic się nie da zrobić". Po sprawdzeniu sterownika w dwóch różnych warsztatach kupiłem nowy (używany) komputer i po zgraniu go z immobilizerem śmigam autem.

Dodatkowo pragnę zaznaczyć, że po podpięciu nissana do komputera nie było widocznych żadnych błędów !!! Polecam wizytę u dobrego elektronika i sprawdzenie sterownika głównego (to ten pod akumulatorem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja podobnie troszke miałem jak kabel od masy pod maska z lewej strony byl luzny (montowany gdzies obok kielicha juz nie pamietam dokladnie). swiecila mi sie wtedy kontrolka abs, obroty nie chodzily, kilometry nie krecily sie na podliczniku, i zuzycia paliwa nie pokazywal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Carlozzz

Witam,

 

Mam podobny problem, tylko nieco bardziej "zaogniony"... Zapalają mi się w bliżej nie sprecyzowanych sytuacjach obie kontrolki silnika (żółta i czerwona - czasami razem, czasami każda z osobna - na prawdę nie ma reguły). Przy żółtej dodatkowo wyłącza się obrotomierz i klima. Czasami kontrolki gasną po kilku minutach/kilometrach, a czasami to samochód gaśnie (najgorzej jak zgasł "w biegu", na szczęście przy małej prędkości).

 

Podobnie jak niektórzy przedmówcy muszę trochę odczekać, bo inaczej immo nie pozwala odpalić...

 

Zaprowadziłem auto do diagnosty - wstępna diagnoza na podstawie objawów: uszkodzony komputer (na potwierdzenie czekam, bo po wczorajszej burzy nie mają jeszcze prądu).

 

I teraz pytanie. Nowy komputer to, jeśli dobrze pamiętam sprzzed dwóch lat, około 6000 (ASO). Ile płaciliście za używany? Boję się, że mnie czeka wymiana i chcę się psychicznie na koszty przygotować...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za używany 350zł + koszt montażu i zgrania go z immobilizerem 250zł. W moim przypadku próbowali jeszcze naprawić komputer, więc płaciłem dodatkowe 250zł.

ASO to omijam wieeeelkim łukiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Po dalszych bojach z moją P12 (swoją drogą mam jej dość i chyba czas na zmianę) nadal nie wiem dlaczego zapala mi się pomarańczowa kontrolka silnika (czerwona w moim przypadku to prawdopodobnie woda w układzie paliwowym - wlałem preparat wypierający wodę i na razie spokój - filtr czeka kupiony na wymianę).

 

Kilka objawów:

 

-Kontrolka (pomarańczowa) zapala się tylko na ciepłym silniku

-Razem z kontrolką wyłącza się klima, obrotomierz i źle pokazuje spalanie

 

Niedawno miałem uszkodzony opornik na wentylatorze chłodnicy - po spięciu "na krótko" chodził tylko na jednym "biegu". Ostatnio usunąłem tą usterkę (swoją drogą dlaczego nie sprzedają samego opornika bez wentylatora?), ale kontrolka nadal się zapala.

Moje odczucie jest takie, że przy próbie włączenia drugiego biegu wentylatora chłodnicy, czynność ta się nie udaje, więc aby nie obciążać silnika komputer wyłącza to i owo (w tym klimę) jednocześnie włączając kontrolkę. Po jakimś czasie kontrolka gaśnie i wszystko wraca do normy.

 

Jak myślicie. Czy powiązanie kontrolka-wentylator jest możliwe? Co jeszcze (oprócz awarii komputera) może powodować zapalenie pomarańczowej kontrolki?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...