Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Airbag


Gość mikimor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cookies85 dzięki.

Kupiłem zamiennik, wymieniłem sam. Przy zakupie trzeba patrzeć na nr vin, bo różne modele mają różne wyposażenie. Uwaga przy wymianie na czarny dekiel na spodniej stronie zwijaka - trzeba go wykręcić (3 śrubki) ze starego i przełożyć do nowego. Znajduje się w nim m.in. dodatkowe gniazdo do wpięcia przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, 
mam nissan qashqai 2007, 1.6 benzyna. 
Kontrolka poduszki miga, w servisie nissana w Lublinie stwierdzili ze to tasemka do wymiany, poprawiali ja ale problem odrazu wrocil. 
Kupilem sama tasiemke wymienilem, kluczykiem zresetowalem kontrolke poduszki, ale....

ale.... kontrolka daje mi takie sygnaly w trybie testowym 
1 dlugi (2 sekundy), 2 krótkie (1 sekunda), 2 krótkie (1 sekunda)   
i to sie powtarza caly czas, przy probie ponownego resetu dalej to samo. 
powinny byc tylko dlugie sygnaly i powinno to zniknac a tak sie nie dzieje :) 

Na sieci nie widze co oznacza taka sekwecja migania, a w nissanie mowi gosc ze sie nie zna  :) i tylko komputer mu powie co jest nie tak. 

Pytanie, moze ktos kojazy, albo ma informacje co to za sygnal ?? 

sprawdze zaraz jeszcze te kable pod fotelem :) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie masz czasem wyłączonej poduszki pasażera kluczykiem przy prawych drzwiach?

 

 


... w nissanie mowi gosc ze sie nie zna  :) i tylko komputer mu powie co jest nie tak. 
 

 

Trzeba było mu powiedzieć, żeby uważał, bo jak komputer padnie to on już roboty nie znajdzie ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszka pasazera jest wlaczona
 

 

26552811_10213594319987409_1735935304_n.

Taki blad pokazuje mi sie na komputerze, sprawdzilem i to moze byc kilka rzeczy :) 

Possible causes
Faulty Driver Air Bag
Faulty Spiral Cable
Driver Air Bag harness is open
Driver Air Bag circuit poor electrical connection


Sugeruja zeby sprawdzic to .....
1. Visually check the wiring harness connection.  (SPRAWZONE KOSTKI)
2. Replace the harness if it has visible damage. (BRAK USZKODZEN)
3. Replace the driver air bag module.  (PODEJZEWAM)
4. Replace the spiral cable.  (WYMIENIONE)
5. Replace the air bag diagnosis sensor unit.
6. Replace the related harness.


moze macie jakies sugestie ?? 
 

Edytowane przez Hjpel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz po nr.czesci, najlepiej wyszukaj po nr vin u mnie byla ta B5567JD00A. Drugi rodzaj chyba jest bez multifunkcji

Taśma Airbag jest  z 7 lub 11 pinową .

W serwisie ponad 1000 zł a ta sama identycznie taśma ,tylko z wydrapanym znakiem fabrycznym Nissana na AlieXpress za ok.17 $

Ta 11 pinowa kosztuje nieco drożej.

Jak kto zainteresowany mam na zbyciu oryginalną taśme do naprawy -7 pinową.

Można ja wysłac pod PIłe do naprawy i przez to auto nie bedzie musialo stac na czas regeneracji -bo bez tasmy jeździć nie da się..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam, wymieniłem zwijak i wszystko fajnie działa, sterowanie z kierownicy oraz poduszka przestała migać, jednak chyba przekręciłem czujnik skrętu i zaświeciła mi się teraz kontrolka ESP OFF i poślizgu, jest możliwość skalibrowania tego bez ponownego rozkręcania kierownicy oraz jeżeli jak już rozkręcę to jest tam jakieś oznaczenie w którym miejscu musi byc czujnik aby był na zero?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ta:

1. Włącz silnik.

2. Skręć koła maksymalnie w prawo.

3. Skręć koła maksymalnie w lewo.

4. Skręć koła maksymalnie w prawo.

5. Ustaw koła prosto.

6. Przejedź się prosto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Musisz rozkrecic, jesli zapala sie od razu po przekroczeniu kluczykami to o 2 obroty trzeba prewinac a jesli po chwili od ruszenia to o 1 obrot ale nie powiem ci w która strone ja zrobiłem to metoda prob i błędów, 3 razy sciagalem kierownice ale sie udało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po uruchomieniu silnika i ruszeniu kierownicą zaczęła migać kontrolka poduszki airbag, skasowałem ją podanym sposobem ale po ruszeniu kierownicą znów miga lampka od airbag, moje pytanie którą zestaw z taśmą mam kupić, są 2 rodzaje z jednym kablem wychodzącym czy z dwoma kablami ?

 

dziś byłem u elektromechanika żeby wymienić zwijak poduszki w kierownicy, jak się okazało na miejscu nie trzeba nic wymieniać tylko naprawić (polutować taśmę), ponieważ wymiana na nowy zwijak pomoże na kilka lub kilkadziesiąt kilometrów, dowiedziałem się że wszystkie zwijaki wychodzą z wada fabryczną. Koszt naprawy 150f

Edytowane przez PiotrPLGB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 14.06.2018 o 18:50, PiotrPLGB napisał:

Po uruchomieniu silnika i ruszeniu kierownicą zaczęła migać kontrolka poduszki airbag, skasowałem ją podanym sposobem ale po ruszeniu kierownicą znów miga lampka od airbag, moje pytanie którą zestaw z taśmą mam kupić, są 2 rodzaje z jednym kablem wychodzącym czy z dwoma kablami ?

 

dziś byłem u elektromechanika żeby wymienić zwijak poduszki w kierownicy, jak się okazało na miejscu nie trzeba nic wymieniać tylko naprawić (polutować taśmę), ponieważ wymiana na nowy zwijak pomoże na kilka lub kilkadziesiąt kilometrów, dowiedziałem się że wszystkie zwijaki wychodzą z wada fabryczną. Koszt naprawy 150f

Najczęściej pękają ścieżki w taśmie.

Jak uszkodzenie ma miejsce na końcu,to można naprawę wykonać na starej taśmie.

Ale jednak lepszy efekt to wymiana samej taśmy(kabla)na nowy.

Pod Piłą w Kaczorach robią to bardzo dobrze z roczną gwarancją

Cena naprawy ~~100-150 zł.

Ja kupiłem kompletny,nowy zwijak wysyłkowo w Chinach za ok.17 $

Ponad rok czasu użytkuje i póki co jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 19.06.2011 o 08:34, meridion napisał:

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśni

Sposób działa i robi nawet więcej. 

mianowicie wymieniałem radio i podłączyłem do sterowania w kierownicy (trochę prób wykonałem zanim wszystko zadziałało)  Radio na pierwszy rzut oka spoko ale zapaliła się kontrolka Airbag. Ok kupiłem drugą taśmę podłączyłem i bez zmian, a nawet gorzej. Kontrolka miga, lewy kierunkowskaz nie odbija, sterowanie radiem działa jakby z opóźnieniem czasem wcale. Myślę walniety moduł z taśma pod kierownicę ( kupiłem na Aliexpress) 

Po zastanawianiu tego sposobu wszystko działa. 

Airbag znikł,  kierunek odbija, sterowanie radiem super 

Edytowane przez Tomek622
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
13 godzin temu, piotrmak napisał:

 

 

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Próbowałem patentu z kluczykiem aby zresetować błąd kontrolki airbagu ale po tym kontrolka miga mi 2 x szybko i raz wolno, spojrzałem pod siedzenie i mam tam pare wiązek kabli, któy jest od poduszki powieetrznej ? Czy ktoś wie co może oznaczać ten kod ? Probowałem na rozłączonym akumulatorze odpinać wiązki pod siedzeniem kierowcy ale bez rezultatu. Jakieś pomysły ?

Edytowane przez peceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Czy jest sposób usuwania błędu kontrolki ESP podobny do kontrolki poduszki?

W dniu 14.05.2018 o 14:59, Cookies85 napisał:

Musisz rozkrecic, jesli zapala sie od razu po przekroczeniu kluczykami to o 2 obroty trzeba prewinac a jesli po chwili od ruszenia to o 1 obrot ale nie powiem ci w która strone ja zrobiłem to metoda prob i błędów, 3 razy sciagalem kierownice ale sie udało 

 

który to element?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 19.06.2011 o 08:34, meridion napisał:

Proponuję sprawdzić wszelkie kabelki, poruszać docisnąć a potem zabawa kluczykiem, kiedyś podałem instrukcję do N16 ale w micrze K12 też zadziałało, więc może w QQ też. W serwisie za taką naprawę min 100-150,-. Poza ASO chcieli ode mnie od Almerki 50,-. Sam zrobiłem to w 3 minuty

 

instrukcja:

Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek

 

 

przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,

1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)

2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala

3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )

4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz

5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i

8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i

9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśni

Dzieki. Zadziałało . Nissan Qashqai 08r. Chyba przesunąłem fotel i zapaliła się kontrolka. Skasowałem zgodnie z instrukcją. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W moim Qashqaiu metoda kluczowa pomogła az do teraz.Rano wyjeżdżając z parkingu zaczęła migac i tym razem metoda nie pomaga .Dodam że miga dość dziwnie dlugo nie swieci po czym mrugnie 2 razy przerwa nastepnie kilkukrotnie a potem znów nic..Sprawdzałam kabelki i dalej bez zmian.Wylacznik na belce  nie byl uzywany wiec mysle że sam sie nie mógł wyłączyć.Może miał ktoś z Was tak samo i wie jak zdziałać. Proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak nie pomogła metoda, okazało się, że przy podobnym miganiu nie łączyła kostka z przewodami - ta od podpięcia zwijaka w kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Od dzisiaj zaczęła mi migać kontrolka poduszek. Skasowanie błędu pomogło... Na kilka km przejazdu autem. Dodam, że wcześniej miałem problem z klaksonem i wtedy był wymieniany zwijacz (oryginał). Jest jakiś sposób aby potwierdzić wadliwy zwijacz? Posprawdzałem wiązki przy fotelach i wyglądają prawidłowo. 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez Lasiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  Generalnie nie czuję się specjalistą. Zwijak sprawdzić może w miarę ogarnięty elektronik. Wtedy ewentualnie może naprawić- zwykle chodzi o lutowanie przewodów.  Choć z powodzeniem reklamowalem też zwijak bez problemu- nie oryginał nawet. 

Powodzenia  

Koszt naprawy zwijaka u mnie w okolicy to do 150pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dziubek napisał:

Witam.  Generalnie nie czuję się specjalistą. Zwijak sprawdzić może w miarę ogarnięty elektronik. Wtedy ewentualnie może naprawić- zwykle chodzi o lutowanie przewodów.  Choć z powodzeniem reklamowalem też zwijak bez problemu- nie oryginał nawet. 

Powodzenia  

Koszt naprawy zwijaka u mnie w okolicy to do 150pln

Jeszcze wpadło mi na myśl aby po "usunięciu" błędu pokręcić kierownicą i zobaczyć czy kontrolka ponownie się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy samodzielnej wymianie trzeba pamiętać aby założyć zwijak w pozycji środkowej.  Inaczej wyłamie przy skręcie kierownicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...