Gość klakierKSW Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Witam, jestem posiadaczem almerki z 2006 4. 1.5 dci i mam następujący problem. Swego czasu zauważylem pewne problemy przy hamowaniu a mianowicie przy powolnej jezdzie i naciskaniu na hamulec bylo slychac glosne szuranie wiec stwierdzilem ze to pewno kloski hamulcowe i dlatego je wymienilem. Po wymianie przez pare dni bylo ok po czym przy zwalnianiu z duzych predkosci z ok 120-130 slychac bylo stukanie. Łożyska? i teraz po paru tygodniach jest to samo co dzialo się przed wymianą klocków. Co radzicie? wymiana tarcz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Nie zaszkodzi oglądnąć/zmierzyć tarczy. Kiedy były wymieniane? W mojej almerze n16 która przejechała 84tys km jeszcze nie zmieniałem. Są już na wykończeniu i do 5000km będę wymieniać razem z klockami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klakierKSW Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 no u mnie Almerka ma 108 tys. i nie byly wymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 To dokładnie sprawdź tarcze. Najlepiej sprawdź w internecie ile mm mają one mieć, zdejmij koło i zmierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Wymieniłeś klocki przednie i tylne? jeżeli tylko przednie, to może akurat się skończyły tylne. Byłby to troche dziwny zbieg okoliczności, ale jest taka opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Również mam problem z hamulcami - po rozgrzaniu przedni prawy hamulec przestaje odbijac. Probowalem juz wszystkeigo i chyba jedyna opcja jaka zostala jest wymiana zacisku. Na allegro mozna je dosc tanio znalezc - nawet 19zl W zwiazku z tym mam pytanie: Od jakich modeli beda pasowac hamulce do almery N16 2001 1.8? Ciezko jest znalezc od dokladnie takiej konfiguracji ale jest sporo od almer 1.5 czy diesla. Czy takie zaciski beda pasowac? Kiedys na forum rzucilo mi sie w oczy ze primiera ma takie same zaciski. Czy ktos moze to potwierdzic? Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 zacisk 19 zeta ?!?!?!? to chyba będzie w takim samym stanie jak ty masz, sama regeneracja starego to coś koło 100-150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 najlepiej zregenerować sobie zacisk, nie ma sensu kupować używanego, tym bardziej, ze przeważnie leżą one długo nieużywane, więc także będą zastane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 nie trzeba regenerowac absolutnie zacisku. Wystarczy wymienić, oczyścic prowadnice - śruby zacisku, potem pilniczkiem zeszlifuj trochę jarzmo i opercie klocka, by luźniej latał w jarzmie, klocki niektórych zamienników bywają za ciasne. Asolutnie zadnych smaró miedziowych itp bo kleją tylko syf klockowy i ulegaja zapieczeniu. Ostatnia rzecza jaka sprawdzasz to czy cylinderek cofa się, powinien palcami, lub lekko podwadzajac srubokrętem. Mozesz wyjąć cylinderek, jak nie ma wżerów wymień tylko oringi i gumkę zabezpieczającą i będzie git. A... hamulce w almerze trzeba czyścić przynajmniej 2 x w roku, jak to robie co 4-5 kkm, bo gromadzacy sie syf między jarzmem a klockami powoduje zapiekanie klocka w jarzmie i to najczęstsza przyczyna "nieodbijania" hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 zgadzam sie z kolega wyzej trzeba klocki czyscic mi po zimie lewe przednie koło nie odbijało a klocek to srubokretem podwazałem zeby go wyjac troche podpilowałem zapobiegawczo wszystkie i jest git tylko nie zaduzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 p_flori, panie 'nietrzebaregenerowaćabsolutniezacisku', to sam nawet nie wiesz o czym piszesz? takie czyszczenie przeważnie pomoże na kilka kkm, właśnie o tym pisałem, że trzebaby to rozebrać co p_flori napisał, ale do tego powymieniać te wszystkie gumowe elementy, a w prowadnice wprowadzić odpowiedni smar, taki zabieg nazywamy regeneracją zacisku ewentualnie, jeżeli tłoczek jest w złym stanie to trzeba by go wymienić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Dziękuję wszystkim za porady / odpowiedzi. Hamulce były czyszczone wielokrotnie (około 8 razy w mojej 3,5 letniej przygodzie z tym autem). Został kupiony również zestaw naprawczy zacisku i wszystkie gumowe elementy zostały wymienione. Pomaga to na część dolegliwości, jednak bez względu na to jakie zabiegi zostały przeprowadzone to lewy klocek w prawym zacisku przestaje odbijać i delikatnie trze. Wystarczy tylko odrobinę rozgrzać hamulce. Z pozostałymi klockami wszystko jest ok. Ponieważ ani czyszczenie, ani regeneracja nie przynoszą efektu to mechanicy zasugerowali zmianę tego zacisku i stąd też moje pytanie o to jakie zaciski będą pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.