Gość Gośka Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Witam, to mój pierwszy post, nie jestem mechanikiem samochodowym , a mam od niedawna problem: W mojej Almerze (n16, 2001, 130 tyś przebiegu) pojawia się dziwne drżenie, rzężenie (nawet nie wiem jak to ująć) podczas jazdy w trasie, kiedy rzadko przyśpieszam czy hamuję. To drżenie pojawia się znikąd i po pewnym czasie samo ustaje. Czuć je na kierownicy, pedałach, podłodze. Jest odczuwalne także przez pasażerów. Szczególnie mocno jest wyczuwalne i słyszalne (wtedy to można określić jak stukanie), gdy puszczam pedał gazu, gdy nie operuję żadnym pedałem (że tak to ujmę). Wtedy samochód jak gdyby szybciej traci prędkość, jakby go coś hamowało. Hamulce działają normalnie, nie zauważyłam, żeby było coś nie tak, nie wiem czy były wymieniane części układu hamulcowego. Auto posiadam od roku, w tym czasie zrobiłam ok 10 tyś km. Czy można na podstawie tego opisu przybliżyć, co się dzieje z autem? chciałabym mniej więcej wiedzieć, z czym jechać do mechanika. Dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 sprawdż czy po dłuższej jeździe któreś z kół jest bardziej gorące od pozostałych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) Raczej mało prawdopodobne aby to miało coś wspólnego z blokującymi się klockami... Gdyby były przyblokowane to byłby wyczuwalny nieprzyjemny zapach. A te stukanie to mniej więcej skąd najbardziej jest wyczuwalne? Czy stukanie jest regularne, jeśli tak to czy jeśli zwolnisz stuka słabiej? Edytowane 18 Czerwca 2011 przez remik_p12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) Auto koleżance drga, a nie stuka, jak tarcza się zagrzeje to faktycznie może drżeć "auto", sam tak miałem niedawno, z resztą do tej pory co jakiś czas łapie mi jeden tłoczek, przy hamowaniu nic nie drzy, a jak koleżanka ma zwichrowaną tarczę np. wskutek kilkukrotnego przegrzania to tym bardziej będzie biło przy szybszej jeździe. Może też być przegub walnięty, ale to moim zdaniem waliło by od początku jazdy. Edytowane 18 Czerwca 2011 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 (edytowane) Może wentylator chłodnicy/klimatyzacji? Najłatwiej sprawdzić włączając na postoju przy rozgrzanym silniku klimatyzację (włączą się wtedy obydwa wentylatory, jeśli któryś jest niewyważony powinno być to czuć). Z tym, że wibracje od wentylatora występują zawsze, nawet na postoju. Jeśli tylko podczas jazdy to raczej nie wentylatory. Mogą być to też zużyte poduszki silnika i przenoszą drgania na pojazd - ale tutaj drgania raczej występowały by przy niskich obrotach. Może sprawdź jeszcze takie sytuacje jak auto drży: - jak wciśniesz sprzęgło - zredukujesz bieg i dodasz gazu - zaczniesz hamować Edytowane 18 Czerwca 2011 przez gm20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EuMe Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Mam to samo, ale to wina tanich opon. Jak są zimne, to nic nie słychać. Po rozgrzaniu opon i "dobraniu" prędkości hałas jak w traktorze. Spróbuj zamienić koła. Obejrzyj bieżnik, jak ma regularne nierówności, to na bank przyczyna rozpoznana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gośka Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 (edytowane) Dzięki bardzo za sugestie. Dziwi mnie to trochę, bo wydaje mi się, że gdyby była jakaś usterka, to drżałoby cały czas, a nie tylko przez chwilę. Jak napisałam, to się pojawia nagle i samo zanika. Rzadko jeżdżę z klimą, bo nie lubię. Nie mam gwoździ, kamieni i innych paprochów w oponach, nie ma też znaczenia nawierzchnia. Gdy jadę, to jest to drżenie i jakby takie szuranie, jest to miarowe, gdy przyśpieszam, ten dźwięk też "przyśpiesza", tak samo ze zwalnianiem. Gdy nie wciskam żadnego pedału, to jest to prawie stukanie i samochód szybko traci prędkość. Szczególnie mocno czuć to przy hamowaniu z dużej prędkości, tuż przed zatrzymaniem zanika. Wiem, że to co piszę, może być niezbyt precyzyjne. Ostatnio zgubiłam dekielek "nissan" z felgi z lewego przedniego koła, ale wątpię, żeby kawałek plastiku miał wpływ na to, co się dzieje. Jeżdżę na trochę już wysłużonych oponach, ale tak jak mówię, to drżenie pojawia się i po jakimś czasie zanika, więc... nie wiem Aha, i nie ma żadnego swądu z kół. Ponadto podczas jazdy i takiego drżenia, zjechałam na stację benzynową. Po zatrzymaniu nic podejrzanie nie drżało, silnik spokojnie i cicho chodzi, jak zawsze. Edytowane 19 Czerwca 2011 przez Gośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 a wię ja nadal stawiam na hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 z tymi hamulcami to bardzo prawdopodobna opcja! Gosiu, sprawdź po jezdzie temp każdego koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GW_Dex Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Tutaj podczepię się pod prośbę Małgośki. Mam to samo w moim N16. Wczoraj zrobiłem trasę Gdańsk - Stare Pole - Gdańsk. W trakcie jazdy mam ten sam dziwny objaw co koleżanka. U mnie jest swąd z prawego przedniego i lewego tylniego koła. Samochód jest po wymianie chłodnicy, ale to pewnie bez znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 No to tutaj to już wątpliwości nie ma żadnych chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stani_s Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Chyba mam podobnie i przymierzam się do sprawdzenia zacisków hamulców. Drżenie może pochodzić jeszcze od układu wydechowego,który może dotykać do podwozia. Jest też w przedniej części układu wydechowego osłona i jeśli ta się poluzuje lub oderwie będzie hałasować-drżeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GW_Dex Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 (edytowane) No to tutaj to już wątpliwości nie ma żadnych chyba. prawy przedni klocek (oryginalny TRW) jakoś dziwnie przestał swobodnie się mieścić w zacisku. lekka polerka i problem zniknął. Edytowane 28 Czerwca 2011 przez Grzegorz W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chajecki Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Witam A może by tak sobie kółka wyważyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość remik_p12 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 (edytowane) Witam A może by tak sobie kółka wyważyć? Czyli wniosek z tego taki że koła co jakiś czas wyważają się same i na odwrót... Czytaj uważnie. Edytowane 29 Czerwca 2011 przez remik_p12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gośka Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Czy to, co opisałam wyżej, może być objawem niedziałającego hamulca ręcznego? Chciałam dziś zrobić przegląd, ale okazało się, że nie mam ręcznego ;] Na lewym kole łapie, prawe nic. Kazali mi to zrobić i wrócić po pieczątkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 prawy przedni klocek (oryginalny TRW) jakoś dziwnie przestał swobodnie się mieścić w zacisku. lekka polerka i problem zniknął. Niestety tak właśnie jest w hamulcami w Almerze. Ja praktycznie co roku na wiosnę czyszczę zaciski, bo niestety w naszej klimatycznej aurze i syfie na drogach, ślizgi klocków bardzo szybko brudzą się i przestają spełniać swoją rolę. O tym że nie jest dobrze wiadomo właśnie po dźwięku silnika i super sztywnym pedale hamulca. Przynajmniej o tyle dobrze, że hamulce w almerze mają stosunkowo prostą konstrukcje i w zasadzie w godzinkę można zrobić samodzielnie takie czyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gośka Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 (edytowane) Piszę, żeby zakończyć wątek. Buladag [Nissanmaniak] miał rację Byłam dziś w serwisie Nissana, praktycznie nie mam hamulców, są na wykończeniu. Jutro wymieniam. Dzięki za pomoc Edytowane 5 Lipca 2011 przez Gośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 W sensie, że ja? To mój nick jest nad "rangą" nissanmaniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gośka Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 (edytowane) Hmm, taaa dzień bez zbłaźnienia się jest dniem straconym <obciach> tak, Ty Edytowane 5 Lipca 2011 przez Gośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 to jak już Ci zrobią hamulce,to napisz,czy zniknęło to drżenie(pojawiające się i znikające)Dzięki czemu będziemy mogli być mądrzejsi o doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gośka Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Zniknęło to drżenie. Mam nowe tarcze i klocki. Stare były strasznie starte, na dodatek nierównomiernie, tzn. na lewym przednim kole mocniej niż na prawym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 To,mamy jasną sprawę,tylko,czy dobrze wyczyścili i nasmarowali,to co potrzeba przy wymianie. Żeby się za jakiś czas nie okazało,to samo,co przed wymianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Mam nowe klocki hamulcowe na których był spokój jakieś dwa trzy miesiące. W tym momencie znów wróciło drganie i grzanie się tarcz i przy okazji felg. Wyczyściłem, kupiłem nowy zestaw naprawczy do zacisków, wstawiłem, nasmarowałem i dalej to samo. OK najprościej powiedzieć że to tarcze. Ale czy na 100%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 (edytowane) Ja zamiast już teraz kupować tarcze, to bym kupił przewody hamulcowe giętkkie które idą do zacisku. Przewody gumowe mają to do siebie że są z gumy i nie przetrwają całego okresu eksploatacji. Guma wewnątrz przewodu puchnie i parcieje. Gdy hamujesz, to ciśnienie wypchnie płyn, lecz nie ma już ciśnienia aby ten płyn powrócił przez zmniejszony przekrój spuchniętego przewodu. Klocki wtedy dotykają do tarczy, są drgania, tarcie, a wskutek tego wytwarzana temperatura i blokowanie koła. Pozdrowionka. Edytowane 17 Maja 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.