Gość Łysy123 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam! Mam problem z Primerą P12 1,9 dCi z 2004 roku. Podczas jazdy przed Krakowem nagle zapadało mi się sprzęgło. Auto nie dawało żadnych znaków ostrzegawczych wcześniej, po prostu po wciśnięciu pedał już nie odbił i tak zostało. Pedał jest luźny, tzn można go swobodnie podnosić i dociskać ale nie odbija i biegi na zapłonie nie wchodzą. Udało mi się go zaholować do Krakowa. Co to może być? I ewentualnie czy znacie jakiegoś solidnego i taniego mechanika w Krakowie w okolicach ulicy wrocławskiej, który mógłby to zrobić? Dzwoniłem do jednego, ale stwierdził że robocizna minimum 350 zł bo trzeba będzie ściągać zawieszenie (czy to na pewno jest konieczne?). Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Padło pewnie łożysko hydrauliczne sprzęgła. Wygląda tak: Trzeba skrzynię ściągnąć, żeby je wymienić. Koszt roboty jak za wymianę sprzęgła. Plus część 150-200zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łysy123 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 A mógłbyś podać mniej więcej ile wyniosła by robocizna? Chodzi mi o jakąś przybliżoną wartość bo nie mam zielonego pojęcia ile kosztuje robota przy wymianie sprzęgła:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Od 200 do 400zł. Warto sprawdzić jak wygląda reszta sprzęgła i dwumas, żeby w razie czego od razu to zrobić. Cena nowego kompletu lekko zaporowa - ponad 3000zł. Lepiej dać do regeneracji, ew. samą tarczę kupić jeśli okładziny już mało zostało a reszta jest w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łysy123 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Dziękuję za pomoc. Jutro zaholuje auto do mechanika i zobaczymy co on powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) a może padła tylko pompa sprzęgła? mobacz kolego czy nie ubyło Ci plynu hamulcowego to tak na początek Edytowane 20 Czerwca 2011 przez jolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Łysy123 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Mechanik z początku stawiał na pompę ale okazało się, że pompa jest ok. Sprawdził dalej i okazało się że to wysprzęglik (kapie z niego płyn) no i powiedział, że trzeba rozebrać skrzynie i koszt całkowity to ok 1000 zł. Czy na prawde tak jest, że do wymiany wysprzęglika trzeba rozebrać skrzynię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Trzeba podnieść silnik i wyjąć skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 podepnę się , powie mi ktoś jak wygląda odpowietrzenie sprzęgłą , bo z tego co sie orientuje to tam jest jakiś wysprzęglik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) OJ drogi ten mechanik, wybrałeś chyba jednego z droższych w Krakowie. U mnie np. połowa mniej całość części i robocizna. Co do odpowietrzenia to zasada jak przy hamulcach. Przy wysprzegliku jest odpowietrznik tak długo popmujemy aż bedzie pedał dobry i nie bedzie powietrza. Edytowane 9 Stycznia 2014 przez Enku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) No i walnales kolego babola , nie jak przy hamulcach , tylko przy przewodzie gdzie jest odpowietrznik jest spinka ktora sie zdejmije i cofa sie przewod , zeby polecial plyn z babelkami, a na wierzchu jest tylko plastykowa atrapa odpowietrznika , ktora dla draki i dodatkowej roboty mozna urwac ciagnac to kluczem Edytowane 9 Stycznia 2014 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) czyli jak przy hamulcach... "zeby polecial plyn z babelkami" Poprzez "tylko przy przewodzie gdzie jest odpowietrznik jest spinka ktora sie zdejmije i cofa sie przewod" Ciekawa sprawa co jest zaznaczone o mnie się tam odpowietrza Pytanie czy założone są nowe uszczelnienia na łaczeniu przewodu z wysprzęglikiem, trzeba zwrócić na to uwage bo czasami lubią cię podwinąć i zasysać sobie powietrze Odpowietrzanie manualne przebiega w następującym cyklu: 1. wcisnąć pedał sprzęgła 2. poluzować odpowietrznik 3. przytrzymać pedał wciśnięty - nie zwalniać nacisku! 4. dokręcić odpowietrznik w nissanie się nie dokręca tylko dociska przewód 5. powoli zwolnić nacisk na pedał sprzęgła czasami trzeba ręcznie go podniwść Powyższy cykl należy powtórzyć 20 – 25 razy, aby zapewnić całkowite odpowietrzenie. Pomiędzy cyklami uzupełniać stan zbiorniczka z płynem. Stan płynu w zbiorniczku nie może spaść poniżej poziomu minimalnego! Problemy z odpowietrzeniem pojawiają się najczęściej w systemach z odpowietrznikami na przewodach hydraulicznych. zaleca się odpowietrzać takie systemy wyłącznie manualnie. a to znalazłem do 1,9 DCi Edytowane 9 Stycznia 2014 przez Enku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.