Gość dragonow Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Witam wszystkich zgromadzonych! Ostatnio w moich Sunny 1.4 n14, zaczęło stukać w tylnim kole. Pojechałem na stację diagnostyczną i facet powiedział, że należy wymienić gumową tuleję w tylnim amortyzatorze lewym, ale powiedział również, że gdy wymienia się je po jednej stronie, to należy zrobić to samo po drugiej. Teraz prośba do znawców (ja jestem laikiem), czy możecie mi pokazać na zdjęciu jaką tuleję muszę kupić? Jak to w ogóle wygląda, i czy znacie może orientacyjny koszt ich wymiany. Mężczyzna powiedział, że jedna taka tuleje to koszt ok.30 złotych. Dowiadując się nt. kosztów robocizny od "kolegi kolegi" usłyszałem, że wymiana kosztuje 180złotych+ materiały(tuleje). Drogo z tego tytułu, że te gumy trzeba nałożyć za pomocą prasy-naprawdę się na tym nie znam, więc proszę o jakąś opinię. Z góry wielkie dzięki! Szacunek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 tuleje w amortyzatorze czy w wahaczu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonow Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Gumowe tuleje w amortyzatorze(tylny, lewy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Gumowe tuleje w amortyzatorze(tylny, lewy). wiesz nie bardzo wiem gdzie ty widzisz jakieś tuleje na amotryzatorze?? Tu masz dla przykładu amorek, obrazek nr1. może chodzi Ci o odboje?? drugi obrazek. Fotki by alledrogo Te odboje zakładasz ręką. Jeśli chodzi o tuleje wahacza to wyglądają tak jak na 3 obrazku Są to tuleje nr 7,8,9,10,11,12. 6 to jest odbój na amorze. Natomiast tuleje z 3 obrazka powinny być faktycznie wciskane na prasie chociaż ja je robie na imadle i jakoś wchodzą. Edytowane 20 Czerwca 2011 przez polo1976 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonow Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 wiesz nie bardzo wiem gdzie ty widzisz jakieś tuleje na amotryzatorze?? Tu masz dla przykładu amorek, obrazek nr1. może chodzi Ci o odboje?? drugi obrazek. Fotki by alledrogo Te odboje zakładasz ręką. Jeśli chodzi o tuleje wahacza to wyglądają tak jak na 3 obrazku Są to tuleje nr 7,8,9,10,11,12. 6 to jest odbój na amorze. Natomiast tuleje z 3 obrazka powinny być faktycznie wciskane na prasie chociaż ja je robie na imadle i jakoś wchodzą. Hm, facet na stacji diagnostycznej na pewno powiedział gumowe tuleje amortyzatora tylniego.Sugeruje Pan, że amortyzator w ogóle nie ma gumowych tulej? Czy może n14 nie posiada takich tulej w swoich amorkach, pozdrawiam i dziękuję za pomocne posty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Hm, facet na stacji diagnostycznej na pewno powiedział gumowe tuleje amortyzatora tylniego.Sugeruje Pan, że amortyzator w ogóle nie ma gumowych tulej? Czy może n14 nie posiada takich tulej w swoich amorkach, pozdrawiam i dziękuję za pomocne posty. Po pierwsze nie Pan Zwracaj się po loginie tu wszyscy są równi wiekiem A do rzeczy, zapytaj mu się jeszcze raz czy chodziło mu o odboje na amorku (to też swego rodzaju tuleja gumowa, tyle że nie trzeba prasy do zakładania) czy o tuleje metalowo-gumowe któregoś z wahaczy. To jest dość istotne bo po co wymieniać niepotrzebną rzecz a gościu na stacji mógł się po prostu przejęzyczyć. Cena za tuleje na wachacz to ok 30zł szt I wymiana może tyle kosztować choć jak się ma sprzęt to nie jest tragedia( a zakładam,że ma) Ryzyko zerwania śrób przy demontażu chociaż u mnie kosztuje tyle cała strona czyli 6 tuleii. Za wymianę odboi to już trochę przesada. Trzy śubki od góry 2 z dołu i całą kolumne masz na wierzchu potem ściski do sprężyn rozkręcenie amora i odbój masz w ręce. Zamienić złożyć i gra. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonow Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 (edytowane) Bardzo dziękuję za pomoc, dziś zadzwonię do tego mężczyzny i dopytam się, przedstawię sytuację. Pamiętam, że mówił, iż wahacz jest w porządku, że całe zawieszenie jest jak dzwon(co oznacza bardzo dobre), więc myśle, że chodzi tu o te odboje. Dam znać, pozdrawiam! Witam, sprawa odnośnie tulej się skomplikowała, co prawda diagnosta stwierdził wymianę gumowych tulej, ale zauważyłem wyciek oleju w tylnim amortyzatorach, czy może to powodować stuki? Czuję również bujanie lekkie podczas jazdy w niektórych momentach-głównie gdy dojeżdżam do świateł, czyli jadąc wolno, widoczne jest również niższy tył od przodu, a gdy 2 osoby usiądą z tyłu to wyraźnie siada. Więc raczej skupię się na wymianie amorków niż tych tulej, co o tym sądzicie? pozdrawiam. PS: ile wynosi koszt wymiany dwóch amortyzatorów? orientacyjny? Edytowane 26 Czerwca 2011 przez dragonow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 (edytowane) Jeśli się wylały to faktycznie mogą powodować stuki. Cena zależy od producenta. Daco, GH czy inne podobne dostaniesz kolo 85zł za szt. Natomiast firmówki typu Kayaba, Sachs to już wydatek od niecałych 200zł do ponad 300 za szt. Oczywiście ceny bez odboi i osłon. Dla przykładu http://moto.allegro.pl/amortyzator-tyl-nissan-sunny-n14-100nx-olej-i1638850745.html http://moto.allegro.pl/e555-amortyzator-nissan-100-nx-b13-sunny-n14-kayab-i1645438329.html Edytowane 26 Czerwca 2011 przez polo1976 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonow Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Zdecyduję się na te tańsze, czy odboje należy dobierać do amortyzatora, czy marki samochodu? jeśli kupię te 1. amorki, to czy te odboje http://allegro.pl/oslony-i-odboje-gt-najwyzsza-jakosc-najtaniej-i1638766448.html będą pasowały? Jaki jest orientacyjny koszt wymiany amorków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 http://allegro.pl/amortyzator-osl-odboj-tyl-nissan-sunny-n14-100nx-i1638850765.html Tu masz komplet amor osłona i odbój. Wychodzi chyba trochę taniej i masz pewność że będą pasowały. Co do ceny wymiany to ci nie powiem bo wymieniam sobie sam więc nie znam cennika warsztatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dragonow Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Polo1976 wielkie dzięki za pomoc;) dodam, ze te stuki, które słychać podczas jazdy często przypominają bulgoczącą wodę(coś w ten deseń), i na pewno nie jest to benzyna czy lpg;) Więc zapewne amorki do wymiany, dziś jeszcze raz wkładałem rękę pod amory tylne i wyraźnie czuć olej zresztą jest tam on zmieszany z piaskiem-ogólnie syf tam straszny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Polo1976 wielkie dzięki za pomoc;) dodam, ze te stuki, które słychać podczas jazdy często przypominają bulgoczącą wodę(coś w ten deseń), i na pewno nie jest to benzyna czy lpg;) Więc zapewne amorki do wymiany, dziś jeszcze raz wkładałem rękę pod amory tylne i wyraźnie czuć olej zresztą jest tam on zmieszany z piaskiem-ogólnie syf tam straszny. U mnie bylo podobnie stuków nie miałem ale na wszelki wypadek wymieniłem obydwa. Tak więc do roboty i oby słoneczko ci jeszcze długo służyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.