volvo144 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Proszę o poradę. Chciałbym wymienić świece żarowe w patrolu z silnikiem RD28Ti. Wcześniejszy model silnika montowany w Y60 o symbolu RD28T miał 2 rodzaje świec (3 jednego rodzaju i 3 drugiego rodzaju) wkręconych do silnika. Jak to się ma w przypadku RD28Ti w Y61? Jakiego producenta świece warto kupić do tego silnika. **** Z tego co się dowiedziałem to są to te same świece, czyli jeden rodzaj i najbardziej polecane są firmy NGK Edytowane 21 Czerwca 2011 przez volvo144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Są to świece ceramiczne, o krótkim czasie nagrzewania. Kupisz tylko w ASO. Drogo ale zamienników nie warto stosować, ponieważ nie spełniają parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) Są to świece ceramiczne, o krótkim czasie nagrzewania. Kupisz tylko w ASO. Drogo ale zamienników nie warto stosować, ponieważ nie spełniają parametrów. Orientujesz się jakiej firmy świece oferowane są przez ASO? Czy dedykowane do tego silnika świece NGK mogą nie spełniać wymogów?? Edytowane 24 Czerwca 2011 przez volvo144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 (edytowane) Pisałem obszernie na ten temat w innym poście: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72702-problem-z-silnikiem-y60-28td/page__p__775082__fromsearch__1#entry775082 Edytowane 25 Czerwca 2011 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Pisałem obszernie na ten temat w innym poście: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72702-problem-z-silnikiem-y60-28td/page__p__775082__fromsearch__1#entry775082 Witam! Poczytałem i dzięki za namiar :-) Ale podrąże jeszcze temat. Wszedłem na sklep Intercars i dla tego silnika do wyboru są 2 świece (http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1): CX51 2896 (dla cylindra 4,5,6) i CZ51 3209 (dla cylindra 1,2,3). Z kolei na stronie NGK mamy coś takiego: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/NISSAN/PATROL/CX51%2B%20CZ51/10781/ a tam też 2 rodzaje świec CX51+ CZ51. To ja już nie wiem - czy ten silnik ma też 2 rodzaje świec czy też jeden rodzaj.... Człowiek w Cartech4x4 mówił mi o jednym rodzaju, dostałem maila z ASO Nissana tez o jednym rodzaju świec: "Koszt świec żarowych do RD28 to 164,35zł brutto/sztuka. Dostępne są z magazynu w Warszawie - 1 dzień roboczy oczekiwania." Pzdr MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 (edytowane) CX51 i CZ51 są do Y60. Do Y61 idą wszystkie takie same i nie ma sensownych zamienników. Przerabiałem temat i ściągałem "niby zamienniki" z Niemiec. Porażka. Trzeba wydać 980 zł w ASO i mieć spokój. Edytowane 28 Czerwca 2011 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ninorno1 Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 niekupuj nigdy w ASO bo wydmuchają Cię z kasy jak młodego świece możesz kupic albo firmy NGK albo DENSO bo na allegro mozna dostac komplet o 300zł taniej niz w ASO chyba że wolisz byćkubeł ropy w plecy, i radze jedz do elektryka nim zamontujesz nowy komplet bo może być szansa ze nowe swiece spalisz po 10 odpaleniach silnika, musisz sprawdzic czy komputer i przekaznik podają wlaściwą ilosc prądu i przez okreslony czas po uruchomieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 i radze jedz do elektryka nim zamontujesz nowy komplet bo może być szansa ze nowe swiece spalisz po 10 odpaleniach silnika, musisz sprawdzic czy komputer i przekaznik podają wlaściwą ilosc prądu i przez okreslony czas po uruchomieniu. Hej! Nie zastosowałem się do porady i po wymianie świec właśnie mi się to przydarzyło (tzn. przepaliły się świece). Co może być uszkodzone i jaka jest dostępność części zamiennych. Przed wymianą wszystko było OK. A może wina świec?? Pzdr MM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 A jakie świece zastosowałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 A jakie świece zastosowałeś ? Hej! Zastosowałem złe świece NGK CZ51 dedykowane do silnika RD28T i się popaliły. Działam na starych... i będę zamawiał w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesław Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam. Odgrzewam nieco temat, bo sam jestem przy wymianie świec. Trochę mam mętlik, bo wg manuala, żwiece do silnika RD28TI mają numer 11065-4P400, a ich wszystkie zamienniki są poniżej. Podobno oryginał to NGK. EIKO GF-123 HKT CP04 HKT CP05 MITSUBISHI ME200970 MITSUBISHI ME201638 MITSUBISHI ME202785 NGK CY-05 NGK CY-55 NISSAN 11065-4P400 Oczywiście w tym silniku jest tylko jeden rodzaj świec. Czy ktoś może to potwierdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Za zamienniki często uważa się świece o podobnych wymiarach. Tymczasem ważne jest by były ceramiczne i miały taki sam czas nagrzewania jak oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) Dobra, a powiedzcie mi jak sprawdzić bez specjalnej ingerencji która świeca nie grzeje? K260, silnik RD28T. Bo tez mam problem z paleniem. Im zimniej, tym gorzej. Ale na łeb nie upadłem, żeby zamawiać świece w ASO, do 22 letniego auta i zapłacić za nie 1000 zł- czyli 15% wartości samochodu, gdy markowe i znane od lat świece NGK, Denso, Beru czy nasza polska Iskra (do której akurat mam zaufanie i doświadczenie w innych pojazdach) kosztują max 50 zł za sztukę. Czy jak padła jedna, czy dwie, to wymieniać wszystkie 6, czy tylko te co padły? Edytowane 6 Listopada 2012 przez Korbamoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Pewnie można miernikiem ale ja zawsze wykręcałem i podłączałem do aku. Wymieniałem te, co padły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Witam - sprawdzenie domowym sposobem: wykręć i podłącz do akumulatora. Świeca walnięta nie rozażarza sie lub robi to w połowie żarnika. Możesz wymieniać po sztuce, nie trzeba wszytkich, choć pewnie za niedługo poleci kolejna. Inny problem to wykręcenie świec - zdarza się urwanie świecy przy głowicy i wtedy trzeba wołać kolesiów ze specjalnym narzędziem do wykręcania resztek bez zdejmowania głowicy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viper126p Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) najlepszy sposob to pomiar amperomierzem w szereg z badaną świecą bez wykręcania Edytowane 23 Marca 2014 przez viper126p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.