Gość Grzegorz70 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Witam, Mam problem z zakupem czujnika położenia wału, na starym nie ma numerów(Może ktoś zna numer czujnika) . Jest to czujnik nie boszowski rok samochodu 97 2.7 TDI. Miło by było gdyby ktoś mógł napisać gdzie mogę zakupić taki model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz70 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Czujnik znajduje się z przodu pod wałem rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz70 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 po zapaleniu rzuca obrotami pali się kontrolka check, za chwile się uspokaja.w czasie jazdy robi się słaby i lekko szarpie gdy zgaśnie kontrolka check normalnie jedzie ,na komputerze wykazało błąd czujnik położenia wału, czy takie są objawy.Proszę o pomoc. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz70 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 sprawdziłem przewód i wtyczkę są ok, dowiedziałem się od mechanika że to wtrysk sterujący ,czy to możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Grzesiek a jak sie dowiedziales ze to trzeba kupic czujnik polozenia walka ?. Czy byles na komputerze ,czy robiles autodiagnostyke , czy mechanik zgaduje. I przy tym czujniku i przy wtryskiwaczu sterujacym zaswieci sie check. Najlepiej to sobie sam zrob autodiagnostyke W TEN SPOSOB i bedziesz wiedzial jakie masz bledy. Autko jest z 1997r wiec bedzie gniazdo diagnostyczne prostokatne i postepuj tak jak jest opisane dla tego gniazda .Najpierw poczytaj , pozniej bez nerwow , powoli ,zrob. Jak za pierwszym razem nie odczytasz to odczytasz je za drugim bo one beda sie powtarzac. . Napisz jakie beda numery bledow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzegorz70 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Byłem na komputerze i facio mi powiedział że ten błąd pokazuje uszkodzenie czujnika położenia wału, lub uszkodzenie wtrysku sterującego ,nie pamiętam jaki to był numer błędu,jeżdżę tak już pół roku ale zaczyna mi się palić kontrolka coraz częściej check Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnalek52 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 U mnie pomogło przeczyszczenie czujnika, ponieważ zalepił się w opiłkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magnat2000 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 witam poszukuje czujnika położenia wału -instalacja ZEXEL.może ktoś zna numer czujnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magnat2000 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 tak to ten a dlaczego w sklepach tego czujnika niema Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 A reflektorów i innych rzeczy czemu nie ma? Bo tego auta juz dawni w sklepach nie ma kolego a popyt na części słaby bo auto mało u nas popularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 tak to ten a dlaczego w sklepach tego czujnika niema też nigdzie nie znalazłem, jest taki jak w TD25 a nie masz tam miejsca na czujnik pod kołem zębatym pompy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magnat2000 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 witam . dzwoniłem do serwisu nissana w białymstoku i po numerze vin serwis nie podał mi ceny - powiedział że jak znajdziemy to do pana oddzwonimy trzeci dzień i nic . w tym rodzaju silnika i osprzętu tylk0 orginał zexel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Nawet jak by miał miejsce to zmiana na taki czujnik mu nic nie da porostu inny rodzaj czujnika piezoelektryczny a w sklepach zwykły indukcyjny cewkowy , komputer by go nie widział poza tym różnica w kostkach że jaki ???? to co on nacisk bada ? może pojemnościowy jak nie indukcyjny ja to zrobiłem więc się da tak ... http://hcd-customdevices.pl/index.php/informacje/113-czesci-osprzet-silnika-cz-1-czujniki-obrotow-silnika kostki te same inna ilość impulsów myślę że tu by było tak samo, czujnik w inne miejsce jeżeli tamtego się nie da zdobyć i do tego elektronika, zmniejszająca ilość impulsów, ale to jest trochę zabawy. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81442-m%C3%B3j-prywatny-w%C4%85tek-pickupowy-i-nie-tylko-worklog-przy-nissanie/?view=findpost&p=962187 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Tak,tak tylko żaden warsztat mu tego nie ogarnie, takie przeróbki i naprawa promów kosmicznych tylko u hugh_h :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 może i by była szansa ale trza było by stworzyć dodatkowy moduł miedzy czujnikiem a jednostka centralna no tak .. i tak jest potrzebny żeby liczbę impulsów dopasować .. to i ich kształt można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magnat2000 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 kombinowanie nie zawsze wyjdzie na dobre -komp sie spali i dodatkowy koszt dojdzie . tak więc nie pomnażając kosztów albo używka od czasu do czasu są na allegro albo łud szczęście że gdzieś inaczej go znajdziemy. ja kupiłem na allegro dziś dostałem jutro montaż czujnik wymieniony ,auto jak narazie działa bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Może tak, Zexel kupił licencję od Bosch-a, poprawił parę rzeczy i robił to na tyle dobrze (za dobrze), że Bosch ich kupił i skasował Czujnik jest identyczny, obudowa czujnika i miejsce montażu jest inne - rozrząd vs koło zamachowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) Co jest identycznego w nim bo róznai sie budowa nawet zexela nie zmierzysz omomierzem a boscha tak Że "opór"? W tym sensie, mojego Boscha też nie zmierzysz... generalnie zawsze jest w ECU układ kształtowania impulsu, czasem trzeba tylko pozbyć się składowej stałej, co nie jest problemem aby banglało z innym czujnikiem. Największy problem to mechanika, gwint, odległość od mierzonego obiektu czyli np. zębów, otworów. Aktualnie czujnik Bosch z ETI działa sobie z ECU z 1984 roku , nie chciało mi się robić konwersji impulsów, nawiercone koło zamachowe i obrtomierz bangla bez zmian - zamiast silnika R4 pojawił się V6. Historycznie po drodze w ETI była pompa Zexela z własnym ECU, bo mnie pompa Boscha wkurzyła, była skrzynia automat z kompem z BMW - taki sam jak w Terrano i Patrolu. Dziś mam dwa ECU równolegle -> ETI27 + VG30I, bo mi IMO dalej bangla, dziś silnik PB jutro ON kto co chce, w sumie trzeba tylko silnik przełożyć ze skrzynią : - poduszki pod silnik mają adapter ETI27 vs VG30, - poduszka skrzyni pasuje, - węże od chłodnicy nie pasują, - są dwie wiązki silnika ETI/VG . Panie to Nyska wszystko pasuje, nawet półoski przednie Terrano da się dorwać w wersji HD z osobówki, gdzie robią na tyle Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez wojtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 no "nysska" ... "nyssan" też wolę "terrano" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 ... Czujników jest cała masa na rynku, możesz zapłacić 10 zł, możesz 500 zł za to samo, twoje sprawa. Jak napisałem największy problem to "mechanika", nic innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób pada czujnik położenia wału? Zero-jedynkowo? Czy jest możliwe, że samochód jeździ np dzień bez zastrzeżeń, a następnego dnia pojawia się check engine i rzucanie obrotami? Ogólnie to od jakiegoś czasu walczę z falowaniem obrotów w moim 2,7 tdi na zexelu. Prawie już wygrałem. Początkowo migało mi błędy 18, 22, 47. Wyczyściłem nastawnik i jest super, ale czasami nadal pokazuje mi się błąd 47. Może być tak, że skasuję błędy, po dwóch dniach sprawdzam i nie ma błędów. A za jakiś czas znowu co odpalenie wali 47. Czasami pojawi się check i chodzi dobrze, czasami faluje. Na wolnych obrotach na biegu jałowym nie faluje. Faluje na wolnych pod obciążeniem, jak wrzucę D na automacie, a nogę trzymam na hamulcu. Czy to może być czujnik położenia wału? Wolę się upewnić że to jest to zanim kupię nowy. Czujnik ostatnio czyściłem, ale żadnej poprawy nie było. Zobaczyłem za to, że dwa przewody mają popękaną izolację przy samej wtyczce. Tak, że nie ma jak tego naprawić, trzeba by wyciąć wtyczkę i polutować na stałe do wiązki. Czy zerwana izolacja może powodować, że czasami samochód rzuca obrotami, a czasami jest idealnie? Dzisiaj jak deszcz padał to migał check i falowały obroty. Wczoraj było sucho i słońce to pięknie samochód jeździł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 Jak najbardziej pęknięta izolacja może a raczej musi powodować zakłócenia w pracy czujnika. Sprawdź stan izolacji na dalszym odcinku instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Fikolek2, dzięki za informację. Ogarnę najpierw temat izolacji. Ponowię jeszcze pytanie, czy to możliwe żeby uszkodzony czujnik wału raz działał, raz nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 einser miałem identyczne objawy co u ciebie sinik też na pompie zexela gdzieś tu nawet o tym pisałem . Pomogła wymiana czujnika na zdrową używkę i jak ręką doją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Podsumowując temat, wyciągnąłem piny z wtyczki, wszystko poizolowałem termokurczem i obyło się bez wymiany, błędy już się nie pojawiają Dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.