Gość wojtek_p Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Witam wszystkich jestem tu nowy wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem z moja micrula a mianowicie taki. Nasze autko posiada klime wiec ja nabiliśmy (auto sprowadzone z Włoch )po uruchomieniu klimatyzacji i przejechaniu ok 10km autko nam się zagotowało. Wcześniej nie było takiego problemu . Gotuje się tylko jak jest włączona klimatyzacja jeśli jej nie używamy to jest wszystko OK. Moge dodać jeszcze ze oba wentylatory się kręcą a klima ładnie chłodzi. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to ale napisze zauważyłem ze nawiew jest raczej slaby. Proszę o podpowiedz gdzie i od czego mam zacząć szukanie usterki zeby nie nabijac kasy mechanikowi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Może chłodnica jest zawalona syfem i nie spełnia swojego zadania - sprawdź czy między żeberkami/blaszkami chłodnicy jest prześwit. Może brakuje w niej płynu, sprawdź poziom płynu chłodzącego. Sprawdź też wszystkie wloty powietrza. Może być walnięta pompa, może być też zapowietrzony układ, uszkodzony termostat itp. A podczas jazdy bez klimy temperatura jest w normie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek_p Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Może chłodnica jest zawalona syfem i nie spełnia swojego zadania - sprawdź czy między żeberkami/blaszkami chłodnicy jest prześwit. Może brakuje w niej płynu, sprawdź poziom płynu chłodzącego. Sprawdź też wszystkie wloty powietrza. Może być walnięta pompa, może być też zapowietrzony układ, uszkodzony termostat itp. A podczas jazdy bez klimy temperatura jest w normie? Wszystkie płyny sa chlodnica byla odmulana jak i caly układ chlodzacy, termostat tez byl wymieniany. Jak jezdze bez klimy to auto dziala b dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Tak jak pisałem wcześniej, może to być zapowietrzenie - wtedy jest jak z grzejnikiem w mieszkaniu, nie pracuje w 100% wydajnie. W żeberkach chłodnicy jest zwykle dużo owadów, błota, kurzu. Co jakiś czas warto to przeczyścić. Zawalona tym wszystkim chłodnica też nie pracuje wydajnie. Jeszcze raz spytam, czy podczas normalnej jazdy bez klimy temperatura jest idealnie w normie? Czy może wskazówka jest dość blisko czerwonego pola? Klimatyzacja to duże obciążenie dla układu chłodzenia, nawet w 100% sprawnym aucie w ciepły dzień w korku wskazówka temperatury potrafi być bardzo blisko czerwonego pola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek_p Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Tak jak pisałem wcześniej, może to być zapowietrzenie - wtedy jest jak z grzejnikiem w mieszkaniu, nie pracuje w 100% wydajnie. W żeberkach chłodnicy jest zwykle dużo owadów, błota, kurzu. Co jakiś czas warto to przeczyścić. Zawalona tym wszystkim chłodnica też nie pracuje wydajnie. Jeszcze raz spytam, czy podczas normalnej jazdy bez klimy temperatura jest idealnie w normie? Czy może wskazówka jest dość blisko czerwonego pola? Klimatyzacja to duże obciążenie dla układu chłodzenia, nawet w 100% sprawnym aucie w ciepły dzień w korku wskazówka temperatury potrafi być bardzo blisko czerwonego pola. Podczas jazdy bez klimy wskazówka jest mniej wiecej w okolicy polowy a na klimie bylo ok 1cm przed czerwonym polem po wyłączeniu silnika słychac bylo ze woda wrze a z klimy sie skraplalo. A jak dobrze odpowietrzyc układ ?? A zapytam jeszcze bo dzis mi ktos podpowiedzial ze moze byc uszkodzony jakis przekaznik co nie włancza szybszych obrotow wiatraka chlodnicy czy takie cos moze byc ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Wydaje mi się że płyn chłodniczy nie powinien wrzeć jeśli wskazówka nie doszła do czerwonego pola. Co do kapania z klimy to normalne, w almerze N16 po jeździe z klimą auto zostawia za sobą krople wody. Tutaj znalazłem spis możliwych usterek + jak je zdiagnozować: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34724 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek_p Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Wydaje mi się że płyn chłodniczy nie powinien wrzeć jeśli wskazówka nie doszła do czerwonego pola. Co do kapania z klimy to normalne, w almerze N16 po jeździe z klimą auto zostawia za sobą krople wody. Tutaj znalazłem spis możliwych usterek + jak je zdiagnozować: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34724 Dzienki poczytam moze cos dopasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.