Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Szarpie, dławi się przy 4 tys obr/min


Gość sebsky123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebsky123

Witam,

wiem, że były podobne tematy, ale jakby nie było każda sytuacja jest indywidualna.

Sprawa wygląda następująco (Primerka 2.0, 97 rok)

Na LPG:

dławi się praktycznie na całej skali obrotów przy mocniejszym wciśnięciu gazu (muszę wtedy popuśic, dodac z powrotem i jest ok), następnie przy ok 4 tys obrotów następuje szarpnięcie dławienie się itp, czasami na nizszym biegu przejdzie ten moment i jest dalej ok, kręci do końca

Na benzynie:

przyspiesza normalnie przy nawet mocnym wciśnięciu gazu, tylko przy około 2,5 tys ma takie lekkie zadławienie - przejdzie ten moment i jest dalej ok... aż do 5 tys, gdzie silnik zachowuje się tak jakby mu odcinało zapłon, a chyba nie powinno - dodam, że ta sytuacja występuje dopiero od ~miesiąca.

Dodatkowo zauważyłem spory spadek mocy, mam drugą taką Primerę w rodzinie, gdy przejadę się tamtą, a następnie wsiądę do tej czuję jakbym ciągnął za sobą przyczepkę.

Gdzie może byc przyczyna? Przepływomierz? Filtr powietrza dziś zmieniłem - stary był faktycznie nieźle zasyfiały, starałem się także 'przeczyścic' tą przepływkę? Ale jest praktycznie tak samo jak było. Jakieś sugestie? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebsky123

No, jeśli chodzi o gaz, to jest na takich podzespołach:

Zestaw wtrysku gazu GAS TECH 600S

Reduktor - SGI REVO

Wielozawór - OMB

Obudowa wielozaworu - GZWM

Zawór tankowania - OMB

 

ale czy to na pewno wina instalacji, skoro problemy są także na benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy to na pewno wina instalacji, skoro problemy są także na benzynie?

 

możesz poszukiwać różnych rozwiązań, ale chyba najtaniej jest zakręcić butlę od gazu i pojeździć na PB aby wyeliminować gaz, do tego pomierzyć lambadę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Również przyczyną może być przepływka. Pożycz od kogoś i pojeździj, zobacz czy problem ustąpił na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebsky123

Przed chwilą wróciłem z małej trasy (200km) i powiem wam, że sytuacja się jakby lekko poprawiła, po wczorajszej wymianie filtra. Tak więc zalałem pełną butlę gazu (leję gaz tylko w dwóch miejscach, także raczej mało praddopodobne, żeby za problem odpowiadał gaz niskiej jakości) i od razu mówię wypróbuję. Na 2,3,4 biegu nawet dobrze przyspieszał - jak wcześniej przy 4 tys zaczynał sie dławic, krztusic (aż samochodem trzęsło), tak teraz następuje tylko takie lekkie pykniecie, które trwa może pół sekundy i silnik kręci dalej, do ponad 6 tysięcy. Na benzynie także poprawiło się bo nie ma szarpania przy 2,5 tys, ale dalej coś jakby odcięcie zapłonu na 5 tys obrotów. Dowiedziałem się, że mam gdzieś w garażu lambdę, także spróbuję przełożyc i zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby za problem odpowiadał gaz niskiej jakości)

 

nie chodzi o jakośc gazu tylko o popuszczający reduktor lub wtryski gazowe, zmierz przepływomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość doniu18 16v

witam mam podobny problem za wyjatkiem gazowni (nie ma)przy 2,5tys lekkie zadlawienie nastepnie przy 4do4,7 masakra nie chce jechac prosze o pomoc 1,8 16v dodam ze swiece i filtry(powietrza,paliwa)wymienilem i nic .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...