Gość mmarcis4 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 (edytowane) Witam Panowie wyczaiłem dzisiaj luzya właściwie stuki w kolumnie kierownicy przy mocniejszych szarpnięciach kierownica opoło 10 cm w prawo 10cm w lewo na postoju.I mam pytanie czy likwidował ktoś ten luz u siebie bo widziałęm tak taką sprytnie ukrytą śrube.Czy pokręcenie nią coś pomoće czy tylko regeneracja wchodzi w gre.Zaznacam są to stuki nie luz i tylko przy mocniejszych rochach kierownicą. Witam Panowie wyczaiłem dzisiaj luzya właściwie stuki w kolumnie kierownicy przy mocniejszych szarpnięciach kierownica opoło 10 cł w prawo 10 w lewo na postoju.I mam pytanie czy likwidował ktoś ten luz u siebie bo widziałęm tak taką sprytnie ukrytą śrube.Czy pokręcenie nią coś pomoće czy tylko regeneracja wchodzi w gre.Zaznacam są to stuki nie luz i tylko przy mocniejszych rochach kierownicą. Śrube zaznaczyłem na zdjęciu poniżej. Edytowane 26 Czerwca 2011 przez mmarcis4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 a te luzy sprawdzałeś na odpalonym czy zgaszonym silniku ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcis4 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 a te luzy sprawdzałeś na odpalonym czy zgaszonym silniku ?? Powiem Ci kolego że to są stuki bardziej niż luzy i słychać to i na zgaszonym i odpalonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasand Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 (edytowane) Witam nie wiem czy ja w temacie. Ja miałem takie metaliczne stuki prze skręcaniu. Były ewidentnie w kierownicy. Dodatkowo przy skręcaniu włączał mi się klakson. Jakoś z tym jeździłem. Ale było coraz gorzej. Przy okazji naprawy u elektryka pewnej części poleciłem żby zajrzał w tą kierownice. Wiązało się to oczywiście ze zdjęciem poduchy. Zrobił wszystko i jest ok. Klakson działa w kierownicy nic nie stuka ale....... Oto co było powodem tego stuku.... Załączam zdjęcie bo zarówno elektryk jak i ja nie wiem co to jest... (mam nadzieję że zdjęcie przeszło bo bez niego nie dowiem się co to i co może spowodować jego brak przy kierownicy)... Jak by ktoś wiedział to prosił bym o opinię... 11.10.2011 Hmmm.... Czyżby nikt nie wiedział...... OK. No to chyba jednak na 100% nikt nie wie co to jest. Mam tylko nadzieję, że nic ważnego. Na razie jeżdżę i wszystko jest ok. Edytowane 13 Października 2011 przez krasand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Witam Mam tak samo, tzn stuki na początki w skręcie w prawo i w lewo, tak jakby pilot stukał o deskę na wybojach, a w ostatnim czasie włączył się do tego klakson, wyłączyłem go z przewodów aby nie straszył ludzi na pasach. Dzięki za opis i sugestie co dolega, postaram się i ja coś z tym zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasand Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Witam. Daj znać kolego czy u Ciebie też powodem był ten element. Jestem ciekaw czy ktoś będzie wiedział co to jest. A jeszcze jedno. Z tego co mi mówił elektryk, to ten element uderzał w taśmę i dlatego klakson trąbił samoistnie przy skrętach. Więc lepiej to zrobić szybko żeby nie uszkodzić taśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Muszę znaleźć odpowiedni klucz aby odkręcić kierownicę i dostać się pod poduszkę. Postaram się rano zrobić zdjęcie i Ci przesłać na PW abyś potwierdził czy taką samą śrubę masz u siebie i czym to odkręcić. Już mi pewne osoby sugerowały serwis bo tylko tam maja odpowiedni klucz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 w p11 poduchę odkręca się torks-em a koło kierownicy zwykłą nasadką, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasand Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 w p11 poduchę odkręca się torks-em a koło kierownicy zwykłą nasadką, Ja w P10 mam torx security. To jest torx z dziurką. Tu na forum kiedyś była o tym mowa. Bodajże jest to 14. Niektórzy pisali że wyłamywali bolec w śrubie. Ale po co jak można taką nakładkę torx dostać w sklepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 No dobra po namierzeniu torx w leroy merlin i kupieniu zestawu za 36zł z miejsca wpakowałem się do auta aby zabrać się do wyżej opisanego przypadku. Odłączyłem akumulator, pozdejmowałem zaślepki i wybrałem największy torx z dziurką czyli T40. Okazało się że jest o co najmniej o jeden numer za mały Teraz będę musiał znaleźć gdzieś w wawie jakiś sklep gdzie dokupię T50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasand Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Dokładnie T50. Nie wiem skąd mi się wzięła ta 14... I dokładnie taka śruba jest u mnie tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Ja w P10 mam torx security. To jest torx z dziurką. Tu na forum kiedyś była o tym mowa. Bodajże jest to 14. Niektórzy pisali że wyłamywali bolec w śrubie. Ale po co jak można taką nakładkę torx dostać w sklepach. w p11 jest dokładnie to samo. ja mam takiego torksa z dziurką i nim odkręcałem, tylko bez odłączania aku i strasznie trąbił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafarar Opublikowano 18 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Taki sam element wymontowałem jak pokazuje nam krasand, był na szczycie środka kierownicy za poduszką powietrzną. Stuki ucichły oraz klakson przy skręcaniu kierownicą również. Nadal nie wiem do czego to jest. Sorki że tak długo ale były kłopoty z dostępem do neta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Primerkas Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Witam mam ten sam problem panowie.Też wymontowałem tą część i nie wiem co teraz zrobić.Pewnie tak jak wy złożę kierownicę i tyle.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.