Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Problem z silnikiem SR20DE


Gość VincenzoKS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość VincenzoKS

Witam. Mam taki problem z silnikiem, że dodając lekko gazu, tak do 3tyś. obroty nagle spadają do 1,5 tyś i falują w granicach od 1,5 tyś. do 1,8 tyś (pedał gazu w tej samej pozycji co na 3 tys obr). Obroty jałowe książkowe, lampka check się nie świeci. A i jeszcze jedno, podczas przyspieszania słychać w okolicach nawiewu środkowego (może z kolektora dolotowego?) dzwięk jakby wypuszczanie piany montażowej (takiej do okien) a może to dzwięk zasysanego "lewego" powietrza? Nie wiem. Dzieje się tak na LPG i na PB. Wpadłem na pomysł, że może jak gaziarze wyciągali kolektor dolotowy, to cos rozwalili albo zapomnieli dokręcic i jast dziura. Na zimnym silniku jest ok a na rozgrzanym wszystkie wymienione objawy. Przeczytałem chyba większość tematów o falujących obrotach i nie znalazłem podobnego problemu. Nakręciłem film jak to wygląda : Byłem dzisiaj u zaprzyjaźnionego diagnosty - podpiął komputer,popatrzył i rozłożył ręce - komputer nie rejestruje żadnych błędów. Nie wiem co robić. Szykuję sie w dłuższą podróż i wolałbym pojechac sprawnym autem. A może olać temat i pomykać tak jak jest? Liczę na pomoc forumowych fachowców. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy, że obie lambady są sprawne??, II można sobie darować, sprawdza tylko kat, a I jak się będzie wieszać to właśnie będzie taki efekt, jaką masz intslację gazową?? może da radę tam podejrzeć pracę sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobne objawy dawała umierająca przepływka.

 

 

 

kolega napisał, że wymienił na nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VincenzoKS

To może być dobry trop z tym prądem sprawdzę świece i przewody ew wymienię. Sytuacja jest taka sama na LPG i na PB. Czy jestem w stanie to sprawdzic przewody i świece np. multimetrem czy tylko podłączenie do komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, pozaślepiaj wszystkie wloty rurek wchozdących do dolotu ,do kolektora i wcześniejszej rurze gumowej. tzn: odpowietrzanie skrzyni korbowej, pochłaniacz węglowy, tłumik szmerów ssania . wszystkie rurki dolotowe, wyeliminujesz lewe dopływy powietrza. i daj znać. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kable się najlepiej sprawdza w nocy otwierając klape na zapalonym silniku, czy nic żadna iskierka nie przeskakuje, lub jak lubisz prąd to ręką macaj kable też na zapalonym silniku :devil: tylko czasem tak jest że przewodnik w kablu się upali a izolacja dobra, to tym sposobem nie sprawdzisz <_< a świece się wymienia, w dzisiejszych czasach już chyba nikt nie sprawdza świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki to silnik? jesli 2.0 to ma przewody wysokiego napiecia. a jak 1.5 lub 11.8 to ma cewki. wiec jaki to silnik?????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki to silnik? jesli 2.0 to ma przewody wysokiego napiecia. a jak 1.5 lub 11.8 to ma cewki. wiec jaki to silnik?????????????

 

a przeczytałeś tytuł??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody sprawdzasz omomierzem coś w granicach 5-8 Kilo odepnij wtyczkę od wtrysków i sprawdz obwód + i - od wtyczki do wtrysku

 

zasilanie sprawdzasz i mase idącą od Ecu posprawdzaj czy są równe opory ,,, jak coś nie tak to wiadomo że jakiś kabelek fiksuje

 

lewe powietrze nie mysle no chyba że uszczelko pod kolektorem ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość VincenzoKS

Witam

 

Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Postaram się dzisiaj wszystko sprawdzić. Kupiłem nowe świece i dzisiaj wymienię. Zajechalem tez do innego diagnosty podobno najlepszego w moim mieście i powiedział że prawdopodobnie padł czujnik połozenia przepustnicy i daje błędne dane do kompa. Podjade do niego w nast tyg bo nie miał czsu dzisiaj na konkretniejsze grzebanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość stemptom

witam mam takie same objawy jak kolega tylko ze dzieje sie tak w granicach 5 tys obrotow moje autko to primera p10 2.0 16v 96r dodatkowo auto duzo pali i ma porzadnego kopa... dzieje sie tak na LPG i PB wymienione swiece przewody filtry... mechanik po podłączeniu pod komputer powiedział ze to czujnik spalania stukowego pałem na 150zł wymieniłem i jest dalej to samo... aha nie znam sie na tym ale mechanik mierzył sonde i powiedział ze jest ok. Prosze o jakąś pomoc pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...