Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Strzelanie przy lekkim hamowaniu + drżenie kierownicy


akors

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem w swojej almie, a na forum nie znalazłem odpowiedzi.

Mianowicie jedynie przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca, słychać strzelanie/przeskakiwanie w kole/kołach. Wydaję się, że strzela dokładnie co jeden pełny obrót koła. Wydaje mi się, że jest to połączone z drganiem kierownicy przy prędkości ok. 120km/h, które pojawia się jedynie od czasu do czasu. Nie potrafię bliżej określić od czego zależy czy drga, ale zmienia się to na trasie 200 kilometrowej kilka razy.

Co więcej czasami przy hamowaniu dosyć mocnym nie słychać strzelania, jedynie czuć jakby 'bujanie'(góra-dół, czy też przód-tył) samochodem.

 

Mam wrażenie, że obie rzeczy są połączone ze sobą.

Koła wyważone - sprawdzone.

Tarcze i klocki z przodu były wymieniane na nowe na początku roku.

 

Proszę o sugestię, bo nie wiem jak sobie poradzić z tym problemem, który staje się coraz bardziej uporczywy.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna rzecz mi przyszła na myśl czy ci klocki lekko chodzą w prowadnicach, tzn. czy możesz je lekko włożyć i wyjąć, u mnie mimo wyczyszcenia prowadnic, pod blaszkami również klocki wchodziły bardzo ciężko, lekki szlif gumówką z obu stron pomógł, dodam iż klocki nie jakieś badziewne tylko TRW, tak sobie teraz produkują jak leci na taśmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy raczej nic z tym wspólnego nie bedzie miał

Co mi przychodzi do głowy to np pęknięta tarcza hamulcowa (to że nowa nie znaczy że musi być super) chyba że przed wymianą tez tak się działo

Łożysko musiałoby być ostro już wyjechane, żeby takie były objawy, wiec tak tylko rozmyślam

Jeszcze co mi przychodzi do głowy to opona, czasami na wyważarce nie wszystko wyjdzie, łatwo sprawdzić zamieniając koła przód na tył, warto spróbować, nic nie kosztuje.

Jeszcze powróce do tych tarcz hamulcowych. Ściągnij koło i obejrzyj dokładnie tarcze czy normalnie wyglądają, najlepiej także od wewnątrz, ewentualnie wymacaj.

 

Powodzenia

daj znać co znalazłeś

 

EDIT:

 

jeszcze tak wpadło mi do głowy, że to może tylne hamulce!

 

jak lekko naciskasz pedał, zaczyna łapać tył i dopiero przy mocniejszym wciśnięciu oczywiście największe przeciążenie pojawia się na przodzie, dlatego już nie czuć bicia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę w takim razie tarcze hamulcowe czy są całe oraz klocki hamulcowe czy lekko wchodzą w prowadnice, może znajdę przyczynę.

 

Możliwe jest, żeby opona wydawała takie dźwięki !?

 

@Dżon - To ciekawe co zasugerowałeś w Edit'cie. Muszę poprosić kolegę, żeby posłuchał czy to przypadkiem nie tył tak chrobocze. Przypomniałem sobie, że przy wymianie przodu mechanik powiedział mi, że na tył niedługo też będzie trzeba się szykować.

 

Dzięki, sprawdzę i dam znać co się okazało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Szewcu111

Witam

 

pozwolicie, że odświeżę temat. Wydaje sie najbardziej podobny do mojego problemu.

 

W aucie słychać terkotanie/strzelanie/przeskakiwanie w kole/kołach z przodu. Czasami od razu po ruszeniu słychać tak jakby terkot abs-u. Po jakimś dźwięk  czasie zanika. Po naciśnięciu hamulca czasami hamuje ok, czasami początkowo ok potem słychać tarcie/strzelanie i gorzej hamuje. Najgorzej jest od czasu do czasu. Wciskam hamulec , od razu jest twardy, coś drze/strzela a hamowania nie ma. Wtedy trzeba szybko odpuścić i jeszcze raz , co najczęściej pomaga. Ciężko to opisać, jak widać.

 

Hamulce tył - ok, odpowietrzone

Hamulce przód - wydają się ok, odpowietrzone. 

 

Pytanie: zmienić tarcze i klocki z przodu i wtedy próbować (kosztowne jeśli nie pomoże), jeszcze raz odpowietrzać;, wina pompy; zdjąć zaciski i regenerować.

 

Czy ktoś miał podobne problemy z hamulcami? Alma N16 2000 r.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Witam,

Mam taki problem w swojej almie, a na forum nie znalazłem odpowiedzi.
Mianowicie jedynie przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca, słychać strzelanie/przeskakiwanie w kole/kołach. Wydaję się, że strzela dokładnie co jeden pełny obrót koła. Wydaje mi się, że jest to połączone z drganiem kierownicy przy prędkości ok. 120km/h, które pojawia się jedynie od czasu do czasu. Nie potrafię bliżej określić od czego zależy czy drga, ale zmienia się to na trasie 200 kilometrowej kilka razy.
Co więcej czasami przy hamowaniu dosyć mocnym nie słychać strzelania, jedynie czuć jakby 'bujanie'(góra-dół, czy też przód-tył) samochodem.

Mam wrażenie, że obie rzeczy są połączone ze sobą.
Koła wyważone - sprawdzone.
Tarcze i klocki z przodu były wymieniane na nowe na początku roku.

Proszę o sugestię, bo nie wiem jak sobie poradzić z tym problemem, który staje się coraz bardziej uporczywy.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...