Gość michaln16dci Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Oglądałem tematy na forum i narazie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Objawia się przy jeżdzie po nawieżchni z dużą ilością małych nierówności np. na nierównej kostce lub żwirze. Z prawego zawieszenia wydobywa się stukot, coś jakby jakaś część drgała lub obijała się o coś. Nasila się to do takiego stopnia że aż musze zwolnić. Ostatnio samochód był w warsztacie i na przeglądzie technicznym na ktorych nic nie znaleziono. Napewno nie jest to żadna część nadwozia bo wszystko dokładnie sprawdziłem. Na długich nierównościach zawieszenie pracuje płynnie i cicho, więc stabilizatory to raczej nie są. Może ktoś się już z tym spotkał. Jeśli to w coś zmienia chodzi o wersje z silnikiem 1.5 dci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Oglądałem tematy na forum i narazie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Objawia się przy jeżdzie po nawieżchni z dużą ilością małych nierówności np. na nierównej kostce lub żwirze. Z prawego zawieszenia wydobywa się stukot, coś jakby jakaś część drgała lub obijała się o coś. Nasila się to do takiego stopnia że aż musze zwolnić. Ostatnio samochód był w warsztacie i na przeglądzie technicznym na ktorych nic nie znaleziono. Napewno nie jest to żadna część nadwozia bo wszystko dokładnie sprawdziłem. Na długich nierównościach zawieszenie pracuje płynnie i cicho, więc stabilizatory to raczej nie są. Może ktoś się już z tym spotkał. Jeśli to w coś zmienia chodzi o wersje z silnikiem 1.5 dci. U mnie były to wyrobione podkładki gumowe w łącznikach stabilizatora. Połączenie kulowe było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 U mnie ta sama historia stuki przy nierównej nawierzchni (małe dziury, polna droga) do wymiany łącznik stabilizatora. Koszt jakieś 70 złoty Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżon Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 może to być milion rzeczy ale oczywiście najczęściej wybijają się łączniki stabilizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michaln16dci Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Doczytałem się i w tej chwili najbardziej pasująca przyczyną może był górne mocowanie amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 (edytowane) sworzeń wahacza (i/lub) łącznik stabilizatora (i/lub) tuleje (i/lub) końcówki drążków. Edytowane 29 Czerwca 2011 przez kaziu588 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekZM Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Równie dobrze może być też sam amortyzator, u mnie tak było. Moja wersja N16 nie posiada stabilizatora. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 jeżeli dźwięk przypomina głuche stukanie może to być maglownica. Ja o siebie mam tego typu feler od momentu zakupu wozu, ale ponieważ maglownica sama w sobie jest sprawna i nic z niej nie wycieka to diagnosta poradził mi, żeby olać problem. Mówił że jakaś plastykowa obejma się wyrobiła i stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Równie dobrze może być też sam amortyzator, u mnie tak było. Moja wersja N16 nie posiada stabilizatora. pzdr. A nr 25 czym jest? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaziu588 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Denver daj troche wiekszy ten rys aby widziec do czego to przykleic Byłem juz u dwóch mechaników z problemem stuków przy przednich kolach na małych nierównościach np.kostka brukowa. Żaden z nich nic nie znalazł. Na szarpakach całą godzinę go rozciągał i nic. Sam już nie wiem czy ja taki wrażliwy jestem czy Ci mechanicy do d*py. To zawieszenie nie jest chyba najpopularniejsze, bo te łączniki stabilizatora montowane są jakoś inaczej niż najbardziej popularne kawałki ajzola z dwoma gwinatami, wiec moze dlatego niewilelu wie co moze byc przyczyną, bo nie wie gdzie ich szukac, albo ciezko stwierdzić zużycie. http://p.alejka.pl/i2/p_new/55/08/lacznik-stabilizatora-toyota-corolla-e11-sdn-hb-kombi-lb-97-99_0_b.jpg Nadmienię ze toyotą corollą żony (e11 z 1999r z przebiegiem 80tyś) płynie się po drodze, a i dziur prawie nie czuć. Są bardzo przytłumione i nie przenosi się na budę, a w Almerze aż się spinam caly jak jadę po dziurach. Znalazłem ten rysunek w manualu Uwaga! Nie wszystkie almerki mają ten łącznik stabilizatora. Moja alma z 2004r tego nie ma. W manualu zresztą jest zapis - 25.Stabilizer bar (if equipped). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 pare miesiecy temu tez miałem problem ze stukami na diagnostyce nic mysle nie znaja sie pojechałem na inna i rowniez nic problem olałem az pare tygodni temu stuki sie nasiliły skreciłem koła i drazki sprawdziłem i jedna mogłem ruszac druga nic pojechałem do mechanika pobadał poczarował powiedział ze bardzo mały luz no ale na nierownosciach to jak by ktos młotkiem w kolumne uderzał wymieniłem i spokoj jak narazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekZM Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Do Denver1979 Czytaj ze zrozumieniem. Nie wszystkie wersje N16 mialy zamontowany stabilizator !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dido05 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 W moim przypadku, w podobnych okolicznościach hałasował sworzeń wahacza, koszt do 40 zł za sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Sprawdź sobie na początku klocki hamulcowe i osłony tarczy, a potem dopiero ingeruj w zawieszenie Przecież zawiecha jest tu prosta i nie wymyślna tak jak w Primerze i Maximie Sprawdż sobie też luzy w zawiasach drzwi. Jest to doś częsta przypadłość w Primerach, to i w tych zgniłkach Almach pewnie też, Kolejna rzecz to prowadnice szyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.