Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Stukot w zawieszeniu z przodu.


Gość michaln16dci
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michaln16dci

Oglądałem tematy na forum i narazie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Objawia się przy jeżdzie po nawieżchni z dużą ilością małych nierówności np. na nierównej kostce lub żwirze. Z prawego zawieszenia wydobywa się stukot, coś jakby jakaś część drgała lub obijała się o coś. Nasila się to do takiego stopnia że aż musze zwolnić. Ostatnio samochód był w warsztacie i na przeglądzie technicznym na ktorych nic nie znaleziono. Napewno nie jest to żadna część nadwozia bo wszystko dokładnie sprawdziłem. Na długich nierównościach zawieszenie pracuje płynnie i cicho, więc stabilizatory to raczej nie są. Może ktoś się już z tym spotkał. Jeśli to w coś zmienia chodzi o wersje z silnikiem 1.5 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem tematy na forum i narazie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Objawia się przy jeżdzie po nawieżchni z dużą ilością małych nierówności np. na nierównej kostce lub żwirze. Z prawego zawieszenia wydobywa się stukot, coś jakby jakaś część drgała lub obijała się o coś. Nasila się to do takiego stopnia że aż musze zwolnić. Ostatnio samochód był w warsztacie i na przeglądzie technicznym na ktorych nic nie znaleziono. Napewno nie jest to żadna część nadwozia bo wszystko dokładnie sprawdziłem. Na długich nierównościach zawieszenie pracuje płynnie i cicho, więc stabilizatory to raczej nie są. Może ktoś się już z tym spotkał. Jeśli to w coś zmienia chodzi o wersje z silnikiem 1.5 dci.

 

U mnie były to wyrobione podkładki gumowe w łącznikach stabilizatora.

Połączenie kulowe było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ta sama historia stuki przy nierównej nawierzchni (małe dziury, polna droga) do wymiany łącznik stabilizatora. Koszt jakieś 70 złoty

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sworzeń wahacza (i/lub) łącznik stabilizatora (i/lub) tuleje (i/lub) końcówki drążków.

Edytowane przez kaziu588
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może być też sam amortyzator, u mnie tak było. Moja wersja N16 nie posiada stabilizatora.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dźwięk przypomina głuche stukanie może to być maglownica. Ja o siebie mam tego typu feler od momentu zakupu wozu, ale ponieważ maglownica sama w sobie jest sprawna i nic z niej nie wycieka to diagnosta poradził mi, żeby olać problem. Mówił że jakaś plastykowa obejma się wyrobiła i stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może być też sam amortyzator, u mnie tak było. Moja wersja N16 nie posiada stabilizatora.

pzdr.

 

A nr 25 czym jest?

post-10775-0-67194900-1309444772_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denver daj troche wiekszy ten rys aby widziec do czego to przykleic

 

Byłem juz u dwóch mechaników z problemem stuków przy przednich kolach na małych nierównościach np.kostka brukowa. Żaden z nich nic nie znalazł. Na szarpakach całą godzinę go rozciągał i nic. Sam już nie wiem czy ja taki wrażliwy jestem czy Ci mechanicy do d*py. To zawieszenie nie jest chyba najpopularniejsze, bo te łączniki stabilizatora montowane są jakoś inaczej niż najbardziej popularne kawałki ajzola z dwoma gwinatami, wiec moze dlatego niewilelu wie co moze byc przyczyną, bo nie wie gdzie ich szukac, albo ciezko stwierdzić zużycie.

http://p.alejka.pl/i2/p_new/55/08/lacznik-stabilizatora-toyota-corolla-e11-sdn-hb-kombi-lb-97-99_0_b.jpg

Nadmienię ze toyotą corollą żony (e11 z 1999r z przebiegiem 80tyś) płynie się po drodze, a i dziur prawie nie czuć. Są bardzo przytłumione i nie przenosi się na budę, a w Almerze aż się spinam caly jak jadę po dziurach.

 

Znalazłem ten rysunek w manualu Uwaga! Nie wszystkie almerki mają ten łącznik stabilizatora. Moja alma z 2004r tego nie ma. W manualu zresztą jest zapis - 25.Stabilizer bar (if equipped).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pare miesiecy temu tez miałem problem ze stukami na diagnostyce nic mysle nie znaja sie pojechałem na inna i rowniez nic problem olałem az pare tygodni temu stuki sie nasiliły skreciłem koła i drazki sprawdziłem i jedna mogłem ruszac druga nic pojechałem do mechanika pobadał poczarował powiedział ze bardzo mały luz no ale na nierownosciach to jak by ktos młotkiem w kolumne uderzał wymieniłem i spokoj jak narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Denver1979

 

Czytaj ze zrozumieniem. Nie wszystkie wersje N16 mialy zamontowany stabilizator !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie na początku klocki hamulcowe i osłony tarczy, a potem dopiero ingeruj w zawieszenie Przecież zawiecha jest tu prosta i nie wymyślna tak jak w Primerze i Maximie

Sprawdż sobie też luzy w zawiasach drzwi. Jest to doś częsta przypadłość w Primerach, to i w tych zgniłkach Almach pewnie też, Kolejna rzecz to prowadnice szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...