Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] tarcie przy spuszczaniu nogi z gazu


Gość kazakoff
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kazakoff

Witam wszystkich forumowiczów!

Otoz w mojej Almerze 2,2 Di (2002) przy sciaganiu nogi z gazu czuć i slychac tarcie i delikatne drgania. Gdy dodam gazu juz tego nie ma. Gdy auto jedzie na biegu i nie mam nogi na gazie też to słychać. Mam almerkę dopiero od 5 dni i nigdy wczesniej nissanami nie jezdzilem. Co może być przyczyną takiego tarcia?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów!

Otoz w mojej Almerze 2,2 Di (2002) przy sciaganiu nogi z gazu czuć i slychac tarcie i delikatne drgania. Gdy dodam gazu juz tego nie ma. Gdy auto jedzie na biegu i nie mam nogi na gazie też to słychać. Mam almerkę dopiero od 5 dni i nigdy wczesniej nissanami nie jezdzilem. Co może być przyczyną takiego tarcia?

Pozdrawiam!

Bardzo skąpy opis. Nic nie można zrozumieć. Opisz to "łopatoligicznie" to może ktoś Ci udzieli informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kazakoff

Bardzo skąpy opis. Nic nie można zrozumieć. Opisz to "łopatoligicznie" to może ktoś Ci udzieli informacji.

 

No w sumie nic wiecej tu dodac sie nie da. Po prostu gdy dodaje gazu jest ok, gdy zaczynam sciagac nogę z gazu slychac i czuc jakies tarcie/rzęrzenie. To samo dzieje sie jak jadę na biegu, ale nogi nie mam na gazie. Już bardziej "łopatologicznie" nie dam rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rzężenie/tarcie występuje podczas jazdy na biegu gdy hamujesz silnikiem, tak?

Czy owe tarcie jest tak samo odczuwalne na każdym biegu, czy np na którymś jest mocniej słyszalne?

Czy owe rzężenie można określić mianem wycia zmieniającego częstotliwość wraz z obrotami podczas hamowania silnikiem?

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kazakoff

Czyli rzężenie/tarcie występuje podczas jazdy na biegu gdy hamujesz silnikiem, tak?

Czy owe tarcie jest tak samo odczuwalne na każdym biegu, czy np na którymś jest mocniej słyszalne?

Czy owe rzężenie można określić mianem wycia zmieniającego częstotliwość wraz z obrotami podczas hamowania silnikiem?

 

Tak gdy hamuje silnikiem wystepuje.

Tak samo na kazdym biegu.

Nie jest to wycie co zmienia czestotliwosc. Zawsze brzmi tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem to zakwalifikować jako mechanizm różnicowy, ale jeżeli ma to stałą częstotliwość i jest bardziej chrobotaniem niż wyciem to musi być coś innego. A czy problem występuje "na luzie" podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np jak hamujesz silnikiem i wciśniesz sprzęgło to też słychać? Jeżeli nie słychać, to może coś w skrzyni? Tylko problem polega na tym, że części ruchome wraz ze zmianą obrotów wydawałyby raz wyższy a raz niższy dźwięk. Druga myśl to może coś jest niedokręcone w komorze silnika i wpada w rezonans przy określonych obrotach. To by tłumaczyło brak na luzie, gdzie obroty jałowe. Czy w ostatnim czasie coś było robione przy samochodzie i po tym fakcie zauważyłeś objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kazakoff

Jak hamuje silnikiem i wcisne sprzeglo to slychac. Ale na luzie juz cisza. Być moze jest cos niedokrecone. Auto mam od tygodnia, wiec ciezko mi powiedziec, czy bylo cos robione. Jutro jade na warsztat, zobaczymy co powiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak słychać na wciśniętym sprzęgle (obroty jałowe) a nie słychać na luzie (też obroty jałowe) to zdecydowanie skłaniałbym się do sprzęgła albo skrzyni. Dziwny przypadek swoją drogą. Napisz jak zlokalizują usterkę, będzie cenna informacja dla reszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skad te tarcie dobiega bo gdyby tarły klocki o tarcze to trzeba klocki wyjać poruszac i przeczyscic aby luzno chodziły jak nie pomoze to stawiam na łozysko i czy na zakretach cos trze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość kazakoff

Na zakretach wszystko elegancko. Klocki i tarcze na pewno to nie sa bo zostaly sprawdzone. W poprzednim moim poscie sie troche pogubilem i zle napisalem. Otoz, jak hamuje silnikiem i wcisne sprzeglo tez wszystko jest ok. Jedynie przy spuszczaniu nogi z gazu slychac to delikatne rzezenie. Mechanik stwierdzil ze nie ma pojecia co to moze byc i ze moze nawet wszystko jest ok, ze tak po prostu pracuje silnik. Faktem jest ze jest to slabo slyszalne i w niczym nie przeszkadza. Moze bylem przewrazliwiony po kupnie mojej pierwszej almy :) Dzieki jasio za probe pomocy!

 

Pojechałem ostatecznie do ASO i powiedziano mi, ze to nic ze skrzynia ani sprzeglem. Po prostu cos wpada w wibracje i zdiagnozowali mi ze mam do wymiany obudowe filtra powietrza i mocowanie wentylatora chlodnicy.

Edytowane przez kazakoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...