Gość ukash Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Witam wszystkich, zastanawiam się nad zakupem Almery N16 z silnikiem 1.5dCi. http://kupuzywane.moto.onet.pl/nissan-almera-ksiazka-aso-klimatronic-C19463868.html Auto generalnie mi się podoba, nie wygląda na wyjeżdżone, posiada oryginalna niemiecką książkę serwisową. Bardzo proszę o informację na temat na co zwrócić uwagę przy oględzinach - zarówno od strony karoserii, jak też przede wszystkim silnika. Na różnych Forach krążą różne opinie nt. tego motoru - na tym Forum znalazłem dwa posty, w których opinie raczej są dość pozytywne, aczkolwiek się troche waham, bo temat tego silnika jest mi obcy. Posiadam w rodzinie 2.0 HDI - nie ma z nim większych problemów - czy silniki renault są podobne do tych citroenowskich? Z góry dziękuję za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 (edytowane) jak ogólny stan jest OK to możesz się zastanowić, na przebieg nie patrz zupełnie (pamiętaj, że w niemczech jeździ się więcej niż w polsce), książkę serwisową to samo (czystą można kupić np. w internecie za grosze, z resztą pod adresem z pieczątki google wskazuje jakieś centrum outletowe a nie ASO czy jakikolwiek warsztat, nieopodal tego jest za to komis brandowany Mitshubishi, ale też pod inną nazwą - sprawa do głebszego zbadania, bo tu znów pieczątka to nie problem) Ogólnie auto wygląda OK. Tyle mozna jedynie po zdjęciach wywnioskować. Edytowane 2 Lipca 2011 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukash Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 dzięki za posta. a możesz mi cos powiedzieć o tych 'legendarnych' 1.5 dCi? jedni chwalą inni wyklinają - jak sie toto w nissanach spisuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonsao Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Wejdz na jakies forum Renaulta i poczytaj sobie o takim silniku.Nie ciesza sie one najlepsza opinią chodz sa oszczedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Wejdz na jakies forum Renaulta i poczytaj sobie o takim silniku.Nie ciesza sie one najlepsza opinią chodz sa oszczedne. dla mnie to jest podejrzana sprawa z ta ksiazka, po pierwsze przebieg i data wpisana jest tym samym pismem, a podpisy juz inne, druga sprawa olej zmieniony po 36 000km?? a trzecia sprawa wpisalem w google i nie wyskoczylo nic.. samochod w komisie widze, ladnie przygotowany do sprzedazy, wyczyszczony, niby pelna opcja, klimatronic, a kierownica gumowa, brak halogenow... poza tym 2003 rok za prawie 19tysiecy?? ja bym sie powaznie nad tym zastanowil, jesli chodzi o bolaczki to najbardziej widoczna rdza moze byc na klapie wokol szyby, ewentuyalnie na dachu przy przedniej szybie, sprawdz czy wszystkie szyby oryginalne,i bolaczka z tego co wiem duza jest silnik 1.5 z renault. poszukaj moze z motorem 2.2?? ja kupilem taniej i mlodsza.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Tez uwazam, ze ta ksiazka jest wypelniana. Porownaj poszczegolne litery/cyfry. Po dwoch latach by ta sama osoba, tym samym dlugopisem wypelniala? Ja ze swojej strony polecam 2.2 dCi. Dynamika niebo a ziemia w porownaniu z 1.5, a konstrukcja nissana, nie renault i spalanie w trasie 5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukash Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Dziękuję za odpowiedź i odrazu mam pytanie do poprzedniego posta - 2.2 dCi to silnik japoński? nie francuski? wiem, że 2.2 Di były japońskie, ale ich chyba po liftingu już nie montowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 (edytowane) 2.2 dCi to japonskie 2.2 Di zmodernizowane m.in. o common rail (japonskie denso, zdaje sie), lepsza turbine, skrzynie 6 biegow (w 136ps). Nie ma on nic wspolnego z 2.2 dCi od renault, poza nazwa. Bylo to juz na forum poruszane wiele razy. Edytowane 3 Lipca 2011 przez csm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukash Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 tak, już doczytałem - nie interesowałem się tym motorem, bo z góry założyłem że dCi to żabojad (mój błąd) - zmienia to diametralnie postać rzeczy i zabieram się za poszukiwanie 2.2, bo jednak japoński silnik jest zdecydowanie pewniejszy (sam mam obecnie Mazde - leje tylko paliwo i zmieniam oleje:) dziekuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 tak, już doczytałem - nie interesowałem się tym motorem, bo z góry założyłem że dCi to żabojad (mój błąd) - zmienia to diametralnie postać rzeczy i zabieram się za poszukiwanie 2.2, bo jednak japoński silnik jest zdecydowanie pewniejszy (sam mam obecnie Mazde - leje tylko paliwo i zmieniam oleje:) dziekuję za pomoc dokladnie, calkowity japonczyk, to czy lepsza konstrukcja od di to sie okaze z czasem, na pewno kosztownij\ejsza w utrzymaniu, tyurbina ze zmiennna geometria, skrzynia 6-tka, malo czesci do tego w Polsce bo nie byly sprzedawane u nas, ale jezdzi sie po prostu za***iscie, mi w mieszanym cyklu i duzo po miescie spalanie trzyma sie na poziomie 6.8l, lubie przycisnac ja, potrafi spalic w trasie bez problemu 5l a nawet mniej ale potrafi tez jechac 220km/h, niepozorna:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.