Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] - zakup autka z silnikiem dCi


Gość ukash
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

zastanawiam się nad zakupem Almery N16 z silnikiem 1.5dCi.

 

http://kupuzywane.moto.onet.pl/nissan-almera-ksiazka-aso-klimatronic-C19463868.html

 

Auto generalnie mi się podoba, nie wygląda na wyjeżdżone, posiada oryginalna niemiecką książkę serwisową.

Bardzo proszę o informację na temat na co zwrócić uwagę przy oględzinach - zarówno od strony karoserii, jak też przede wszystkim silnika. Na różnych Forach krążą różne opinie nt. tego motoru - na tym Forum znalazłem dwa posty, w których opinie raczej są dość pozytywne, aczkolwiek się troche waham, bo temat tego silnika jest mi obcy. Posiadam w rodzinie 2.0 HDI - nie ma z nim większych problemów - czy silniki renault są podobne do tych citroenowskich? Z góry dziękuję za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ogólny stan jest OK to możesz się zastanowić, na przebieg nie patrz zupełnie (pamiętaj, że w niemczech jeździ się więcej niż w polsce), książkę serwisową to samo (czystą można kupić np. w internecie za grosze, z resztą pod adresem z pieczątki google wskazuje jakieś centrum outletowe a nie ASO czy jakikolwiek warsztat, nieopodal tego jest za to komis brandowany Mitshubishi, ale też pod inną nazwą - sprawa do głebszego zbadania, bo tu znów pieczątka to nie problem)

 

Ogólnie auto wygląda OK.

 

Tyle mozna jedynie po zdjęciach wywnioskować.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz na jakies forum Renaulta i poczytaj sobie o takim silniku.Nie ciesza sie one najlepsza opinią chodz sa oszczedne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz na jakies forum Renaulta i poczytaj sobie o takim silniku.Nie ciesza sie one najlepsza opinią chodz sa oszczedne.

dla mnie to jest podejrzana sprawa z ta ksiazka, po pierwsze przebieg i data wpisana jest tym samym pismem, a podpisy juz inne, druga sprawa olej zmieniony po 36 000km?? a trzecia sprawa wpisalem w google i nie wyskoczylo nic.. samochod w komisie widze, ladnie przygotowany do sprzedazy, wyczyszczony, niby pelna opcja, klimatronic, a kierownica gumowa, brak halogenow... poza tym 2003 rok za prawie 19tysiecy?? ja bym sie powaznie nad tym zastanowil, jesli chodzi o bolaczki to najbardziej widoczna rdza moze byc na klapie wokol szyby, ewentuyalnie na dachu przy przedniej szybie, sprawdz czy wszystkie szyby oryginalne,i bolaczka z tego co wiem duza jest silnik 1.5 z renault. poszukaj moze z motorem 2.2?? ja kupilem taniej i mlodsza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez uwazam, ze ta ksiazka jest wypelniana. Porownaj poszczegolne litery/cyfry. Po dwoch latach by ta sama osoba, tym samym dlugopisem wypelniala?

Ja ze swojej strony polecam 2.2 dCi. Dynamika niebo a ziemia w porownaniu z 1.5, a konstrukcja nissana, nie renault i spalanie w trasie 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź i odrazu mam pytanie do poprzedniego posta - 2.2 dCi to silnik japoński? nie francuski? wiem, że 2.2 Di były japońskie, ale ich chyba po liftingu już nie montowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.2 dCi to japonskie 2.2 Di zmodernizowane m.in. o common rail (japonskie denso, zdaje sie), lepsza turbine, skrzynie 6 biegow (w 136ps). Nie ma on nic wspolnego z 2.2 dCi od renault, poza nazwa. Bylo to juz na forum poruszane wiele razy. :)

Edytowane przez csm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, już doczytałem - nie interesowałem się tym motorem, bo z góry założyłem że dCi to żabojad (mój błąd) - zmienia to diametralnie postać rzeczy i zabieram się za poszukiwanie 2.2, bo jednak japoński silnik jest zdecydowanie pewniejszy (sam mam obecnie Mazde - leje tylko paliwo i zmieniam oleje:)

dziekuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, już doczytałem - nie interesowałem się tym motorem, bo z góry założyłem że dCi to żabojad (mój błąd) - zmienia to diametralnie postać rzeczy i zabieram się za poszukiwanie 2.2, bo jednak japoński silnik jest zdecydowanie pewniejszy (sam mam obecnie Mazde - leje tylko paliwo i zmieniam oleje:)

dziekuję za pomoc

dokladnie, calkowity japonczyk, to czy lepsza konstrukcja od di to sie okaze z czasem, na pewno kosztownij\ejsza w utrzymaniu, tyurbina ze zmiennna geometria, skrzynia 6-tka, malo czesci do tego w Polsce bo nie byly sprzedawane u nas, ale jezdzi sie po prostu za***iscie, mi w mieszanym cyklu i duzo po miescie spalanie trzyma sie na poziomie 6.8l, lubie przycisnac ja, potrafi spalic w trasie bez problemu 5l a nawet mniej ale potrafi tez jechac 220km/h, niepozorna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...