Gość kaziu1991 Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Witam, Jestem nowym użytkownikiem na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Przedwczoraj rozładował mi się akumulator, więc wyciągnąłem go i zabrałem do domu do podładowania. Następnego dnia gdy poszedłem do garażu podłączyć ako podpiąłem je omyłkowo odwrotnie -do+ i +do- podpięte było to może z 5 sekund, ale niestety teraz gdy wejde do auta, przekręcam kluczyk nie ma reakcji. Jedyne co działa to światła i funkcja rozruchu silnika ze stacyjki i słychać pompę paliwa. Po za tym nic więcej nie działa. Dodam, że żaden bezpiecznik nie wyskoczył, przekaźniki też są wszystkie sprawne. Szukałem bezpiecznika głównego lub czegoś w tym rodzaju, ale nie mogę go zlokalizować. Czekam na pomoc i z góry za nią dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Witam, Jestem nowym użytkownikiem na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość. Przedwczoraj rozładował mi się akumulator, więc wyciągnąłem go i zabrałem do domu do podładowania. Następnego dnia gdy poszedłem do garażu podłączyć ako podpiąłem je omyłkowo odwrotnie -do+ i +do- podpięte było to może z 5 sekund, ale niestety teraz gdy wejde do auta, przekręcam kluczyk nie ma reakcji. Jedyne co działa to światła i funkcja rozruchu silnika ze stacyjki i słychać pompę paliwa. Po za tym nic więcej nie działa. Dodam, że żaden bezpiecznik nie wyskoczył, przekaźniki też są wszystkie sprawne. Szukałem bezpiecznika głównego lub czegoś w tym rodzaju, ale nie mogę go zlokalizować. Czekam na pomoc i z góry za nią dziękuje. Rozumiem, że sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i na bank jesteś pewien, że są sprawne. sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika. Potrzebna Ci będzie druga osoba. W rozruszniku masz dwa kable + i jeden -. Grubszy + ma cały czas napięcie niezależnie czy przekręcasz stacyjkę. Cienki + na wsówkę(jak pamiętam zółto-czarny) ma napięcie kiedy kluczyk przekręcasz na zapłon. Najpier sprawdz gruby (odpowiada za kręcenie rozrusznika), potem sprawdz cienki (automat rozrusznika) w momencie jak druga osoba przekręca kluczyk w zapłon. Skoro słyszysz pompę to chyba nie jest tragicznie. Sprawdz tez jakie napiecie daje Ci akumulator. Jeżeli na którymś kablu nie ma prądu to już grubsza sprawa. Ale się nie martw. Ja też jestem laikiem i nie raz miałem takie akcje. Powoli dojdziesz sam co się stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaziu1991 Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Rozumiem, że sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i na bank jesteś pewien, że są sprawne. sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika. Potrzebna Ci będzie druga osoba. W rozruszniku masz dwa kable + i jeden -. Grubszy + ma cały czas napięcie niezależnie czy przekręcasz stacyjkę. Cienki + na wsówkę(jak pamiętam zółto-czarny) ma napięcie kiedy kluczyk przekręcasz na zapłon. Najpier sprawdz gruby (odpowiada za kręcenie rozrusznika), potem sprawdz cienki (automat rozrusznika) w momencie jak druga osoba przekręca kluczyk w zapłon. Skoro słyszysz pompę to chyba nie jest tragicznie. Sprawdz tez jakie napiecie daje Ci akumulator. Jeżeli na którymś kablu nie ma prądu to już grubsza sprawa. Ale się nie martw. Ja też jestem laikiem i nie raz miałem takie akcje. Powoli dojdziesz sam co się stało. Bezpieczniki sa na bank dobre. A co do rozrusznika to ładnie kręci ze stacyjki, ale nie może zaskoczyć, nie działa nic oprócz świateł i rozrusznika. Na tablicy nic się nie pali. Nie otwierają się wtryskiwacze z paliwem, ponieważ po dość długim kręceniu świece są suchutkie jak wiór. A co do świec to są dobre, bo w chwili mkręcenia rozrusznikiem jest iskra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Bezpieczniki sa na bank dobre. A co do rozrusznika to ładnie kręci ze stacyjki, ale nie może zaskoczyć, nie działa nic oprócz świateł i rozrusznika. Na tablicy nic się nie pali. Nie otwierają się wtryskiwacze z paliwem, ponieważ po dość długim kręceniu świece są suchutkie jak wiór. A co do świec to są dobre, bo w chwili mkręcenia rozrusznikiem jest iskra. To nie chcę Cię straszyć ale chyba hol i elektryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaziu1991 Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 a nie ma tam takiego zmyślego cuda jak bezpiecznik główny?? W wielu nissanach było takie coś, a maverick jest na jego podzespołach, więc może coś takiego jest. Tyle, ze w nissanach jest on w skrzynce bezpieczników pod maską, a w fordzie nie ma tam takiego bezpiecznika:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 a nie ma tam takiego zmyślego cuda jak bezpiecznik główny?? W wielu nissanach było takie coś, a maverick jest na jego podzespołach, więc może coś takiego jest. Tyle, ze w nissanach jest on w skrzynce bezpieczników pod maską, a w fordzie nie ma tam takiego bezpiecznika:( Ford Maverick z tych roczników nie jest na podzespołach Nissana. To jest Nissan ze znaczkiem Forda, z modyfikacjami typu inna tapicerka, inne dywaniki i chlapacze (też napis Ford), fordowska książka serwisowa itd. Jak szukasz części to pytaj o części do Nissana Terrano II z konkretnego rocznika i modelu silnika. Szybciej znajdziesz niz do Mavericka. Sprawdź wszystkie bezpieczniki pod kokpitem kierowcy (taka mała klapka nad lewym kolanem). Tam jest między innymi taki bezpiecznik pn "Combination meter" (liczniki). Jak on się spali, to nie działa prawie nic na wskaźnikach, nawet ładowania z alternatora nie ma! Jeśli wszystkie bezpieczniki są OK to nie trac czasu - laweta i do elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.