Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mobil 10 w 40 zmieniać na inny??


Gość Werewolf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Werewolf

Witam,

kupiłem autko Nissana N15 97r 1.4 75KM. Przebieg autentyczny 140 000 (kupiony od rodziny) Zbliżam się do zmiany oleju, wcześniej był MOBIL 10w40 półsyntetyk, chciałem się dowiedzieć czy zmienić go na inny olej czy ten jest ok?? Oleju nie bierze. Czytałem różne dyskusje na temat olejów, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Czy półsyntetyk jest okej dla mojego przebiegu?? Jaki lepszy olej polecacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nic się nie dzieje to nie zmieniaj. Mam N16 od nowości i też cały czas leje 10W40 jak zaleca producent, mam 142tys km przebiegu.

 

Jeśli jesteś przywiązany do tej marki oleju to osobiście na Twoim miejscu kupowałbym go raczej z pewnych źródeł (czyli np. internet lub małe sklepiki odpadają), bo jest to dość często podrabiana marka oleju.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tu cos znajdziesz . Sa rózne marki nie koniecznie najbardziej popularne z nazwy.

A decyzje sam podejmiesz.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/1778-jakie-oleje-i-pyny-eksploatacyjne-do-primer/

 

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65833-najlepszy-olej-do-twojej-fury/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka nie ma znaczenia, pod warunkiem, że olej nie jest podrobiony. Wszyscy producenci musza spelniać te same normy i wszystkie oleje tej samej kategorii sa mieszalne.

 

Co do typu oleju to tak jak wspomniałem wcześniej, ja bym nie zmieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojego już 4 wymianę zalewam Mobila 10W40 wersja diesel. Na pierwszą wymianę zalałem Castrola 10W40 diesel, silnik chodził wyraźnie głośniej. No i przy spuszczaniu oleju był taki, jakby ropy do niego naszło. Przy Mobilu wszystko jest OK. Polecam tę markę, a kupuję na Allegro u sprzedawcy "kolegaberlin". Kupiłem u niego już chyba z 10 baniek oleju do auta mojego oraz ojca, oleje niemieckie, niepodrabiane, pewne źródło. Swego czasu było głośno o tym sprzedawcy, jednak wyszło, że sprzedaje oryginalne oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj przebieg to 190tys.i zalewam go vavolainem max life 10w40 i powiem ze na tym oleju silniczek ciszej mi chodzi w porownaniu do castrola olej ma 9tys. przebiegu i nie wyglada jeszcze jak smoła dodam ze nic nie dolem od wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do swojej Ali leję Mobil1 5w50,bo poprzednik taki zalał.ale w poprzednich autach lałem Mobil 10w40 i lub Motul 10w40 bo miałem taką możliwość.byłem i jestem zadowolony,ponieważ silnik od środka jest bardzo czysty, czyli bez żadnych nagarów itd,co to wnosi?przedłuża żywotność silnika.Dodam że wymieniam olej w silniku co 15 tyś.Oczywiście mineralny bym wymieniał co 10 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem w końcu MOTUL SYNERGIE 6100 10W40 w hurtowni olejów (we Wrocławiu na ulicy swojczyckiej) za 85 zł 5 litrów !! Był tańszy o 2 zł od mobila. Co do motula to wiem z motocykla (lałem go po zmianie z castrola), że jest to bardzo dobry olej. Panowie tylko się uśmiechnęli jak zapytałem o porównanie do Mobila. Polecali jeszcze liquid molly, ale cena 140 zł za 5 litrów oraz valvoline max life. Generalnie polecam, duże doświadczenie ze strony sprzedających i mają bardzo fajne ceny. Filtr kupiłem Japan Union w warsztacie obok. Knechta nie mieli, ale używają tylko tej firmy i bardzo zachwalali.

Edytowane przez Werewolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju niezbyt ciekawy. Nie bądź zdziwiony, jak po zmianie oleju na zimnym silniku kontrolka olejowa zgaśnie dopiero po ponad 8 sekundach :)

 

Motul - dobry olej, ale kupno niepodrobionego u nas w PL to istny cud... Stosowałem taki do motocykli, kupowałem w ASO, bo mieli pewny.

 

A co do Mobila - jeden z najlepszych olei. Kupuję zza zachodniej granicy, oryginalny, 10W40 diesel, 65zł za 5l. Na Castrolu z polskiej dystrybucji już się raz przejechałem, nigdy więcej...

 

Olej zmieniam średnio 3 razy w roku, co 15tys. km. Za 2tys. km szykuje mi się zmiana - i myślę o syntetyku 5W30, taki zaleca instrukcja - i taki byłby super dla hydraulicznych popychaczy. Kosztuje sporo, ale silnik mam w super kondycji, między wymianami (15tys. km) nie ma potrzeby dolewania oleju - myślę, że będzie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma jest hurtownią oleju. Wygląda na poważną. Motula mają osobne stanowisko, bo głównie z nimi współpracują. Panowie nawet mieli ich koszulki. Dlatego myślę, że nie ma co popadać w fobię. Może i na allegro ciężko kupić oryginał, ale w sklepie z olejami?? Co do filtra to Panowie z warsztatu jak im powiedziałem o tej kontrolce (doczytałem wcześniej, że knechta najlepiej) to mi powiedzieli, że montują je do almer i nigdy nic takiego nie widzieli. Mój silniczek nie bierze grama oleju i również jest w fenomenalnym stanie jak na przebieg. A jak to jest z tym syntetykiem?? Kiedy jest zalecane na niego przejść??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma racje . Moja mama mowi ze kazda myszka swoj ogonek chwali. ja takze jezdze na Mobilu i nic sie nie dzieje . Jesli lejesz polsyntetyk to juz nie przejdziesz na syntetyk bo narobisz sobie klopotu. Odwrotnie tak .Czyli z syntetyku na polsyntetyk .Co do filtra to mozesz byc zdziwiony ze kontrolka sie dluzej swieci bo filtr Mana czy Knechta posiada zawor nadcisnieniowy co sprawia ze w momencie uruchomienia on otwiera sie po czasie (1 -2 sec ) . Filtron tego zaworu nie ma i kontrolka od razu gasnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie posłucham, z czym to tak sobie można narobić kłopotu, przechodząc z półsyntetyka na syntetyk :) Ale od razu może to napiszę - to jest chyba największa głupota motoryzacyjna, mit. Nic się nie stanie, jeśli silnik nie brał wcześniej oleju.

 

W przypadku wszystkich moich poprzednich aut tak robiłem - po zakupie zalany półsyntetyk, jeśli nie brał za dużo oleju - to potem syntetyk. W Almerze za około miesiąc tak zrobię, olej 2x droższy, ale zimą to będzie zbawienie dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z gorszej klasy na lepszą to chyba o to chodzi, że syntetyk jest bardziej rozpuszczalny i rzadszy niż minerał czy półsyntetyk. Wszystko zależy od sytuacji. Jeżeli masz mocno wyeksploatowany silnik z dość dużym przebiegiem, małe ubytki, to ja bym nie ryzykował. Syntetyk możesz zalać po kapitalnym remoncie. W każdej plotce jest trochę prawdy, a ponieważ silniki coraz to nowsze, mocniej doładowane bardziej obciążane to tym bardziej. Poza tym w książce serwisowej Almery nawet każą lać 15W-40 więc po co kupować 2 razy droższego syntetyka?

 

U mnie był Valvoline potem Shell teraz znów Valvoline. Na Shell zauważyłem, że silnik pracuje mniej kulturalnie.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce to każą lać od 5W30 na 15W50 kończąc :P

 

Trochę nieprecyzyjnie to określili. Brakuje wykresu z temperaturami otoczenia, w jakich jest eksploatowane auto.

 

Benzyna chyba nie posiada hydraulicznych popychaczy, więc minerał jako tako przejdzie (przy dużych mrozach może krzywdę wyrządzić i to dość szybko). Ale w dieslu wlanie minerału to powolne uśmiercanie tych popychaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce to każą lać od 5W30 na 15W50 kończąc :P

 

Trochę nieprecyzyjnie to określili. Brakuje wykresu z temperaturami otoczenia, w jakich jest eksploatowane auto.

 

Benzyna chyba nie posiada hydraulicznych popychaczy, więc minerał jako tako przejdzie (przy dużych mrozach może krzywdę wyrządzić i to dość szybko). Ale w dieslu wlanie minerału to powolne uśmiercanie tych popychaczy.

 

Na nasz klimat nie każą lać 5W30. :D. Przynajmniej w przypadku N16. A w książce jest i wykres. Co do minerałów to już w ogóle o innej jakości mówimy w porównaniu do pół i pełnych syntetycznych.

post-27410-0-99661000-1315400785_thumb.jpg

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też leje Mobila 10W40 i nie narzekam. Od zakupu zrobiłem 37tyś, cały czas na 10W40. Olej wymieniam co 10tyś. Czy ma to jakieś znaczenie, że poprzedni właściciel przez pierwsze 100tyś lał 10W40, a potem 5W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepszy olej,nie zaszkodzi,chyba,że wcześniej był lany jakiś szajs i zostawił dużo osadu,wtedy zalanie oleju z grupy syntetycznej(pół, lub pełen syntetyk)może doprowadzić do zapchania filtru oleju i zakończyć smarowanie silnika,czyli zatrze się i tyle.Dlatego jeśli chce się zastosować olej grupy syn.... należy najpierw wypłukać silnik specjalnymi środkami,potem wymienić olej,a następnie po max 5 tyś wymienić jeszcze raz wtedy będzie większa pewność.Oczywiście,może być też tak że po tej procedurze pojawią się wycieki oleju,czyli silnik został wypłukany i wyczyszczony z całego szlamu i nagaru ktory do tej pory jakby w swój sposób uszczelniał :whistle: ,a to są już koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie filtra zauważyłem, że był filtron. Kontrolka oleju normalnie gasła. Założyłem Union Japan i nie ma różnicy. Gaśnie natychmiast. Więc nie u każdego jest to widać regułą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtron zły nie jest (m.in. VW go daje na pierwszy montaż), w przeciwieństwie do niektórych producentów - w przypadku silnika diesla N15 rozróżnia 2 typy filtrów (N15 produkowane do 3/96r i od 4/96r) - w tandetnych filtrach typu "super japan" itp. po prostu piszą, że zastosowanie do N15 diesel od 1995r do 2000r, co jest zupełną głupotą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...