Gość Werewolf Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam, kupiłem autko Nissana N15 97r 1.4 75KM. Przebieg autentyczny 140 000 (kupiony od rodziny) Zbliżam się do zmiany oleju, wcześniej był MOBIL 10w40 półsyntetyk, chciałem się dowiedzieć czy zmienić go na inny olej czy ten jest ok?? Oleju nie bierze. Czytałem różne dyskusje na temat olejów, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Czy półsyntetyk jest okej dla mojego przebiegu?? Jaki lepszy olej polecacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 (edytowane) Skoro nic się nie dzieje to nie zmieniaj. Mam N16 od nowości i też cały czas leje 10W40 jak zaleca producent, mam 142tys km przebiegu. Jeśli jesteś przywiązany do tej marki oleju to osobiście na Twoim miejscu kupowałbym go raczej z pewnych źródeł (czyli np. internet lub małe sklepiki odpadają), bo jest to dość często podrabiana marka oleju. Edytowane 3 Lipca 2011 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Może tu cos znajdziesz . Sa rózne marki nie koniecznie najbardziej popularne z nazwy. A decyzje sam podejmiesz. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/1778-jakie-oleje-i-pyny-eksploatacyjne-do-primer/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65833-najlepszy-olej-do-twojej-fury/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Marka nie ma znaczenia, pod warunkiem, że olej nie jest podrobiony. Wszyscy producenci musza spelniać te same normy i wszystkie oleje tej samej kategorii sa mieszalne. Co do typu oleju to tak jak wspomniałem wcześniej, ja bym nie zmieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Do swojego już 4 wymianę zalewam Mobila 10W40 wersja diesel. Na pierwszą wymianę zalałem Castrola 10W40 diesel, silnik chodził wyraźnie głośniej. No i przy spuszczaniu oleju był taki, jakby ropy do niego naszło. Przy Mobilu wszystko jest OK. Polecam tę markę, a kupuję na Allegro u sprzedawcy "kolegaberlin". Kupiłem u niego już chyba z 10 baniek oleju do auta mojego oraz ojca, oleje niemieckie, niepodrabiane, pewne źródło. Swego czasu było głośno o tym sprzedawcy, jednak wyszło, że sprzedaje oryginalne oleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 w instrukcji obslugi masz wszelkie dane jakie oleje leje sie do poszczegolnych silnikow... wystarczy pogrzebac na sieci za info i bedziesz mial jasnosc... http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,6044891.html to taki maly przyklad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Podobno olej Liqui Moly jest rewelacyjny. Mam zamiar go wypróbować w GA14DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 moj przebieg to 190tys.i zalewam go vavolainem max life 10w40 i powiem ze na tym oleju silniczek ciszej mi chodzi w porownaniu do castrola olej ma 9tys. przebiegu i nie wyglada jeszcze jak smoła dodam ze nic nie dolem od wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 ja do swojej Ali leję Mobil1 5w50,bo poprzednik taki zalał.ale w poprzednich autach lałem Mobil 10w40 i lub Motul 10w40 bo miałem taką możliwość.byłem i jestem zadowolony,ponieważ silnik od środka jest bardzo czysty, czyli bez żadnych nagarów itd,co to wnosi?przedłuża żywotność silnika.Dodam że wymieniam olej w silniku co 15 tyś.Oczywiście mineralny bym wymieniał co 10 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Werewolf Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 (edytowane) Kupiłem w końcu MOTUL SYNERGIE 6100 10W40 w hurtowni olejów (we Wrocławiu na ulicy swojczyckiej) za 85 zł 5 litrów !! Był tańszy o 2 zł od mobila. Co do motula to wiem z motocykla (lałem go po zmianie z castrola), że jest to bardzo dobry olej. Panowie tylko się uśmiechnęli jak zapytałem o porównanie do Mobila. Polecali jeszcze liquid molly, ale cena 140 zł za 5 litrów oraz valvoline max life. Generalnie polecam, duże doświadczenie ze strony sprzedających i mają bardzo fajne ceny. Filtr kupiłem Japan Union w warsztacie obok. Knechta nie mieli, ale używają tylko tej firmy i bardzo zachwalali. Edytowane 6 Września 2011 przez Werewolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Filtr oleju niezbyt ciekawy. Nie bądź zdziwiony, jak po zmianie oleju na zimnym silniku kontrolka olejowa zgaśnie dopiero po ponad 8 sekundach Motul - dobry olej, ale kupno niepodrobionego u nas w PL to istny cud... Stosowałem taki do motocykli, kupowałem w ASO, bo mieli pewny. A co do Mobila - jeden z najlepszych olei. Kupuję zza zachodniej granicy, oryginalny, 10W40 diesel, 65zł za 5l. Na Castrolu z polskiej dystrybucji już się raz przejechałem, nigdy więcej... Olej zmieniam średnio 3 razy w roku, co 15tys. km. Za 2tys. km szykuje mi się zmiana - i myślę o syntetyku 5W30, taki zaleca instrukcja - i taki byłby super dla hydraulicznych popychaczy. Kosztuje sporo, ale silnik mam w super kondycji, między wymianami (15tys. km) nie ma potrzeby dolewania oleju - myślę, że będzie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Werewolf Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Firma jest hurtownią oleju. Wygląda na poważną. Motula mają osobne stanowisko, bo głównie z nimi współpracują. Panowie nawet mieli ich koszulki. Dlatego myślę, że nie ma co popadać w fobię. Może i na allegro ciężko kupić oryginał, ale w sklepie z olejami?? Co do filtra to Panowie z warsztatu jak im powiedziałem o tej kontrolce (doczytałem wcześniej, że knechta najlepiej) to mi powiedzieli, że montują je do almer i nigdy nic takiego nie widzieli. Mój silniczek nie bierze grama oleju i również jest w fenomenalnym stanie jak na przebieg. A jak to jest z tym syntetykiem?? Kiedy jest zalecane na niego przejść?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Kolega ma racje . Moja mama mowi ze kazda myszka swoj ogonek chwali. ja takze jezdze na Mobilu i nic sie nie dzieje . Jesli lejesz polsyntetyk to juz nie przejdziesz na syntetyk bo narobisz sobie klopotu. Odwrotnie tak .Czyli z syntetyku na polsyntetyk .Co do filtra to mozesz byc zdziwiony ze kontrolka sie dluzej swieci bo filtr Mana czy Knechta posiada zawor nadcisnieniowy co sprawia ze w momencie uruchomienia on otwiera sie po czasie (1 -2 sec ) . Filtron tego zaworu nie ma i kontrolka od razu gasnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Chętnie posłucham, z czym to tak sobie można narobić kłopotu, przechodząc z półsyntetyka na syntetyk Ale od razu może to napiszę - to jest chyba największa głupota motoryzacyjna, mit. Nic się nie stanie, jeśli silnik nie brał wcześniej oleju. W przypadku wszystkich moich poprzednich aut tak robiłem - po zakupie zalany półsyntetyk, jeśli nie brał za dużo oleju - to potem syntetyk. W Almerze za około miesiąc tak zrobię, olej 2x droższy, ale zimą to będzie zbawienie dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) Z gorszej klasy na lepszą to chyba o to chodzi, że syntetyk jest bardziej rozpuszczalny i rzadszy niż minerał czy półsyntetyk. Wszystko zależy od sytuacji. Jeżeli masz mocno wyeksploatowany silnik z dość dużym przebiegiem, małe ubytki, to ja bym nie ryzykował. Syntetyk możesz zalać po kapitalnym remoncie. W każdej plotce jest trochę prawdy, a ponieważ silniki coraz to nowsze, mocniej doładowane bardziej obciążane to tym bardziej. Poza tym w książce serwisowej Almery nawet każą lać 15W-40 więc po co kupować 2 razy droższego syntetyka? U mnie był Valvoline potem Shell teraz znów Valvoline. Na Shell zauważyłem, że silnik pracuje mniej kulturalnie. Edytowane 7 Września 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 W książce to każą lać od 5W30 na 15W50 kończąc Trochę nieprecyzyjnie to określili. Brakuje wykresu z temperaturami otoczenia, w jakich jest eksploatowane auto. Benzyna chyba nie posiada hydraulicznych popychaczy, więc minerał jako tako przejdzie (przy dużych mrozach może krzywdę wyrządzić i to dość szybko). Ale w dieslu wlanie minerału to powolne uśmiercanie tych popychaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) W książce to każą lać od 5W30 na 15W50 kończąc Trochę nieprecyzyjnie to określili. Brakuje wykresu z temperaturami otoczenia, w jakich jest eksploatowane auto. Benzyna chyba nie posiada hydraulicznych popychaczy, więc minerał jako tako przejdzie (przy dużych mrozach może krzywdę wyrządzić i to dość szybko). Ale w dieslu wlanie minerału to powolne uśmiercanie tych popychaczy. Na nasz klimat nie każą lać 5W30. . Przynajmniej w przypadku N16. A w książce jest i wykres. Co do minerałów to już w ogóle o innej jakości mówimy w porównaniu do pół i pełnych syntetycznych. Edytowane 7 Września 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anyz Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Też leje Mobila 10W40 i nie narzekam. Od zakupu zrobiłem 37tyś, cały czas na 10W40. Olej wymieniam co 10tyś. Czy ma to jakieś znaczenie, że poprzedni właściciel przez pierwsze 100tyś lał 10W40, a potem 5W40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 lepszy olej,nie zaszkodzi,chyba,że wcześniej był lany jakiś szajs i zostawił dużo osadu,wtedy zalanie oleju z grupy syntetycznej(pół, lub pełen syntetyk)może doprowadzić do zapchania filtru oleju i zakończyć smarowanie silnika,czyli zatrze się i tyle.Dlatego jeśli chce się zastosować olej grupy syn.... należy najpierw wypłukać silnik specjalnymi środkami,potem wymienić olej,a następnie po max 5 tyś wymienić jeszcze raz wtedy będzie większa pewność.Oczywiście,może być też tak że po tej procedurze pojawią się wycieki oleju,czyli silnik został wypłukany i wyczyszczony z całego szlamu i nagaru ktory do tej pory jakby w swój sposób uszczelniał ,a to są już koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Werewolf Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Przy wymianie filtra zauważyłem, że był filtron. Kontrolka oleju normalnie gasła. Założyłem Union Japan i nie ma różnicy. Gaśnie natychmiast. Więc nie u każdego jest to widać regułą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Filtron zły nie jest (m.in. VW go daje na pierwszy montaż), w przeciwieństwie do niektórych producentów - w przypadku silnika diesla N15 rozróżnia 2 typy filtrów (N15 produkowane do 3/96r i od 4/96r) - w tandetnych filtrach typu "super japan" itp. po prostu piszą, że zastosowanie do N15 diesel od 1995r do 2000r, co jest zupełną głupotą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.