Gość kogut Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Od niedawna jestem właścicielem x-traila mam problemy z odpalaniem zarówno zimnego jak i nieraz ciepłego silnika byłem na komputerze i nie wykazało żadnego błędu i podczas gwałtownego przyspieszania dosyć dymi zacznę od wymiany filtrów jest to silnik 2,2di 114km t30 proszę o pomoc po wymianie filtrów napiszę o efektach po wymianie filtrów i uszczelnieniu interkulera dymienie ustało ale w dalszym ciągu ciężko odpala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 (edytowane) Wydaje mi się, że pada zawór wysokiego ciśnienia SCV - u Ciebie jest zielony i czerwony (komplet na allegro około 850 PLN). Ja mam wersję 136 km i mam jeden zawór i to on był przyczyną złego odpalania. Potwierdź jeszcze u Ryba382 Edytowane 19 Grudnia 2011 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kogut Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 czy po wymianie tych zaworów ciśnieniowych trzeba podłonczać się do komputera celem jakiejś regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 czy po wymianie tych zaworów ciśnieniowych trzeba podłonczać się do komputera celem jakiejś regulacji. Trzeba zaprogramować pompę na nowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kogut Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Trzeba zaprogramować pompę na nowo dzięki za pomoc ,usterka okazała się banalna pojechałem do serwisu w koszalinie i tam mechanicy znający się na rzeczy bez zbędnego naciągania na koszty ustalili że jest słaba masa na silnik po oczyszczeni starego połączenia i założeniu dodatkowego przewodu masowego samochód pali od pierwszego kopa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 dzięki za pomoc ,usterka okazała się banalna pojechałem do serwisu w koszalinie i tam mechanicy znający się na rzeczy bez zbędnego naciągania na koszty ustalili że jest słaba masa na silnik po oczyszczeni starego połączenia i założeniu dodatkowego przewodu masowego samochód pali od pierwszego kopa. No to obeszło się bez większych kosztów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Panowie podłączę się, u mnie pali po 2 sek od przytrzymania kluczyka (2-3 obroty rozrusznika) czy to normalne mam 2,2 dci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Patrz na temat....http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80126-nowosc-mozliwa-przyczyna-ciezkiego-odpalania-x-traila-w-zime/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam wszystkich. Zdażyło mi się ostatnio że podczas odpalania na ciepłym silniku motor odpali , wchodzi na 500 obrotów i po chwili gaśnie. Za drugim lub trzecim razem pali normalnie. Zdarzyło się to kilka razy. Byłem na komputerze i nic nie wykazało , zero błędów. Nie wiem czy już się martwić czy nie zwracać na to uwagi. Nadmieniam że wszystkie filtry i oleje świeżo wymienione. Pozdrawiam Witam. Problem się nasila przy tym odpalaniu na ciepłym silniku. Czy może ktoś miał już taki problem? Możliwe żeby to były przelewy?Proszę o wskazówki,Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Witam wszystkich. Zdażyło mi się ostatnio że podczas odpalania na ciepłym silniku motor odpali , wchodzi na 500 obrotów i po chwili gaśnie. Za drugim lub trzecim razem pali normalnie. Zdarzyło się to kilka razy. Byłem na komputerze i nic nie wykazało , zero błędów. Nie wiem czy już się martwić czy nie zwracać na to uwagi. Nadmieniam że wszystkie filtry i oleje świeżo wymienione. Pozdrawiam Witam. Problem się nasila przy tym odpalaniu na ciepłym silniku. Czy może ktoś miał już taki problem? Możliwe żeby to były przelewy?Proszę o wskazówki,Pozdrawiam odkopie temat, mam to samo czasem. ktoś się z tym uporał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 odkopie temat, mam to samo czasem. ktoś się z tym uporał? Witam. udało mi się wkońcu uporać z ciężkim odpalaniem na rozgrzanym silniku. Okazało się że padły wtryski na przelewie. Po sprawdzeniu wtrysków wszystkie parametry nie spełniały normy a auto tylko ciężko odpalało. Kupiłem używane ale sprawdzone wtryski i wszystko gra. za jeden wtrysk 600 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Witam. udało mi się wkońcu uporać z ciężkim odpalaniem na rozgrzanym silniku. Okazało się że padły wtryski na przelewie. Po sprawdzeniu wtrysków wszystkie parametry nie spełniały normy a auto tylko ciężko odpalało. Kupiłem używane ale sprawdzone wtryski i wszystko gra. za jeden wtrysk 600 zł. A miałeś jeszcze jakieś inne objawy, np, braki mocy, dymienie większe spalanie? Wtryski demontowali do sprawdzenia czy komputer pokazał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 A miałeś jeszcze jakieś inne objawy, np, braki mocy, dymienie większe spalanie? Wtryski demontowali do sprawdzenia czy komputer pokazał? Tylko ciężko odpalał na rozgrzanym silniku chociaż terazz wydaje mi się że troszkę mniej pali. Szczerze myślałem że to będzie jakaś pierdoła i zostawiłem auto w Bosch disel serwis w Świebodzinie bo nikt nie był w stanie określić przyczyny tego odpalania.Serwis stwierdził że wszystkie wtryski nie spełniają kryteriów a auto normalnie jeździło.W końcu kupiłem w Lubiniu wtryski , które były przy mnie sprawdzane. Niestety wtryski Denso AW 402 nie są regenerowane a nowy kosztuje 2100 zł . Komputer nie wykazał żadnego błędu. Kopci trochę przy bardzo wysokich obrotach i to się nie zmieniło.W serwisie boscha dostałem analizę po sprawdzeniu moich starych wtrysków także jakby kogoś to interesowało to mogę wysłać. pozdrawiam Tylko ciężko odpalał na rozgrzanym silniku chociaż terazz wydaje mi się że troszkę mniej pali. Szczerze myślałem że to będzie jakaś pierdoła i zostawiłem auto w Bosch disel serwis w Świebodzinie bo nikt nie był w stanie określić przyczyny tego odpalania.Serwis stwierdził że wszystkie wtryski nie spełniają kryteriów a auto normalnie jeździło.W końcu kupiłem w Lubiniu wtryski , które były przy mnie sprawdzane. Niestety wtryski Denso AW 402 nie są regenerowane a nowy kosztuje 2100 zł . Komputer nie wykazał żadnego błędu. Kopci trochę przy bardzo wysokich obrotach i to się nie zmieniło.W serwisie boscha dostałem analizę po sprawdzeniu moich starych wtrysków także jakby kogoś to interesowało to mogę wysłać. pozdrawiam Wtryski można sprawdzić tylko zdemontowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 dzięki za wyczerpujące informacje. Ja póki co sprawdziłem że komp nie pokazuje żadnych błędów. Chcę jeszcze wymienić filtr paliwa, bo nie wiem kiedy poprzedni właściciel to robił, a potem się zobaczy. Jak już wyeliminuje rzeczy które mogę sam sprawidzć to pojadę do serwisu, gdzie proponowali mi jazdę autem z podpiętym kompem żeby zobaczyć parametry silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 @zeshky jak tam, udało się? U mnie był problem w zeszłym roku po wymianie filtra paliwa. Podobno uszkodzeniu uległa podstawa fitra (ta z pompką) więc wymieniłem i OK. Teraz bez ruszania filtra obiaw pojawił się z dnia na dzień . Zastanawiam się czy to układ się zapowietrza (rano w miarę odpala ale odpalenie zaraz po zgaszeniu to ciężka sprawa). Wydaje mi się, że jakiś czujnik wariuje lub coś w ten deseń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 @zeshky jak tam, udało się? U mnie był problem w zeszłym roku po wymianie filtra paliwa. Podobno uszkodzeniu uległa podstawa fitra (ta z pompką) więc wymieniłem i OK. Teraz bez ruszania filtra obiaw pojawił się z dnia na dzień . Zastanawiam się czy to układ się zapowietrza (rano w miarę odpala ale odpalenie zaraz po zgaszeniu to ciężka sprawa). Wydaje mi się, że jakiś czujnik wariuje lub coś w ten deseń. Temat stary i zdążyłem zapomnieć. Ale u mnie był padnięty jeden wtrysk. Po wymianie objawy ustąpiły. Jakby Ci się układ zapotwierzał to by ci silnik szarpał i gasł lub nie. Dolej 200ml oleju do 2T (orletn semisynthetic) na cały bak i zobacz y po przejechaniu sie poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Temat stary i zdążyłem zapomnieć. Ale u mnie był padnięty jeden wtrysk. Po wymianie objawy ustąpiły. Jakby Ci się układ zapotwierzał to by ci silnik szarpał i gasł lub nie. Dolej 200ml oleju do 2T (orletn semisynthetic) na cały bak i zobacz y po przejechaniu sie poprawi. Wątpie aby to coś kolwiek pomogło. Jak w wiekszości przypadków nalezy zaczac poszukiwania od porządnej diagnostyki komputerowej ,bo przyczyn tego stanu na prawde moze byc wiele np.brudny filtra paliwa czujnik połozenia wału,zawór zwrotny,itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 w sumie auto mam od 30kkm. Od tej pory widziało tylko i wyłącznie ON premium (Verva, Ultimate, itd), nigdy zwykłego ON. W zeszłym roku po wymianie filtra się to stało i ustąpiło po wymianie podstawy razem z filtrem aż do poprzedniego weekendu. W piątek na kemping itd normalna jazda, powrót również a pod domem po odstawieniu przyczepy zonk . Myślałem że to znów podstawa ale teraz pompka robi się twarda od razu. Silnik działa jal szalony, przyśpiesza, nie kopci normalnie nic. Ale każda z opcji jaką przeczytałem i teraz podajesz Ty (zeshky) krąży w okolicach układu paliwowego. Jeden wtrysk nie powodował by chyba takich objawów. On zachowuje się tak jak by nie miał paliwa wcale i po woli je zasysał i odpalał. Nie wiem jak to lepiej opisać (ale nie że próbuje i mu nie idzie, szarpie czy coś), delikatna zwykła płynna praca tak jak by odłączyć pompę paliwa, kręcić i dopiero ja włączyć. Oleju to się boję trochę lać. Może Liqui Molly (tego bym może zalał do smarowania układu wtryskowego)? problem jest tylko na ciepłym silniku zaraz po jeździe. Jak postoi z godzinę i dłużej nie ma problemu, jak zgaszę, polecę zapłacić za wachę czy tam fajki itd to wtedy ma problem. Piotrek3, w Łodzi ciężko mi znaleźć kogoś kto ma kompa do Nissana i mi go zczyta, niestety za małe miasto na takie luksusy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 (edytowane) Od tej pory widziało tylko i wyłącznie ON premium (Verva, Ultimate, itd), nigdy zwykłego ON. A to wcale dobrze nie służy nowoczesnemu silnikowi diesla.. Edytowane 6 Października 2017 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 ooo, a czemu? leję właśnie z zamysłem, że ma być mu lepiej a tu taka nowina. Dobrze chciałem, czyli co, lepiej zwykłego lać zamiast premium? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 ooo, a czemu? leję właśnie z zamysłem, że ma być mu lepiej a tu taka nowina. Dobrze chciałem, czyli co, lepiej zwykłego lać zamiast premium? Tak jednoznacznie Tobie nie odpowiem ale swój post opieram o opinie nt temat fachowcow zajmujacych sie dieslami wiele lat. Aby nie lac drozszej ropy a ta zwykłą usłyszałem od fachowcom co robia tunning,to samo twierdza ci co regeneruja wtryskiwacze i turbiny. Podobno ta droższa ropa jest bardziej sucha i to ma wpływ na szybsze zuzycie ,szczególnie wtryskiwaczy . Od ponad 20 lat jeżdże wyłacznie turbo dieslami ,leje zwykła rope i dolewam jeszcze do niej przy tankowaniu olej od dwutaktów i odpukać -wszystkie paliły zawsze w kazdych warunkach od razu,nigdy nie regenerowałem wtryskiwaczy ,turbiny ani nie miałem żadnych innych problemow z silnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 (edytowane) Ok. Coś kiedyś też zasłyszałem od jednego gościa że ta jest sucha ale była to jedna osoba wiec lekko zbagatelizowałem i chciałem "lepiej" dla silnika itd.Skoro tak, to zaczynam lać zwyklą. edycja (18.10.2017): no dobra, czasu trochę minęło. Auto we wtorek (tydzień temu) miało wymieniony filtr paliwa (po 30kkm i 1 roku). Wymiana w zasadzie profilaktyczna bo koszty żadne a na zimę lepiej mieć nowy (tak myślę). Nie zmienia to faktu, że od czasu wymiany filtra wszystkie problemy z odpalaniem ustąpiły (odpukać, tak już od tygodnia). Auto znów zapala na "widok kluczyka". Filtr pomimo małego przebiegu (30kkm i 1 roku) wyglądał bardzo słabo . Zbiornik w środku czysty (zaglądane było) ale może wpływ miało na to, że naprawdę 100% tego czasu auto przejeździło tylko na paliwach premium (one mają tam podobno jakieś dodatki czyszczące) i być może powypłukiwało syf z układu paliwowego z lat poprzednich i filtr to zatrzymał, a może na stacjach mamy takie słabe paliwo . Nie mniej, nie robiłem nic poza wymianą filtra i wszystko działa jak należy (chyba regeneracja wtrysków i innych nie będzie potrzebna ). Edytowane 18 Października 2017 przez strus251 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.