Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drążki skrętne


zakula81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może już ten temat był wertowany ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanko.

Orientuje się ktoś z kolegów czy podejdą drążki skrętne od TII np z 2002r do TI 93r?

Czy lepiej się nie bawić i kupić np Ironmana.

Moje już mam na maxa dokręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej HD calmini 240 $ drazki i 192 $ przesylka tak wychodzi o 400 taniej. ja zamawiam pare bambetli od nich ale tak pod koniec sierpnia mozesz sie podlaczyc bedzie taniej w kosztach dostawy. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej HD calmini 240 $ drazki i 192 $ przesylka tak wychodzi o 400 taniej. ja zamawiam pare bambetli od nich ale tak pod koniec sierpnia mozesz sie podlaczyc bedzie taniej w kosztach dostawy. Pozdro

 

 

podeślij mi jakiś link.

jak najbardziej jestem zainteresowany.

może jeszcze kogoś zwerbujemy to przesyłka będzie tańsza:)

 

na tył coś masz sprawdzonego żeby poszło w góre? czy zrobiś zamemu podkładki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.purenissan.com/suspension1.htm

 

Terranosaur dobrze wykombinował fajny prosty patent jak podnieść terrano I za grosze

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65386-jak-podniesc-terrano-tyl-oraz-przod/page__p__724998#entry724998

 

Wiec czekamy na zgłoszenia chętnych na wspólne zakupy zakupy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lepiej HD calmini 240 $ drazki i 192 $ przesylka tak wychodzi o 400 taniej. ja zamawiam pare bambetli od nich ale tak pod koniec sierpnia mozesz sie podlaczyc bedzie taniej w kosztach dostawy. Pozdro

 

 

gdyby kolega planował coś z drążkami calimi to odpadam bo... dzisiaj wróciłem z roboty..żona zrobiła niespodzienkę he he. W garażu leży cały zestaw do liftu zawieszenia ironman:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

za parę dni będę wymieniał drążki i dręczy mnie parę pytań:1.czy jest różnica w drążkach do T1 3- i 5-drzwiowego?sprzedawca twierdzi, że nie ma, natomiast różnica polega tylko na rodzaju silnika (TD2,7- najmocniejsze czy też najgrubsze ; później 3,0V6; a najsłabsze do 2,4) - niby to logiczne bo silniki mają różną masę, ale chciałbym się upewnić.2.jak to jest z demontażem starych drążków; domyślam się, że nie pójdzie łatwo, ale w jakiej kolejności to rozbierać, żeby było prościej?zacząć od przodu(czy trzeba wyjmować wachacz?) , a może od tyłu( czy rozkręcać je pojedynczo czy razem z belką) 3. autko chyba lepiej byłoby trochę podlewarować czy jednak nie, bo bez młota się pewnie nie obejdzie, ale przy podniesionym stawiały by mniejszy opór? 4. w jakiej pozycji je montować?tzn. tylne uchwyty reg.; chyba śruby wykręcone na minimum, żeby było jak "podciągnąć"? na razie tyle pytań...sie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za parę dni będę wymieniał drążki i dręczy mnie parę pytań:1.czy jest różnica w drążkach do T1 3- i 5-drzwiowego?sprzedawca twierdzi, że nie ma, natomiast różnica polega tylko na rodzaju silnika (TD2,7- najmocniejsze czy też najgrubsze ; później 3,0V6; a najsłabsze do 2,4) - niby to logiczne bo silniki mają różną masę, ale chciałbym się upewnić.2.jak to jest z demontażem starych drążków; domyślam się, że nie pójdzie łatwo, ale w jakiej kolejności to rozbierać, żeby było prościej?zacząć od przodu(czy trzeba wyjmować wachacz?) , a może od tyłu( czy rozkręcać je pojedynczo czy razem z belką) 3. autko chyba lepiej byłoby trochę podlewarować czy jednak nie, bo bez młota się pewnie nie obejdzie, ale przy podniesionym stawiały by mniejszy opór? 4. w jakiej pozycji je montować?tzn. tylne uchwyty reg.; chyba śruby wykręcone na minimum, żeby było jak "podciągnąć"? na razie tyle pytań...sie ma.

 

1. czy 5 dzwiowy nie ma różnicy

2.DEMONTAŻ:

-podnosisz cały przód (przednie koła w powietrzu, śmiało na przedniej belce zaraz za chłodnicą)

- odkręcasz (luzujesz) mocowanie regulacyjne,

- odkręcasz mocowania drążków przy wachaczu (2śruby 14 i jedna 19) wahaczy nie ruszaj,

- odkręcasz belkę z mocowaniami tylnymi

- na zewnątrz wszystko wyciągasz demontujesz - wybijasz

 

składając uważaj aby ustawić tak samo dwie strony, ustawić jak najwięcej miejsca do naciągnięcia bo drążki nowe się "ubijają" i po pewnym czasie będziesz musiał po montażu znowu naciągnąć i będzie problem jak zabraknie śruby.

 

Można też bez demontażu belki

Jak już poluzujesz na maxa śruby regulacyjne i odkręcisz przednie mocowania to właśnie z tych przednich najłatwiej wychodzi z frezów. Mały młotek troche ruchu i wyjdzie.

Problem jest z mocowaniami z regulacją. (tylne)

Jakimś wybijakiem (średnica ok 8mm) z tyłu mocowania uderzasz konkretnym młotkiem i też wyjdzie.

 

Tak też próbowałem ale nie ma za bardzo zamachu więc wyjąłem wszystko z belką.

 

Przed montażem muszisz zwrócić uwagę na:

- czy stare mocowania nie mają luzów na nowych drążkach (miałem takie i miałem duuuuży problem)

- niektóre firmy na drążkach stosują oznaczenia który, gdzie ma być zamocowany.

 

Mi zajęło to ok 4godz zregulacją, oczywiście z pomocą kumpla.

 

Jeśli będziesz miał pytania i problemy z montażem śmiało jak będziesz w kanale dzwoń 605 342 457

Pozdro

Edytowane przez zakula81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby kolega planował coś z drążkami calimi to odpadam bo... dzisiaj wróciłem z roboty..żona zrobiła niespodzienkę he he. W garażu leży cały zestaw do liftu zawieszenia ironman:)

Pozdrawiam

Chece taką Żonę;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zakula-dzwoniłem ze 3 razy wczoraj, ale nie ważne...,no jest mały problem, otóż przednie mocowania nie chcą wskoczyć na swoje miejsca tzn. na ten króciutki wielofrez na wachaczu , czy możliwe , że te mocowania są prawe i lewe? może bym je dociągnął śrubami , ale one kręcą się w środku wachacza i nie ma ich jak zablokować. dzisiaj kupię nowe śruby tyle, że imbusowe i spróbuję...kurcze , a na wieczór jest mi potrzebny samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakula-dzwoniłem ze 3 razy wczoraj, ale nie ważne...,no jest mały problem, otóż przednie mocowania nie chcą wskoczyć na swoje miejsca tzn. na ten króciutki wielofrez na wachaczu , czy możliwe , że te mocowania są prawe i lewe? może bym je dociągnął śrubami , ale one kręcą się w środku wachacza i nie ma ich jak zablokować. dzisiaj kupię nowe śruby tyle, że imbusowe i spróbuję...kurcze , a na wieczór jest mi potrzebny samochód

 

 

miałem mały problem z orientacją :) dzwoń teraz jestem od rana dyspoz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tam od środka podkładałem klucz i nic się nie kręciło,

drążki są lewe i prawe a nawet gdyby nie były to bym zaryzykował stwierdzenie ze po tylu letniej pracy nie wolno ich zamienić,

po wyczyszczeniu i nasmarowaniu wielokliny chodzą suwliwie

dd5a71d02efaada1m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppewnie ze wskazane rama pracuje, drążek pracuje, to ma się przesuwać inaczej powstają naprężenia które w końcu dadzą o sobie znać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam waszmościów!

Odświeżę temat co by nie robić zamieszania ;)

 

Nadszedł czas na wymianę drążków gdyż nos szura po kołach.

Powiem szczerze, że polscy dilerzy/sprzedawcy Calmini, Ironman itd. totalnie zawiedli więc jeżeli ktoś z Was wysyła emaile z pytaniami to strata czasu, lepiej od razu celować za granicę.

 

Gramek
wysyłałeś przez Polamer, czy jakoś inaczej?

 

Dzięki i pozdro

 

UPDATE: Dziś znalazłem sklep koło Świdnika, wysłałem meila i odpowiedzieli, w niedzielę! :) Mają drążki http://www.ironman4x4.pl/

Edytowane przez Stefanopulus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas na wymianę drążków gdyż nos szura po kołach.

a może by tak po prostu obrócić na wieloklinie ? zakładając ze nie widać pęknięć ani wyraźnego skręcenia końcówek.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może by tak po prostu obrócić na wieloklinie ? zakładając ze nie widać pęknięć ani wyraźnego skręcenia końcówek.

 

Czołem,

Przez chwilę nad tym myślałem, ale na tyle na ile znam się na materiałach to IMHO lepiej nie ryzykować, szczególnie w takim elemencie jak drążki.

Przez tyle lat pracowały w zadanych płaszczyznach, to po obróceniu może nastąpić trach.

...po za tym kurier właśnie dostarczył parę świeżutkich drągów Ironman w bardzo dobrej cenie. Teraz pozostaje znaleźć kogoś kto mi je założy w okolicach Krakowa ;)

 

Orientujesz się może czy można użyć starych śrub i uchwytów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przestawieniu na wieloklinie pracowały by nadal tak samo, oczywiście że mają swoje lata ale to dało by ci czas na spokojne szukanie nowych, ale jak sa to tym lepiej.

pewnie że można użyć starych o ile się jeszcze jakoś trzymają, obstawiam że na 90% nie powinno być problemu, tylko niech je wyczyszczą dokładnie z piachu bezpośrednio przed odkręcaniem, a sam możesz na jakiś czas przed podlewać czymś aby nie trzeba było jednak kupować nowych.

Edytowane przez hugh_h
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dobrej cenie tzn. ile. bo też się zastanawiam nad wymianą bo po wstawieniu wyciągarki trochę mi przód przysiadł.

 

900PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...