Gość deraa Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 witam jak w temacie pękła mi 2ga felga tylko z przodu prawa strona raz pękła wymienilem na zapas i zapas pęka tak samo wokół śrub fakt że okazało sie że jedna nakrętka z czterech sie niedokręcała tzn dokręcala ale niedociskając felgi jak sie przyjrzałem jakiś zapieczony zbity gwint na szpilce noi pytanie co teraz? pytałem w sklepie niemożna dostać samej szpilki ani piasty koła do tego modelu tzn primera p11 2.0 td kombi 99r. i na allegro można dostać bo pełno takich co je sprzedają 9zł za sztukę przesyłka 13zl i myslicie że z allegro by brać? i jeszcze jedno ile taki uczciwy mechanik może wziąść za wymiane? około? i jeszcze jedno te szpilki można dostać wciskane tak jak są standardowo albo wkręcane że niby tuningowe jaka lepsza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 jeśli jak piszesz 13zł za sztukę to ja bym kupił. za wymianę ze dwie - trzy dychy i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Piasta pasuje nawet z P10 2.0D, więc z zakupem używki w dobrym stanie nie powinno być problemu. Z wymianą szpilek nie byłbym aż takim optymistą, bo czasem jest to baaardzo upierdliwe jak się szpilka zapiecze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 co do felg w p11 występują 14to calowe i 15 calowe felgi takie pytanie ktore sąlepsze ma to wogóle jakieś znaczenie rozmiar? tzn spalanie czy cokolwiek?pytam bo te popękane musze wymienić i niewiem czy to jakaś rużnica miałem 15to calowe i niewiem czy takie były od początku i co tu wybrać? tymbardziej że znalazłem 2 felgi za 25zł 14cali i niewiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 sprawdź czy 14 cali wejdzie na piastę, znaczy czy tarcza i zacisk się zmieszczą. jak zejdziesz z 15 na 14 cali i będą mniejsze opony to wg licznika spalanie spadnie, ale to dlatego że na kilometrach będzie oszukiwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 ano właśnie tak mi sie wydaje że jeżeli na 15calowych przejade 13 km to na mniejszych 14calowych zrobie np. 15km na identycznej trasie więc spalanie chyba będzie większe co? tak mi sie wydaje chyba że sie myle na tym samym odcinku mniejsze koło zrobi więcej obrotów chyba że mniejsze koło to mniejszy ciężar i opór dla silnika? jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 ano właśnie tak mi sie wydaje że jeżeli na 15calowych przejade 13 km to na mniejszych 14calowych zrobie np. 15km na identycznej trasie więc spalanie chyba będzie większe co? tak mi sie wydaje chyba że sie myle na tym samym odcinku mniejsze koło zrobi więcej obrotów chyba że mniejsze koło to mniejszy ciężar i opór dla silnika? jak to jest? Jak masz felgi 15 to kup sobie 15 i nie komplikuj sobie życia zawsze będziesz miał komplet w jednym rozmiarze. W razie złapania kapcia nie musisz patrzyć że jest różny rozmiar felg . A na upartego jak dasz wyższy profil opony to może być 14 cali bez oszukiwania km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 żeby na 14 był rozmiar jak na 15 to trzeba by dać balon jak na traktorze więc lepiej pozostać przy 15 i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Nie bedzie to taki balon jak w traktorze . Wezmy dla przykladu popularne opony 14 185/65/14 i opony 15 tez popularne do nissana 195/60/15. Roznica srednic jest tlko 18,9mm. Nie jest to duzo. Natomiast jesli wezniemy opony 185/60/15 to ta roznica srednic bedzie jeszcze mniejsza i wynosi 6,9mm. Zrodlo. Google i wpisac kalkulator opon. Kolega ktory napisal Ci zebys nie kombinowal ma racje i tego sie trzymaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 a wiecie co dzis złapałem kapcia noi pojechałem do wulkanizacji na łatanie opony noi co sie dowiedziałem oczywiście pytałem o te felgi i wiem tyle to niechodzi oto żeby były koła tak samo duże jak 15 calowe czyli jak wkładam wyższy profil. cale idą w parze z wytrzymałością do samochodów można zakładać felgi jedynie w zwyż czyli umnie od 15 cali w góre ponieważ 14 calowe będą zbyt mało wytrzymałe tym bardziej że mam wersje kombi czyli jednym slowem gdybym zmienił na mniejsze toby była głupota mam na słupku drzwi naklejke rozmiarów opon i felg i tam tylko felgi r15 i ze 2 rozmiary opon więc pozostaje przytym co mam tylko mam pytanie ma ktoś sprzedać felge z oponą najlepiej uzywke r15 opona profil 65 a szer niepamiętam?chyba 185 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 to byłeś u niezłego ściemniacza. w oryginale primery p11 wychodziły najpierw na 14, a potem na 15 calowych kołach. co ma wielkość do wytrzymałości ?? chodzi o to z czego jest felga. a zakładanie większych, a nie mniejszych kół ma walory estetyczne i pozostawienie tej samej średnicy koła przy niższym profilu opony. a na słupku masz rozmiary 195/60r15 i 185/65r15 tak jak ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 no właśnie tak mam na słupku tak pozatym to panu nowakowi przyznaje racje bo niechce mi sie wierzyć w teorie kolesia z wulkanizacji według mnie to mniejsza felga jest wytrzymalsza ponieważ może znieść więsze przeciążenia na zakrętach i szybciej wykrzywi sie r15 niż r14 ponieważ promień koła jest większy tak wedlug mojego myślenia co wydaje mi sie logiczne no ale nic tak jak już inni sie wypowiedzieli zostaje przy r15 bo jak mieć wszystkie to wszystkie jednakowe a tak 2 takie i 2 takie to nie robota bo jak faktycznie złapie kapcia to co 3 będą r15 a jedna r14? to ten samochód by wyglądał jakby chciał sie zapaść pod ziemię a więc wczoraj zabrałem się za wymiane szpilki zrobiłem tak podeszłem z młotkiem i puknełem w szpilkę z 2razy bez zdejmowania felgi aby nieuszkodzić łożyska noi troche sie schowała noto samochód na lewarek koło zdjełem puźniej zacisk hamulcowy tarcze noi mam piaste puknelem w szpilke raz młotkiem i wyszła całkiem poszło jak po maśle myślałem że niebęde mógł wybić czy coś aż strace nerwy i pojade do mechanika ale poszło bardzo ładnie i szybko szpilke miałem już w ręku po 10 minutach od podejścia do samochodu noi kupiłem szpilke na allegro podałem model i wszystko koleś napisał że dobierze mi napewno ma twardość matreriału 10,9 (9zł szpilka 13zł przesyłka kurierem) i napewno to ta noi załozyłem ją i zakładam tarcze i okazuje sie że tarcza hamulcowa przestala pasować szpilkę zakładałem metodą podkładek (włożyłem szpilkę ręcznie tak aby ta koronka dobrze sie zgrała z tą w piaście na szpilke zalożyłem z 5lub 6 podkładek o srednicy otworu 13mm i dokręcałem nakrętką od koła te podkładki na szpilce i z każdym obrotem klucza szpilka wchodziła w piastę) noi teraz czeka mnie przerabianie tej szpilki na tokarce naszczęście mam dostęp do tokarki w pracy:) ale co sie wkurzyłem to moje może to być przestroga przed zakupem z allegro jak i instrukcja montażu takowej pierdułki:) pozdrawiam i za 3 dni juz powinienem mieć 4 śruby w kole:) i zawsze to troche kasy w kieszeni a nie u mechanika noi praktyka:) pozdrawiam a więc szpilkę dorobiłem na tokarce a raczej przeroiłem i szpilkę zalożyłem przykręcilem koło izobaczymy czy niebędzie pękać ale jak widać można sobie z tym tematem poradzić samemu bez mechaników jedynie z podpowiedziami na forum dzięki wszystkim za nie pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 No dobrze. Szpilka zalatwiona, ale co z podkladkami pod wtryskiwacz?. Sprawdzales moze moze czy pasuja z golfa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 niesprawdzałem będe szukal oryginałów narazie noi po jakimś czasie jeżdże z wymienioną szpilką i felga niema zamiaru pękać ale pojawił sie nastepny problem koła przedniej osi popiskują a na zakrętach piszczą tzn opony piszczą nie jakaś część noi stawiam na wybite tuleje na górnych wachaczach noi zabieram sie za regeneracje puszką po piwie noi tak z problemu w problem cały nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz... Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Skoro piszczą to pilnuj czy opon Tobie nie drze.Przerabiałem to kiedyś najpierw piszczały w zakrętach a potem były opony do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 też już mam pozdzierane wiem tylko że to mój pierwszy i ostatni nissan w życiu taki kurde japoński polonez noi powodem piszczenia dla zainteresowanych i pękaniem felgi niebyła tylko szpilka ale i bardzo mocno wyrobiona tuleja wahacza górnego takze jeśli opony popiskują na zakrętach trzeba zabrac sie za regeneracje wahacza najlepiej metodą puszki po piwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Tylko ze wedlug mnie jest to najprostrzy samochod po golfie 2. Dla mnie jak najmniej elektroniki. Co z tego ze mowy samochod i z kazda pierdolka pod komputer. nawet juz klocki hamulcowe tylne trzeba wymieniac w mercedesie tylko nie panietam czy klasy a czy b pod komputerem. U mnie jak sie zaswieci check to sobie zczytam bledy na drodze. Co prawda z tym wahaczem gornym to przesadzili .A ze troche wiecej pali . Niech sobie pali. Ale za to benzyne przerobi jak sie pomyle. Inne nie . Co sie tyczy blaszek do regeneracji to sie nie wypowiadam ale lepiej kupic 4 tulejki nowe po 20-23 zl i zalozyc albo juz teraz mozna kupic po 90zl nowy wahacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 nie bardzo chce mi się wierzyć (nie twierdzę że kłamiesz) żeby nawet największe luzy na wahaczach były przyczyną pękania felgi. zdzieranie opony, pisk w zakrętach - tak, ale pękanie stalowej felgi ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 no tak z tego wynika brak 1 szpilki i właśnie luzy na tuleji a propo niema sensu kupować tulei bo nietylko tuleja sie wyciera ale i gniazdo w którym ona chodzi tak według mnie tzn pękanie felgi to szpilka od kiedy wymienilem szpilke felga niepęka a luzy co za tym idzie kąt pochylenia koła pomogło w pękaniu tymbardziej na dziurach to tak według mnie w mazdzie jeździłem 3 lata bez szpilki a też były 4 i niepękła mi nigdy felga a tu??? można se odpowiedzieć w mazdzie miałem macpersony i zero problemu jeździłem na 3 szpilkach i nic samo mówi za siebie ale to tylko moje spostrzeżenia a tu 2 tygodnie i felga pęknięta po max 300km przejechanych takrze nietylko luz na tulei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Mając takie doświadczenie ( "zero problemu jeździłem na trzech szpilkach"), spróbuj jeździc na trzech kołach, bez tej pękniętej felgi! Wybacz, ale czytając Twoje opinie i komentarze , nie mogłem się powstrzymac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Niektórymi samochodami można i na trzech: Ale tego złomu nie polecę nikomu. Sorki za offtopic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 tak co do tego emeryta nikt cie niezmusza do czytania tego !!! niepodoba ci sie to nieczytaj a ja napisałem co sam zrobiłem i co sie zmieniło a miałem już kilka marek samochodów i tym co jeździłem to mam porównanie jak chcecie to zroobie zdjęcie felgi jak pękla i wolnym czasie wrzuce tu ale wiem co zrobiłem i co sie zmienilo jak działało i jak działa teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 O jaki drażliwy! Gdybyś dbał tak samo o auto, jak o swą "godnośc" nie byłoby problemu. Nie wyobrażam sobie, jak można jeździc trzy lata bez szpilki i jeszcze się tym chwalic?! Dalej nie dyskutuję, nie dorównuję "wiedzą i doświadczeniem", A swoją drogą i auta kiedyś były inne i to użytkownicy tego forum też.EOT! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 dbam tak samo . więc niedyskutuj chyba ze masz konkretne pytania jak coś bede wiedział to pomoge odpowiem na ile coś bede wiedział i niechodzi tu o drażliwość i niechwale sie tylko porównuje pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.