Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] wymiana łącznika stabilizatora oraz osłony przegubu


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do wymiany ww. elementy. czy samodzielna wymiana tego jest możliwa pod blokiem? bez kanału? i czy to skomplikowane? chce sam spróbować to wymienić. ewentualnie prosiłbym o jakąś instrukcję jak moge wymienić te elementy. poza wymiana klocków to nigdy jeszcze sam nic w zawieszeniu nie naprawiałem. ale to akurat wydaje mi sie nieskomplikowane i szkoda mi dać zarobić warsztatowi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana osłony to troszke skomplikowane, bo trzeba wyciągać półoś, ale końcówki to nic trudnego. Ściągasz koło odkręcasz dwie śrubki tylko tam trzeba z tyłu płaskim skontrować zakładasz nowy i zrobione:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana osłony to troszke skomplikowane, bo trzeba wyciągać półoś, ale końcówki to nic trudnego. Ściągasz koło odkręcasz dwie śrubki tylko tam trzeba z tyłu płaskim skontrować zakładasz nowy i zrobione:D

 

chocby samemu wymienić łączniki to zawsze zaoszczędzone cos (w tym przypadku ok. 100zl). ewentualnie tylko z tymi osłonami pojechałbym do warsztatu...

 

mam też pytanie odnośnie łączników. na allegro znalazłem takie:

1. http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-przod-nissan-sunny-100nx-i1687940177.html

2. http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-nissan-sunny-86-96-nowy-i1678388055.html

 

czy pomiędzy tymi gumami na dłuższej osi co idą do wahacza musia byc przerwa? bo na tym nr 1 nie ma tej przerwy a nie widze by tam można było to jakoś rozszerzyć... pomijam kwesetię jakości wykonania, bo na pierwszy rzut oka widać ze nr 1 jest lepiej wykonany niz 2. jednak ten nr 2 ma ta przerwę a nr 1 nie ma... chyba ze czegos nie widze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by sprawdzić długość tych starych, co do wyminany śmiało można samemu. Według mnie tej przerwy nie musi być, bo i tak te gumy zostaną ściśnięte przez wahacz. a ta przerwa możę być spowodowana na tym drugim rysunku nie dokręceniem tej śrubki która je ściska. Także 100zł smiało powinno być zaoszczędzone. Jak dla mnie to drogi ten warsztat:) maksymalnie to godzinka roboty :rolleyes: :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by sprawdzić długość tych starych, co do wyminany śmiało można samemu. Według mnie tej przerwy nie musi być, bo i tak te gumy zostaną ściśnięte przez wahacz. a ta przerwa możę być spowodowana na tym drugim rysunku nie dokręceniem tej śrubki która je ściska. Także 100zł smiało powinno być zaoszczędzone. Jak dla mnie to drogi ten warsztat:) maksymalnie to godzinka roboty :rolleyes: :rolleyes:

 

za wymiane jednej strony robocizna 25 zl (czyli 50 za dwie) plus łącznik między 40 a 70 zl... Co daje minimum 130 za całość przy tańszej wersji... a same łączniki mogę kupić dwa za 40 zl i moja wymiana czyli oszczędność 90 zl :) oby tylko nie było problemu z odkręceniem śrub...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele razy rozkręcalem to i za każdym razem sie udało bez problemu:) Jak byś coś potrzebował to pisz bo mam takie całe dwa autka na części i dużo części oprocz tego:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Łączniki mogą być zapieczone, a śruby zgnite, takze zaopatrz się w szlifierke.

 

temat w moim przypadku już nieaktualny gdyż, osłony wymienione w warsztacie, a łączniki zostawiłem w spokoju, bo okazało się, że są w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...