Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

olej NS-2


szymasbf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

dokładnie 2 lipca tego roku wymieniłem olej w skrzyni w moim Murano. Wbrew temu co się powszechnie mówi, aby wymienić olej potrzeba ok. 5 litrów. Jeśli natomiast ktoś zastosuje płukanie to owszem potrzeba wtedy od 10 do 12l, ponieważ najpierw następuje spuszczenie starego oleju, potem płukanie nowym i na koniec wlewamy nowy olej do skrzyni. Po zasięgnięciu opinii w kilku warsztatach, wiem, że w praktyce płukanie nie jest wykonywane.

 

Sama konieczność wymiany oleju w skrzyni jest bezdyskusyjna, po wymianie autko sprawuje się znakomicie, jest bardzo dynamicznie i skrzynia pracuje bardzo gładko.

 

Jeśli ktoś potrzebuje oleju NS-2, to został mi cały 4l karnister (450 zł) i 3l (300 zł)dodatkowo do sprzedaży (szymasbf@wp.pl).

 

Szymasbf

post-42352-0-33558800-1310115174_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Gratuluję koledze "wymiany" oleju, przez dolanie 5 litrów świeżego.

 

To jak wymiana płynu hamulcowego, przez wypompowanie starego

ze zbiorniczka wyrównawczego i zastąpieniem go nowym!

 

Sam obserwowałem ten "proceder" w wielu warstatach.

 

Skrzynia w Nissanie wytrzyma nie takie "wymiany".

 

Niniejszym przesyłam w miarę dokładny opis wymiany oleju - jedyny

zalecany w oryginalnej instrukcji serwisowej Nissana.

Opis zamieściłem na innym forum, ale myślę, że może jeśli nie Koledze

to przyda się innym dezorientowanym przez tzw. fachowców.

 

 

 

 

Nareszcie udało mi się znaleźć zamiennik "koszmarnie" drogiego oleju do skrzyni.

Olej ten spełnia normę: KLE5200002, KLE520000403 firmy Nissan (pod. za producentem).

 

Ostatnio w autoryzowanym serwisie zaproponowano mi olej NS2

( z nieukrywanym "ubawem"), za 170,-/litr. Tj 3 x 4l po 680,- za bańkę!

.......Zgroza!

 

Znaleziony olej, to niemieckiej firmy RAVENOL ATF NS2/J1 Fluid, w cenie ok 35,-/l w Polsce.

 

Podobno "FOTA" jest dystrybutorem firmy RAVENOL.

Dzwoniłem do kilku sklepów, ale nie mieli - mają stare katalogi.

 

Dostępność – strona internet.

 

Wymiany dokonałem zgodnie z nissanowską instrukcją.

Serdecznie polecam w/wym. metodę. Jej zaletą jest przepłukanie

skrzyni ze starego oleju. Niestety okupione większą ilością nowego

płynu. tj. 13 do 15 litrów.

 

"Wymiana", którą oferują niektóre warstaty tj. odkręcenie korka

spustowego i ulanie 6-7 litrów - to "ściema", tyle warta, co wymiana

oleju w silniku przez ulanie połowy stanu i dolanie nowego oleju!

 

Przy cenie "brutto za litr" 35,-, to całkiem niezła sprawa.

(ok500,- zamiast 3000,- PLN !)

 

 

 

Szczegółowy opis wymiany.

 

Uwagi ogólne:

 

 

Poziom i stan oleju sprawdzamy co 24 tyś. km. (ciepły silnik, pracujący na wolnych obrotach)

Wymiany oleju dokonujemy co 100 tyś. km. ( = 60 tyś. mil), trochę „na wyrost”, traktując swoje

auto jako intensywnie eksploatowane.

Tak napisano w instrukcji, o ile nie posiadamy komputera CONSULT-II, lub olej śmierdzi spale-

nizną, jest b.ciemny, zawierający opiłki met.

 

Jeżeli mamy dostęp do CONSULT-II, a auto jest delikatnie traktowane, może okazać się, że

oleju wcale nie trzeba jeszcze zmieniać.

 

Olej oczywiście wyłącznie NS-2 (nigdzie nie znalazłem natomiast informacji, że musi być wy-

produkowany w Japonii), w ilości ok. 10,2litra + 30 do 50% ekstra (na przepłukanie).

Te same skrzynie stosowane są przecież w MTSUBISHI, „Francuzach” z PSA itp.

 

 

Wymiana.

 

 

Rozgrzewamy auto do normalnej temperatury pracy (jazda miejska – ze zmianą biegów

przynajmniej 10 min.= temp. oleju w skrzyni 60 do 80 st.C).

 

Luzujemy śruby koła lewy przód, podnosimy auto, zdejmujemy plasikową osłonę (zakole).

Spinki delikatnie podważamy dwoma wkrętaczkami – by ich nie połamać.

 

Po jej zdjęciu odsłania się nam widok na chłodniczkę oleju – zainstalowaną na skrzyni

i na dwa gumowe wężyki prowadzące do chłodnicy głównej.

Ten bliższy nas, to przewód powrotny tzn.ten, który odprowadza płyn z chłodnicy głownej ( tej od chłodzenia silnika) do chłodniczki na skrzyni.

Ten przewód rozpinamy i zlewamy olej, ale za chwilę.

 

Opuszczamy auto na podnośnik podstawiony pod dolny swożeń zwrotnicy, tak by auto stało

równo „jak na kołach”. Umożliwi to nam dokładny pomiar poziomu oleju pod koniec całej

operacji.

 

Przygotowujemy naczynie pod „strefę zrzutu”. Bardzo ważne by miało ono naniesioną

podziałkę by dokładnie móc określić ilość wylanego oleju. Najlepiej to zrobić samemu wlewając

na próbę np. wodę. Oczywiście interesują nas najbardziej kreski od 9 do 15 litrów.

Dobrze jest mieć przezroczysty, igielitowy wężyk (ok. 1,5 m) o średnicy umożliwiającej wciś-

nięcie go w odłaczony przewód olejowy ( widać kolor spuszczanego oleju, można również

zastosować wyższe naczynie stojące spokojnie obok auta).

 

Jeżeli wszystko jest przygotowane (włożony lejek do rurki po „bagnecie” kontrolnym,

nowy olej wlany w poręczne spore bańki ( by móc go sprawnie wlewać),

dźwignia zmiany biegów w pozycji „P”,

zaciągnięty hamulec postojowy,

samochód zabezpieczony przed sp... się nam na głowę,

to zaczynamy:

 

 

Zdejmujemy przewód powrotny (konieczność ściągnięcia sprężynki zabezp.)

 

Wciskamy wężyk igielitowy, drugi koniec przymocowujemy do naczynia na zużyty olej,tak

by nie „wyskoczył” oblewając olejem całą okolicę – spore ciśnienie z pompy oleju!

 

Włączamy motor i na biegu jałowym wylewamy stary olej jednocześnie wlewając nowy.

Obserwując jego kolor ( nowy płyn jest koloru niebieskawego).

 

Cały „myk” z wymianą polega na tym, że pompa oleju w skrzyni ma większą wydajność niż

tempo w jakim zdołamy uzupełniać stan nowym.

Dlatego polecam szczególnie gdy zbliżamy się do 10 litrów, wylanego oleju ( podziałka na

naczyniu) – wyłaczyć motor i dolać odpowiednią ilość nowego oleju.

 

Instrukcja mówi, że wylewamy stary, dopóki z rurki powrotnej ( igielit) nie zacznie wypływać

świeży (niebieski) olej.

 

W praktyce trzeba jednak kierować się również ilością wylanego oleju.

Bo nowy, mieszając się ze zużytym staje się ciemniejszy niż wlewany!

 

Moim zdaniem jak wylejemy 12 litrów to jest OK!

Pod warunkiem, że w skrzyni był Ful ( 10 ltr ).I jesteśmy pewni tego czym skrzynia była zalana!

 

To wcale nie jest takie pewne, bo w wielu miejscach spotkałem się z opinią, że ATF DEXTRON III

to bardzo dobry olej do tej skrzyni!

 

Opis przydługawy, ale operacja bardzo prosta.

 

 

Uwagi końcowe:

 

Wymieniany olej musi być porządnie rogrzany

( by termostat w układzie olejowym skrzyni całkowicie otworzył przepływ do układu chłodzenia).

 

 

Po wymianie skrzynia zmienia biegi ciszej.

Przy spokojnej jeździe – niezauważalnie.

 

 

Wbrew pozorom nie jestem fanem techniki niemieckiej - „Japońce” robią ją z dużo większą finezją i niezawodnością (moim zdaniem).

 

Z chemią jest trochę inaczej tu Niemcy (od dawna), są niedoścignionymi perfekcjonistami.

Twierdzą z całym przekonaniem, że ich oleje w niczym nie ustępują "skośnookim",

a ten do skrzyni jest typu "all time" i tak jak oryginalny nie musi być wymieniany.

 

Zapytajcie polskiego sprzedawcę, czy mają w 5litr. bańkach, bo jest jeszcze tańszy.

Zobaczcie stronę niemiecką, bo znajdziecie tam propozycje do wszystkiego co ma motor.

 

W Stanach oryginał kupicie za 10 do 15$/litr (detal).

Cena w Polsce nie jest więc chyba odzwierciedleniem jakiejś wyjątkowej jakości!

 

Serdecznie pozdrawiam wszystkich użytkowników NISSANÓW.

 

 

wkar

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Na poczatku witam bo jestem nowy na tym forum ;)

 

Sprawdzilem sbie ten olej

 

RAVENOL ATF NS2 J1 Fluid

 

http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=141

 

niby napisane ze pasuje do nissanow do skrzyni CVT

 

ale co ciekawe:

 

gdy skorzysta sie ze strony do wyboru olejow na

 

http://www.ravenol.pl/dobierz_olej.php

 

to revenol poleca do tych skrzyn inny (tzn poleca to duzo powiedziane, jest dopuszczalny do zastosowania)

 

RAVENOL CVT Fluid

 

http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=20

 

A o tym pierwszym nie napisali

 

juz zglupialem ;) a co wy na to?

 

 

 

------------------------------------------------- edycja --------------------------------------------

 

 

 

 

Konkatowałem sie z firma RAVENOL

 

i oto ich wyjasnienia:

 

Zalecanym olejem (zamiennikiem NS2) jest RAVENOL ATF NS2 J1 Fluid, powstal on z mysla o zastąpieniu oleju NS-2 (NS2) w skrzyniach CVT nissana dokladnie takich jakie sa w nissanie murano

 

Ta dezinformacja odnośnie RAVENOL CVT Fluid polecanego przez ich formularz doboru oleju wziela sie z tad ze zostal on stworzony gdy oleju RAVENOL ATF NS2 J1 Fluid nie było na rynku i do tej pory jeszcze niezostal ten formularz zaktualizowany.

 

 

 

Pozdrawiam

 

p.s. specjalnie powypisywalem te nazwy olejów by w wyszukiwarkach sie to szybko pojawilo i inni wlasciciele murano mogli znaleśc szybko informacje o zamienniku (więc prosze o nieingerowanie moderatorów ;) )

Edytowane przez polipoli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,na ns-2 nie oszczedzaj .zalej oryginaly !!!!!bilro pisal na ten temat .ja temat przerabialem.mojego zalano innym skrzynka po 10000 km do wymiany!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,na ns-2 nie oszczedzaj .zalej oryginaly !!!!!bilro pisal na ten temat .ja temat przerabialem.mojego zalano innym skrzynka po 10000 km do wymiany!!!

 

 

no ale to zalales ten zamiennik oleju NS2 firmy revenol ?? czy jakis inny wynalazek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiedza mechanikow wykonczyla pierwsza skrzynie bo nalali zwyklego ATF.wytrzymala tak jak pisalem ok 10000 km od wymiany.biegi zmieniala dobrze do samego konca tylko pojawil sie w srodku halas.nowa zalalem juz tylko ns-2 prawie 12l .wiec nie warto kombinowac z zamiennikami bo koszt wymiany ogromny.robocizna u dobrego zaufanego mechanika to koszt 12l oleju.a gdzie nowy olej skrzynia itd.i wielkie nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj tomaszek123!

 

Toś chłopie "zaoszczędził"!

Zalanie skrzynki w Murano to w przypadku "Ravenolu" ok 450,- PLN

.

Zalanie tzw. oryginałem ok 2100,- (+robocizna - "strzelam" ok 300,-).

Wymiana skrzynki (cena całkiem dobrej używanej ok. 3000,-) + robocizna ok. 500,- !

 

Wiara w tzw. fachowców nie do oceny!

 

W sumie koszt niewiedzy (wszystko można znależć w intern.)+ ok 6000,- PLN !

 

Jeszcze raz gratuluję, i jednak pozdrawiam serdecznie!

 

Na mój " łeb" wydałeś niepotrzebnie ok 5500,- PLN

 

wkar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.witam wkar. ja kupilem juz z tak zalana skrzynka .coz srodka nie przeswietlisz.rozumiem ze ty zalales badz zalejesz zamiennikiem .?a jesli zalales to odwazny jestes .daj znac jak smiga po kilku tysiacach km.masz lpg w swoim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomaszek123,

Ja niestety też kupiłem auto zalane ATF

."Fachowcy" twierdzili z całą mocą, że to doskonały olej do tej skrzynki

.

Jakoś nie chciało mi się w to wierzyć, skoro w instrukcji Nissana napisano co innego.

Niestety prześmigałem na tym oleju ok 8 tyś.km.

 

Piszę "niestety", bo też uwierzyłem w specjalistów "od siedmiu boleści".

Jak jedziesz do warstatu, to nie wiesz przecież z kim masz do czynienia!

W wielu przypadkach, zbyt wielu, to są niedouczeni goście..., którzy paskudzą opinię ,

prawdziwym specjalistom.

 

Na szczęście pojawił się internet i portale takie jak ten, dzięki którym - wiesz wszystko!

No, prawie wszystko.

 

Olej wymieniłem sam, wczesniej zamieściłem dokładny opis.

Wszystko działa pięknie.

 

Teraz wiem, że jak mam jakiś problem, to najpierw zdobywam "wiedzę" w internecie,

kupuję jakieś podręczniki itp., i to się naprawdę opłaca.

 

Dzięki temu jeżdziłem P 10 - 21 lat. (ok.650 tyś. km) i oddałem jeżdżący.

Mam Acurę Integrę (20 lat). Śmiga "jak złoto"!

Mam niestety Opla Vectrę B - 14 lat (ok. 450 tyś. km - "chyba" ), ZGROZA! - TO JEST WYZWANIE!

Jeździłem też innymi autami, ale ich nie "robiłem".

 

Nie udało by mi się jak widzisz osiągnąć takich "przebiegów", gdybym z każdym g... jeździł do warsztatów.

Naprawdę polecam zasięganie info. na forach

Ma to sens zwłaszcza tam, gdzie opłaca się wiedzieć, by nie dawać

się "robić w ch....., np. w USA.

Tam naprawdę warsztaty są drogie! I warto zaoszczędzić dowidując sie wszystkiego na "bogatych" forach.

 

Tak, że moich "prześmiewczych" uwag nie traktuj serio, też dałem się "zrobić" nie raz, i piszę to "ku przestrodze".

 

A co do oleju, to powiedz Niemcowi, żeby nalał do swojego BMW lub Audi lub Wieśwagena japońskiego zamiennnika płynu!

 

Dlatego zupełnie nie wiem skąd biorą się mity nt. NIEZAMIENIALNOŚCI płynó ekploatacyjnych.

 

pozdrawiam i życzę zadowolenia z jazdy Murańką

 

wkar

 

LPG będę zakladał "lada moment" - sam.

Dam znać co i jak.

wkar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc.ja`swojego tez skatowalem gazem sam.6 tys bez problemow czekow itd.spalanko 15l .instalka z podpieciem pod obd !!!!jak mozesz podaj numer tel .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Gratulacjonen w/s "junkersowania".

 

Chętnie "odgapiłbym" od Ciebie receptę na wpięcie w kolektor itd.

Gaziarze, których podglądałem nie chcieli pomóc, choć tłumaczyłem "jak komu dobremu",

że i tak do nich nie przyjadę na robotę.

 

Z tego, co udało mi się zdokumentować, to podobno wszystko jedno, czy wepnę się w "górę",

czy będę borował "doły".

 

Chcę założyć STAGA 6 PLUS, na zielonych HANA'CH, z typowym reduktorem z zestawu. i "bańką"

650/230 (żeby zmieścić subfoofer z boku) i nie przeciążyć bagażniaka.

 

Piszę "publicznie", bo myślę, że moje doświadczenia przydadzą się innym użytkownikom tego auta

Jeśli nie będą robić sami, to przynajmniej zorientują się jak to powinno być zrobione.

 

Spróbuj coś napisać.

Z góry dziękuję.

 

A jeśli chodzi o olej lub jak kto woli fluid do krzynki biegów, to dziś robiłem "wywiad pieszy"

w firmie "robiącej skrzynie",(o świetnej reputacji).

 

Z nissanowskiego nakazu używania wyłącznie oleju "oryginalnego"...... śmieją się i twierdzą,

że to "kit". Potwierdzają moje wczesniejsze informacje, że te skrzynie, tak jak i całe auto, nie

wytrzymują "pałowania".

I jak ktoś chce "ścigać", to musi kupić Z-kę lub GTR-a!

 

A poza tym na głównym rynku tego auta (USA), oryginał NS-2 kosztuje ok. 10-15$/ litr brutto.

 

Wg. nich i innych znawców marki te skrzynie wytrzymują ok. 150-200 tyś. km..... i tyle.

 

A RAVENOL NS-2/J1 jest spoko do kupienia w FOCIE, a w Twoim przypadku bezpośrednio

u importera ( strona niemiecka oraz polska - nadal nie zaktualizowana)

 

Pozdrawiam.

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj numer tel,604-518-886 napisz sms ze to ty zadzwonie zdjecia na email.nie pisze`co zalozylem bo juz pisalem na tym forum ale odrazu jakis gosc robil problemy i usunieto posty, wpiecia zaraz przy samych wtryskiwaczach benzynowych, zbiornik 70 l,reduktor do 250 kw!glosnik na lewej sciance bagaznika.co do oleju to juz nikt nie przekona mnie na zamiennik chyba ze da pisemna gwarancje.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

możecie mi podrzucić gdzie, najlepiej gdzieś w warmińsko-mazurskim wymienić olej w skrzyni w murańcu? i za ile? dzieki. Pozdrawiam

<p class="rep_bar clearfix right" id="rep_post_820465" style="margin-top: 6px; margin-right: 4px; margin-bottom: 6px; margin-left: 4px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; float: right; white-space: nowrap; ">

  • 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...