Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gdzie ta moc


Gość motaba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój Suniak stracił na mocy. Niby wszystko ok ale jak tylko pojwiasię mała górka już muszę redukować żeby sie na nią "wdrapać". Problem najwiekszy jest jednak z ruseniem z jedynki. Totalny mół. Na prostej drodze muszę najpierw dadać gazu i ruszac na półsprzęgle, a ruszenie na jedynce pod górke graniczy z cudem. Co moze być przyczyną, Podstawowe rzeczy sprawdzone lub wymienione (filtry, świece, regulacja gaźnik i gazu). Stało to się po wymianie rozrządu ale kilku mechaników wykluczyło jego złe ustawienie. Wcześniej był jak torpeda.

Pomóżcie ludziska bo mnie szlak trafi, bo strach gdzieś w góry sie wybierać mimo że mam 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Jak stalo sie to po zmainie rozrzadu to jest to jego wina. Innej mozliwosci nie ma chyba ze padl Ci silnik.. trzeba zmierzyc cisnienia na poszczegolnych cylindrach...

Redukowac biegi w silniku 16 16V? hmmm... na 5tym biegu mozna jechac 60km/h i bedzie przyspieszal (na prostej drodze) - Bombel jest swiadkiem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Suniak stracił na mocy. Niby wszystko ok ale jak tylko pojwiasię mała górka już muszę redukować żeby sie na nią "wdrapać". Problem najwiekszy jest jednak z ruseniem z jedynki. Totalny mół. Na prostej drodze muszę najpierw dadać gazu i ruszac na półsprzęgle, a ruszenie na jedynce pod górke graniczy z cudem. Co moze być przyczyną, Podstawowe rzeczy sprawdzone lub wymienione (filtry, świece, regulacja gaźnik i gazu). Stało to się po wymianie rozrządu ale kilku mechaników wykluczyło jego złe ustawienie. Wcześniej był jak torpeda.

Pomóżcie ludziska bo mnie szlak trafi, bo strach gdzieś w góry sie wybierać mimo że mam 4x4.

u mnie pod gorke to wcale nie jedzie :)

ale na rownym to od 50 ciagnie zdrowo do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys jezdzilem kolegi maluchem tez nie dawal rady choc silnik byl super do setki to 5min na prostej ,,przyspieszal'' okazalo sie ze mial cos z hamulcami po naprawie znowu rozpedzal sie w 60s do setki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sprawdzone -hamulce, filtry, kable i inne pierdoły a mimo to się ślimaczy. Przypuszczam że coś mi nie łączy w elektronice bo czasem czuję nagły przypływ "pałera" a zachwile znów ślimaczenie i tak na zmianę raz jest moc raz nie ma - szlak mnie trafia.

Wyczytałem coś o jakimś zaworze przyspieszajacym w gaźniku - czy ktoś o nim wie coś wiecej może akurat to on bruździ?

 

Niech moc znów będzie ze mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż połączenia sondy lambda, czujnika temperatury, przepływomierza i położenia przepustnicy. Sprawddż też kont wyprzedzenia zapłonu po odpięcu czujnika przepustnicy- jak przestawili wałek to wyjdzie. Trzeba go wymrygać czy niema błędów w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi kolego gdzie szukać przepływomierza i czujnika położenia przepustnicy i jak wymrygać błędy kompa.? W temacie INTERFEJS znalazłem opis jak to zrobic ale w moim samochodzie sie tego nie da zrobić (inna kostka diagnostyczna, brak lampki CHCEK ENGINE)

(mile widziana fotka)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

wszyscy stawiacie na rozrząd i inne,ale warto sprawdzić instalacje gazową.ale tez mi się wydaje że rozrząd został przestawiony i są przestawione fazy rozrządu.(Może być też układ recyrkulacji spalin,zawór może byc zanieczyszczony??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc powróciła.

Ustera wykryta i usunięta.

 

powodem spadku mocy nie okazał się jednak rozrząd (sprawdzony przy mnie przez osobę która go wcześniej zakładała - było "jak w ksiązce pisze") tylko uszkodzony zawór bimetalowy umiszczony pod filtrem powietrza a który to zawór steruje klapką przełączającą ciepłe - zimne powietrze dostające sie do gaźnika. Uszkodzenie polegało na tym, że cały czas zawór załączał ciepłe powietrze co po rozgrzaniu silika działało jak hamulec (ciepłe powierze jest chyba mniej obfie w tlen). Po odcieciu zaworu i regulacji gazu samochód ożył- energicznie reaguje na dodanie gazu w zakresie do 3 tys. jak i powyżej. No i obroty na jałowym mi się znormalizowały (700-800) bo wcześniej skakły jak zając przez ulicę.

Maluchy mogą mi teraz naskoczyć.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc powróciła.

Ustera wykryta i usunięta.

 

powodem spadku mocy nie okazał się jednak rozrząd (sprawdzony przy mnie przez osobę która go wcześniej zakładała - było "jak w ksiązce pisze") tylko uszkodzony zawór bimetalowy umiszczony pod filtrem powietrza a który to zawór steruje klapką przełączającą ciepłe - zimne powietrze dostające sie do gaźnika. Uszkodzenie polegało na tym, że cały czas zawór załączał ciepłe powietrze co po rozgrzaniu silika działało jak hamulec (ciepłe powierze jest chyba mniej obfie w tlen). Po odcieciu zaworu i regulacji gazu samochód ożył- energicznie reaguje na dodanie gazu w zakresie do 3 tys. jak i powyżej. No i obroty na jałowym mi się znormalizowały (700-800) bo wcześniej skakły jak zając przez ulicę.

Maluchy mogą mi teraz naskoczyć.

 

Pozdrawiam.

 

no i z glowy :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem banalny i chuna nisko kosztowalo jego usuniecie.

 

Ja jak chłopakach udoskonalalem polonezy i stare fordy też wyrzucałem z dolotu w cholere te klapi zimne/cieple pwoeitrze przy okazji dolot sie odtykiwał i auto lepiej smigało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie(to mój pierwszy post na forum,nie liczac tego w dziale powitań) i do rzeczy.

motaba napisał :

"powodem spadku mocy nie okazał się jednak rozrząd (sprawdzony przy mnie przez osobę która go wcześniej zakładała - było "jak w ksiązce pisze") tylko uszkodzony zawór bimetalowy umiszczony pod filtrem powietrza a który to zawór steruje klapką przełączającą ciepłe - zimne powietrze dostające sie do gaźnika."

 

Tylko wydaje mi się,że w roczniku 93 to był już wtrysk,a nie gaźnik.Przed zakupem swojego auta dużo czytałem to forum i dzięki informacjach tu zawartych wiele już wiedziałem.Jeżeli się mylę co do w/w kwestii to proszę

o poprawkę i wyrozumiałość.

 

W każdym razie gratuluję usunięcia usterki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko sprawdzone -hamulce, filtry, kable i inne pierdoły a mimo to się ślimaczy. Przypuszczam że coś mi nie łączy w elektronice bo czasem czuję nagły przypływ "pałera" a zachwile znów ślimaczenie i tak na zmianę raz jest moc raz nie ma - szlak mnie trafia.

Wyczytałem coś o jakimś zaworze przyspieszajacym w gaźniku - czy ktoś o nim wie coś wiecej może akurat to on bruździ?

 

Niech moc znów będzie ze mną.

 

u mnie jest podobnie!!! raz mul ze strach tym jechac innym razem jedzie jak mala rakieta!! a zauwazylem jeszcze jedna dziwna rzecz jak jest mulasty i mu pare razy wcisne pedal gazu podczas jazdy tzn. kilka razy szarpne silnikiem to potem ciagnie az milo!!!!

i co wy na to??

 

kolega motaba napisal ze u niego to byl zawor bimetalowy a u mnie co to moze byc?? dodam ze ja mam silniczek 1.4 na wielopnkt. wtrysku!

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa i sonda OK!!

tak mysle nad tym zaworem tego powietrza dodatkowego czy jakos tak!!

tylko kurcze nie wiem gdzie sie to znajduje i jak to odlaczyc i czy wogole istnieje taka mozliwosc czy trzeba nowy zapodac?!?!!

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...