Gość barthar Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Witam serdecznie Mam oto taki problem w moim Nissanie Sunny Y10 95r. Rano jak wsiadam kilka pierwszych hamowań jest OK jak na auto z tego roku. Ale po kilku hamowaniach hamulce wyraźnie słabną. Tarcze i klocki są ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 a jak stoi pedał hamulca?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barthar Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Raczej nie zauważyłem żadnej zmiany jeśli chodzi o położenie pedału hamulca na początku jazdy oraz po przejechaniu paru kilometrów. Ani nie jest twardy, ani nie wpada w podłogę. Jedyna różnica to pierwsze kilka hamowań ok, a później hamulec słabnie. Poszukałem trochę w necie i myślę, że winny może być płyn hamulcowy. Nawet nie zdawałem sobie sprawy że trzeba go wymieniać. Auto ma przebieg ok 470000 km. Ja tym autem przejechałem ponad 250000 km. W między czasie była wymiana tarczy i kilka razy klocków, ale mechanik nawet nie zasugerował wymiany płynu hamulcowego. Nie wiem jak w takim przypadku powinien zachowywać się pedał hamulca. Jaki płyn hamulcowy będzie najlepszy dla tego modelu? Ja raczej się nie znam na tych rzeczach. Może ma ktoś rade na co jeszcze warto by zwrócić uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angrius Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Raczej nie zauważyłem żadnej zmiany jeśli chodzi o położenie pedału hamulca na początku jazdy oraz po przejechaniu paru kilometrów. Ani nie jest twardy, ani nie wpada w podłogę. Jedyna różnica to pierwsze kilka hamowań ok, a później hamulec słabnie. Poszukałem trochę w necie i myślę, że winny może być płyn hamulcowy. Nawet nie zdawałem sobie sprawy że trzeba go wymieniać. Auto ma przebieg ok 470000 km. Ja tym autem przejechałem ponad 250000 km. W między czasie była wymiana tarczy i kilka razy klocków, ale mechanik nawet nie zasugerował wymiany płynu hamulcowego. Nie wiem jak w takim przypadku powinien zachowywać się pedał hamulca. Jaki płyn hamulcowy będzie najlepszy dla tego modelu? Ja raczej się nie znam na tych rzeczach. Może ma ktoś rade na co jeszcze warto by zwrócić uwagę? raczej napewno to będzie płyn hamulcowy, bo po zagrzaniu pewnie już się gotuje gdyż stracił już swoje właściwości po takim czasie. więcej pewnie w nim już samej wody niż płynu więc ja bym zaczął od wymiany tego elemantu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo1976 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 raczej napewno to będzie płyn hamulcowy, bo po zagrzaniu pewnie już się gotuje gdyż stracił już swoje właściwości po takim czasie. więcej pewnie w nim już samej wody niż płynu więc ja bym zaczął od wymiany tego elemantu To po pierwsze i najtańsze rozwiązanie wymień płyn i zobacz co się dzieje. Płyn DOT-3 lub DOT-4. Nie zapomnij odpowietrzyć i pamiętaj że odpowietrzasz na "krzyż" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barthar Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Witam po dłuższej przerwie. W końcu udało mi się wymienić ten płyn hamulcowy i wydaje mi się że jest o wiele lepiej. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale po wymianie płynu okazało się że wcześniej pedał hamulca był dużo twardszy i łapał bardzo wysoko. Po wymianie jest bardziej miękki i łapie o wiele niżej. Oczywiście hamulce nie są takie jak w nowych autach, ale na pewno jest zauważalna poprawa. Hamowania awaryjnego jeszcze nie miałem więc nie wiem czy udałoby się zblokować koła czy nie. Dziękuję wszystkim za poradę. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.