babalabu Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam Mam problem ze spadkiem mocy w mojej Almerze 1.8 2003r. + LPG. Od 2 miesięcy występuje spadek mocy - czasami odpalam jedzie jak szalony - redukcja na światłach i zmienia się w malucha ledwo rozpędzając na pierwszym biegu do 40km/h. Czasami muli go cały dzień i nagle na czwórce na trasie przy 80km/h dostaje "kopa" i tak w kratkę do czasu gdy przestał dostawać kopa już w ogóle. Mechanik zdiagnozował przepływomierz. Kupiłem nowy. Bez zmian. Mechanik trzymał go 2 dni - sprawdził nowy przepływomierz na innej almerze 1.8 i okazał się dobry, przepiął z innej przepływomierz do mojej Almery i dalej muli. Elektronika daje dobre wskazania. Nie ma znaczenia czy jeździ na gazie czy na benzynie [kopa dostawał/tracił zarówno na jeździe na benzynie jak i na LPG]. Komputer po zmianie przepływomierza przestał wskazywać błędy. Czujnik położenia wału był też brany z innej Almery i bez zmian. Sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Katalizator też jest ok. Mechanik rozłożył ręce - mówi że raczej by też wykluczał rozrząd bo równo chodzi, na jałowym biegu obroty są w porządku, ale wystarczy włączyć bieg i muli. Ktoś jest w stanie coś mi poradzić? Zna ktoś jakiegoś mechanika od japończyków z okolic Krakowa? będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro2 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam niedawno miałem podobny problem z utratą mocy(Almera 1,8 2003 Tekna po lifcie)Komp. nie pokazywał błędów przepływomierz podmieniony na nowy nic nie zmienił, na postoju silnik reagował normalnie na pedał gazu ale podczas jazdy kręcił tylko do 2500 obrotów potem straszny muł po godzinie sprawdzania elektryk zauważył że brak dolnego stopu wymienił żarówkę i auto odzyskało moc ot taka ciekawostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Jak na mój głupi rozum - coś z elektryką faktycznie! Napisz jakiego rzędu jest ten spadek! 50%, czy 5%?? - każdy ma inne odczucia! Klocki, sprzęgło - znając życie wyeliminowałeś! Niełącząca masa. O spalonych żarówkach też słyszałem! np. tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62702-n16-spalone-zarowki-stopu-zamulenie-silnika/ Jak to nie to, wtedy jeszcze ogólnie pomysł jest taki: 1. Odpal, wyłącz wszystkie odbiorniki - zmierz jaki idzie prąd z akumulatora (prąd nie napięcie) 2. Odpal, włącz wszystkie odbiorniki - zmierz jaki idzie prąd z akumulatora (prąd nie napięcie) 3. Porównaj z inną Alą skoro masz dostęp Rozwiązałeś ten problem - jak tak to opisz - bo to bardzo ciekawe!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slivka Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 a czy problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 a czy problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG ? Witam Almerowiczów co do utraty mocy to faktycznie występował u nas taki problem i był związany ze słabą masą w samochodach przeczyść miejsca łączenia przewodu masy z ramą pojazdu i psiknij jakimś WD-40...i daj znać czy problem występuje na obu paliwach PB i LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bar Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Witam niedawno miałem podobny problem z utratą mocy(Almera 1,8 2003 Tekna po lifcie)Komp. nie pokazywał błędów przepływomierz podmieniony na nowy nic nie zmienił, na postoju silnik reagował normalnie na pedał gazu ale podczas jazdy kręcił tylko do 2500 obrotów potem straszny muł po godzinie sprawdzania elektryk zauważył że brak dolnego stopu wymienił żarówkę i auto odzyskało moc ot taka ciekawostka. czesc, pewnie juz dawno po temacie ale jak przeczytalem Twoj post to zbaranialem. Mam podobny problem z mocą, nawet dzisiaj wrzucilem posta, i tez nie mam dolnego stopu;)) - nie wiem czy robisz sobie jaja czy naprawde miales taki przypadek;))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Instalacja jest bardzo wrażliwa na "brak" masy itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 W Almerze N15 początkowa faza awarii alternatora objawiała się tym, że wolne obroty falowały od 600 do 1200, myślałem już, że czeka mnie naprawa pompy wtryskowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.