bombek Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam, Posiadam Primerę P11 1.8 16v + LPG Prins VSI, po kupnie auta cały czas świeciła się kontrolka Check Engine - czasami znikając po kilkunastu minutach pojawiała się znowu. Auto zakupiłem od kolegi z pracy - mówił że sprawdzał ten błąd kilka razy i powiedziano mu że nie ma on wpływu na jazdę samochodem i że wszystko jest w porządkiu - jednym słowem jeździć i się nie przejmować. Po zakupie ja także jeździłem i się nie przejmowałem - wszystko było ok. W maju pojechałem na przegląd instalacji + regulację + wymiana filtra. Pan 'specjalista' podpiął się z diagnostyką i powiedział, że mieszanka jest zbyt bogata - dlatego świeci kontrolka CHCK ENG, po czym powiedział, że zuboży mieszankę i będzie ok. Kontrolka po regulacji przestała świecić - fajnie no i niby wszystko ok. Jednak po dłuższej jeździe zauważyłem że w momencie gdy włączę klimę wrzucę jedynkę i puszczę pedał gazu - autko nie toczy się normalnie na niskich obrotach lecz szarpie delikatnie (skoki wskazówki obrotomierza ok około 100rpm tak na oko). Gdy wyłączę klimę autko jedzie normalnie ;]. Po przełączeniu na benzynę problem ustaje niezależenie czy klima działa czy nie. W dolnych zakresach obrotów wydaje mi się także, że troszkę brakuje mocy po przekroczeniu 2000rpm jest ok. Dodatkowo znowu zaświeciła się kontrolka CHCK ENG. Czy sama poprawna regulacja instalacji wyeliminuje te małe problemy? Jeśli tak to może udam się do innego warsztatu na regulację i zrobią to lepiej? Mógłbym też olać problem bo w sumie jakoś nie jest taki straszny tylko nie chcę żeby później powstały z tego powodu jakieś większe komplikacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 nie wiele znalazłem o tej instalce winne może być pare komponentów nie wiadomo jak z reduktorem i wtryskami ile mają przebiegu i zaczął bym od tego ,,najważniejsza regulacja zresztą poprawnie wyregulowane LPG tak samo powinno podbijać obroty dla A/c /// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Navi Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Nie olewaj tego, że pali się Check-engine. Nowoczesne silniki po to mają kontrolę błędów aby uniknąć poważniejszej awarii. Albo znajdź kogoś kto się z tym upora albo odpuść sobie jazdę na gazie. Nieprawidłowy skład mieszanki w końcu zniszczy ci silnik. U mnie mieszanka prawdopodobnie była zbyt uboga bo powypalały się zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.