Gość mrdok Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Dawno mnie nie było na forum, ale tak to już jest jak nic nie dzieje się z naszym ulubionym traktorem, to tu nie zaglądamy. Dwa tygodnie temu rozładował mi się akumulator (miał prawo brakowało mu ponad litra elektrolitu Ściągnąłem kolegę by mnie pociągnął ale los tak chciał że bardzo długo kręciłem rozrusznikiem na rozładowanym akumulatorze i wykasowałem zawartość komputera z danych kluczyków (nie wiem jak to możliwe ale widocznie ten model tak ma) - nim się skapnąłem kupiłem kable i próba rozruchu na kablach oczywiście nie pomogła (programowanie kluczyków) po zaprogramowaniu wszystko wróciło do normy - odpalił za dotknięciem kluczyka ale nie do tego zmierzam. Dopiero skapnąłem się na drugi dzień, że silnik pracuje delikatnie głośniej jak rasowy diesel. Do tej pory stojąc przy samochodzie nie było słychać że to diesel. Niestety nie miałem czasu na diagnozę i wyjechałem w trasę. Właściwie słychać głośniejszą pracę silnika tylko na wolnych obrotach - nie odczułem spadku mocy, no może trochę. Zrobiłem trasę 620 km w tym około 300 km po górach (dość agresywnie) auto spaliło mi 6,45L na sto i różnica od komputera pokładowego była o 0.1L gdzie nigdy się nie zgadzała, a przynajmniej zaniżało o 0,5L, a spalanie w trasie było na poziomie 7L, a w mieście 9L. Kiedy kupiłem swoją nyskę i pierwszy raz zmieniałem filtr kabinowy to znalazłem kabel DB25 "LPT" podłączony bezpośrednio do sterownika silnika. Zignorowałem go ponieważ był podłączony na zasadzie pajączka, a ja nie chciałem nic popsuć. Czy możliwe jest że coś zmieniło się w pamięci sterownika? Czy pamięć sterownika jest przechowywana w czymś jeszcze oprócz eeprom-u? Może pamięci RAM podtrzymującą bakteryjnie? Jakim cudem można rozprogramować pamięć przez rozładownie akumulatora? Czy mój sterownik mógłby być "modernizowany"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Wszystkim steruje komp, który nie ma awaryjnego zasilania w razie gdyby aku zdechło. Mi przy kręceniu rozrusznikiem jak aku przez mrozy padło to jakimś cudem wyzerował mi się całkowity przebieg i tak mam teraz z 70tyś Więc możliwe że tobie też coś się wyzerowało przez brak napięcia. Może podmiana kompa coś pomoże, ale wpierw to bym zrobił test na spinacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.