lemmy69 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Szczegółowa relacja z konserwacji ramy Navary: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/108782-navara-od-go%C5%82ej-ramy-iii-v2017-fotorelacja/ w pozostałych tematach również sporo materiału Namawiam do inspekcji i ewent. naprawy/konserwacji ramy we własnym zakresie ... nikt nie zrobi tego dokładniej niż Wy sami To naprawdę nie jest trudne, przy okazji poznacie swoje auta od podszewki Mamy na forum speca od sprzedaży, mamy zniżki na chemię i polibusze Ze swojej strony oferuję pomoc on line Pytać, pisać, molestować ... czekam w dziale "SPARTAN garage" (priv. ODPADA! - to jest Forum ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rethempthoor Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Pytanie do Kolegów, którzy konserwowali ramy. Na ile dokładnie da się zakonserwować ramę bez ściągania kasty, tylko samą pakę jak Kolega agent_s? Warto to robić połowicznie bo jakoś nie czuje się na siłach zwalać wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2018 Da się zrobić Ramy gniją prawie wyłącznie w tylnej części i to wewnątrz Akurat w Navarach pięta achiilesowa przypada w okolicach końca kabiny 1. zdjąć zderzak i pakę ... we dwóch spokojnie do ogarnięcia 2. jeśli trzeba było by coś spawać to lepiej odkręcić zbiornik opcjonalnie można sobie polepszyć dostęp: 3. odkręcić 2-ie, 3-ie i 4-te śruby buda/rama ... pierwsze tylko poluzować 4. ocenić czy wajchy w kokpicie, przewody hamulcowe i węże w komorze silnika wystarczą na podniesienie ( proponuję zdjąć osłonę wiatraka i poodpinać fartuchy w nadkolach) 5. o parę cm unieść kabinę "za tył" i podeprzeć dalej to już konserwacja: najpierw z zewnątrz, później wosk do środka Wiem wiem, wygląda to na mocno ubogą wersję ale z doświadczenia wiem że żadne piaskowanie i tak nie oczyści profili wewnątrz można obstukać ramę z wierzchu a nast. próbować rozdrabniać i wydłubywać płaty rdzy przez tylne wyloty ... ale nie uda się to w 100% bo rama z tyłu jest wyżej poza tym wewnątrz jest jeszcze trzecia pionowa ścianka/wzmocnienie (... przynajmniej w Terrano) Tak postępowałem też ze wszystkimi ramami które miałem na warsztacie, pomimo że były gołe ... 250-300 kg można unieść jednostronnie w pojedynkę, ale pionowo to już tylko na rusztowaniu, tylko po co? ... I tak nie wydłubie się wszystkiego, co najwyżej lepiej błoto wypadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Ja powiększyłem dziury, które miałem w ramie kątówką . Udało się przez nie wyjąć i wydmuchać ciekawe okazy rdzy. Potem oczywiście nowa blacha w dziury , konserwacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.