efej1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 wymieniał już ktos tą gume osłaniająca przegub,czy da rady zrobić to tylko przy pomocy lewarka i klockow drewnianych jako podparcie dobrze myślę że trzeba zbić z wachacza i wtedy wyciągnę ośkę z przegubem ,jakieś pomocne sugestie lub oriętacyjnie ile może to zająć czasu,a czy mocna grzechotka i zestaw nasadek starczy do wymiany ,no i kilka płaskich kluczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 da radę, ale musisz mieć klucz do odkręcenia przegubu, nissmo do góry i trzeba wywalić przegub, później go rozpiąć z półosią, i wymiana gumki i w odwrotnym kierunku składamy, trzeba wybić dolny sworzeń i rozkręcić mocowanie przy łożyskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 da radę, ale musisz mieć klucz do odkręcenia przegubu, nissmo do góry i trzeba wywalić przegub, później go rozpiąć z półosią, i wymiana gumki i w odwrotnym kierunku składamy, trzeba wybić dolny sworzeń i rozkręcić mocowanie przy łożyskach a i jeszcze wyczytałem że tam jest jakiś pierścień mocujący ,w zestawie z tego co się oriętuję tj tylko guma 2 opaski i smar,Dino a co to k... znowu za klucz do tego przegubu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 pierścień masz na końcówce półosi, jeżeli o ten chodzi, klucz to musisz zobaczyć jaką masz nakrętkę na przegubie, 32?? czyli w feldze ta dziurka na środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 da radę, ale musisz mieć klucz do odkręcenia przegubu, nissmo do góry i trzeba wywalić przegub, później go rozpiąć z półosią, i wymiana gumki i w odwrotnym kierunku składamy, trzeba wybić dolny sworzeń i rozkręcić mocowanie przy łożyskach a i jeszcze wyczytałem że tam jest jakiś pierścień mocujący ,w zestawie z tego co się oriętuję tj tylko guma 2 opaski i smar,Dino a co to k... znowu za klucz do tego przegubu http://www.nissanklub.pl/attachments/058_NissanPrimeraP10-wymiana_oslon_przegubow.pdf znalazłem taki coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 no i gitt zrób tak jak napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 pierścień masz na końcówce półosi, jeżeli o ten chodzi, klucz to musisz zobaczyć jaką masz nakrętkę na przegubie, 32?? czyli w feldze ta dziurka na środku teraz to kumam ,posiadam az do 36 ,a już myślalem że to znowu jakiś super exstra klucz,więc w sobotę sie za to zabiorę no i gitt zrób tak jak napisane a Dino małe pytanko ,nie zakladam nowego tematu myślę że szybko uzyskam odp.trzęsie mi się drążek zmiany biegow podczas jazdy ,a najbardziej kiedy dodaje gazu,co tym razem jest,dzięki z gory za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 teraz to kumam ,posiadam az do 36 ,a już myślalem że to znowu jakiś super exstra klucz,więc w sobotę sie za to zabiorę a Dino małe pytanko ,nie zakladam nowego tematu myślę że szybko uzyskam odp.trzęsie mi się drążek zmiany biegow podczas jazdy ,a najbardziej kiedy dodaje gazu,co tym razem jest,dzięki z gory za odp. To normalne zjawisko. U mnie jest tak samo. Jeśli przykładowo jadę na trójce i mam ok 3,5 tyś obrotów, każde dodanie i puszczenie gazu powoduje, ze dźwignia zmiany biegów rusza się lekko. Jest to normalne zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 ja jak zmieniałem przegub to zdjąłem zacisk hamulcowy i odkręciłem tylko nakrętkę z łożyska zwrotnicy i wyjąłem w dół całość. przy kierownicy skręconej na maksa w drugą stronę przegub dał się wyjąć z piasty bez problemu. oczywiście najpierw odkręć nakrętkę przegubu, bo później nie zablokujesz koła żeby odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 ja jak zmieniałem przegub to zdjąłem zacisk hamulcowy i odkręciłem tylko nakrętkę z łożyska zwrotnicy i wyjąłem w dół całość. przy kierownicy skręconej na maksa w drugą stronę przegub dał się wyjąć z piasty bez problemu. oczywiście najpierw odkręć nakrętkę przegubu, bo później nie zablokujesz koła żeby odkręcić. jeżeli dobrze myślę to po odkreceniu koła ,i tak trzeba nacisnąć na hamulec aby móc odkręcić,to nie trzeba go zbijać ze sworznia wachacza? To normalne zjawisko. U mnie jest tak samo. Jeśli przykładowo jadę na trójce i mam ok 3,5 tyś obrotów, każde dodanie i puszczenie gazu powoduje, ze dźwignia zmiany biegów rusza się lekko. Jest to normalne zjawisko. trochę mnie to dziwi te drżenie ,bo telepie sie jadąc stałą prędkością powiedzmy na średnim gazie ,czego nie zauważyłem w mikrze żony,a może tak musi być ,więc jutro się temu przyjże nieco lepiej ja jak zmieniałem przegub to zdjąłem zacisk hamulcowy i odkręciłem tylko nakrętkę z łożyska zwrotnicy i wyjąłem w dół całość. przy kierownicy skręconej na maksa w drugą stronę przegub dał się wyjąć z piasty bez problemu. oczywiście najpierw odkręć nakrętkę przegubu, bo później nie zablokujesz koła żeby odkręcić. tak ale po wyciągnięciu przegubu musisz i tak go zbić z ośki,a nie ma tam jakiegoś zabezpieczenie ? czy tak po prostu wybić ,wiem żeby trzymac ośkę aby nie wyskoczył ze skrzyni,a po drugie zastanawia mnie fakt że tak sprawnie ci to poszlo ,ja mam instrukcje z forum ,że trzeba odkręcić nawet drążek kierownicz, łącznik stabilizatora itp.może jest jakaś różnica między dieslem a pb,bo już trochę się pogubilem,a wolę się dopytać niż cos sknocić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 na fotce jest zaznaczone pod tym kapselkiem jest nakrętka na klucz 17 odkręcasz ją i wysuwasz w dół całą zwrotnicę i odciągasz do siebie ile się da, przegub wyjdzie na wierzch. co do zabezpieczenia to na półosi jest schowany pod przegubem pierścień, trzeba go poprostu zbić młotkiem do siebie. z tego co się orientuję to wałki półosi mamy takie same. przez ten pierścień przegub musi przejść bez żadnego odbezpieczania czy zdejmowania zabezpieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 No ja jak zmienialem przegub dwa razy u siebie i raz osłone przegubu. To nie odkrecałem śryby zwrotnicy u góry. Odkrecałem jak zawsze na poczatku koło popusciłem i wyciagnale zawleczke i i popusciłem przegub i 36 klucz jak auto na ziemi stało żeby móc przegub popuscic a jak było popuszczone to juz u gory na lewarku odkreciłem swożeń na wachaczu dolnym i to wszystko. Przy skreconym kole na maksa i wachacz nacisniety na dół przegub powinien wyjść. No fakt ze szło to opornie bo ciasno ale wyszedł . Był demontaż gumy a wybija sie tak w vw kilka razy i powinno wyjść i trzeba wiedziec gdzie bić najlepiej w to metalowe przy półośce bo ten pierścien co jest w przegubie to trafisz młotkiem i masz do wymiany bo chrupnie jak marchewka i wiertło. przygotowac wszystko jak należy tzn założyc gume ,tawot i nabic przegub. Raz zakładałem sam a teraz ktoś mi pomógł założyc półośke w piaste. A tak skrecanie ,rozkercanie sam czy wachacz na dół. Napewno jeśli sie ścignie drążekek kierownieczy i dolny swożen to łatwiej wyjdzie i wejdzie półośka z przegubem. A drążek to wiadomo albo ściagaczem ściągnac albo dwa młotki i sam wyskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 16 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 na fotce jest zaznaczone pod tym kapselkiem jest nakrętka na klucz 17 odkręcasz ją i wysuwasz w dół całą zwrotnicę i odciągasz do siebie ile się da, przegub wyjdzie na wierzch. co do zabezpieczenia to na półosi jest schowany pod przegubem pierścień, trzeba go poprostu zbić młotkiem do siebie. z tego co się orientuję to wałki półosi mamy takie same. przez ten pierścień przegub musi przejść bez żadnego odbezpieczania czy zdejmowania zabezpieczenia. osłona wymieniona tak jak powiedziałeś poszło dość sprawnie ,ale przy nabijaniu przez pomyłke uderzyłem w oskę i ta nakrętka na ośkę nie chce wejść ,trochę się uszkodzil gwint,próbowałem naciąć pilką i pilnikiem do metalu,i nic nie da się,więc zostałem pokonany,prubuję kombinować narzynkę ale na taki gwint duzy nie bardzo,mają znajomi,więc coś muszę wykombinowac nismo stoi na lewarku,a w poniedziałek do pracy ,więc jest trochę lipa,może masz jakiś pomysl lub ktoś inny czytajacy posta mnie wspomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 fleks i zeszlifuj trochę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 tak jak pisze DINO. nakrętka wchodzi dużo dalej więc można śmiało szlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 No bo trzeba nakretke nakrecic równo z gwintem i dopiero bić młotkiem To by gwint był cały. Ale mądry polak po szkodzie . I tak jak koledzy pisza . Delikatnie spróbować ze szlifowac gwint i nakrecic. Albo uciąć kilka mm gwintu i zeszliwoawac brzegi i nakrecić. Może juz masz nakretke zerwana na gwincie to musisz delikatnie to robic. I oby ci sie udało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 fleks i zeszlifuj trochę Dino i znowu twoja i forumowiczów porada była trafna 10min szlifowania fleksą i nakrętka weszła jak zloto,nismo znowu pomyka,jak wpadniesz na śląsk to bez kilku piwek się nie obejdzie,poprosimy Kornika będzie drajwer,pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.