Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

odpowietrzenia zbiornika paliwa


Gość lekimai
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po otworzeniu korka wlewu slyszę odgłos zasysania powietrza, miałem to kiedyś w Maluchu stawał na drodzie dopóki się nie zoriętowałem jaka jest przyczyna. Czy w QQ to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otworzeniu korka wlewu slyszę odgłos zasysania powietrza, miałem to kiedyś w Maluchu stawał na drodzie dopóki się nie zoriętowałem jaka jest przyczyna. Czy w QQ to normalne?

Mam tak samo. A czy to normalne - nie wiem. Jeszcze mi nie zgasł ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Serenissima

U mnie też się to zdarza, co prawda nie przy każdym tankowaniu, ale jednak. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że to właśnie w instrukcji QQ czytałam, żeby najpierw tylko lekko odkręcić korek i dopiero po chwili odkręcić do końca. Zawsze tak robię i czasem syknie, czasem nie ;)

 

Miłego weekendu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tankowałem ostatnio, to tez słyszałem zasysane powietrze, ale na tym koniec. Żadnych sensacji. Tankuje, z reguły, po 800 przejechanych kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że powinno byc odpowietrzenie, tak było w starych /dawnych/ samochodach. Jeżeli nie ma odpowietrzenia to w baku powstaje próżnia wtedy zasanie paliwa jest utrudnione.

 

U mnie też się to zdarza, co prawda nie przy każdym tankowaniu, ale jednak. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że to właśnie w instrukcji QQ czytałam, żeby najpierw tylko lekko odkręcić korek i dopiero po chwili odkręcić do końca. Zawsze tak robię i czasem syknie, czasem nie ;)

 

Miłego weekendu :)

Myśle że to zależy ile kilometrów przjechałaś przed tankowaniem,

 

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Note mam tak samo. Efekt szczególnie pojawia się przy mocno opróżnionym zbiorniku. Zjawisko normalne w samochodach z dużym zbiornikiem (większym niż 30 l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Note mam tak samo. Efekt szczególnie pojawia się przy mocno opróżnionym zbiorniku. Zjawisko normalne w samochodach z dużym zbiornikiem (większym niż 30 l).

Nie bardzo rozumiem co ma do tego wielkość zbiornika? Jeżeli powinno byc odpowitrzenie to nie ma prawa syczeć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Note mam tak samo. Efekt szczególnie pojawia się przy mocno opróżnionym zbiorniku. Zjawisko normalne w samochodach z dużym zbiornikiem (większym niż 30 l).

Pewnie żenormane - ponieważ są to gazy / opary - które się zbierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Serenissima

Ja uważam że powinno byc odpowietrzenie, tak było w starych /dawnych/ samochodach. Jeżeli nie ma odpowietrzenia to w baku powstaje próżnia wtedy zasanie paliwa jest utrudnione.

 

 

Myśle że to zależy ile kilometrów przjechałaś przed tankowaniem,

 

Pozdrowionka

 

Faktycznie, po zastanowieniu i przeczytaniu Waszych postów, kojarzę, że zwykle "syczało" gdy tankowałam już po zaświeceniu się kontrolki, dłuższej jeździe. Dzięki!

 

Z ciekawości zajrzałam też do instrukcji i rzeczywiście to tam przeczytałam, że należy najpierw przekręcić korek o pół obrotu i odczekać, aż ustanie syczenie :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co ma do tego wielkość zbiornika? Jeżeli powinno byc odpowitrzenie to nie ma prawa syczeć!

 

Odpowietrzenie jest, ale nie "ciągle" otwarte do atmosfery. Często jest to coś na kształt zaworka, który otwiera się przy określonym ciśnieniu lub podciśnieniu. Pompa "wysysając" paliwo ze zbiornika powoduje powstanie w nim lekkiego podciśnienia. Utrzymuje się ono na określonym małym poziomie, bo nieweluje je właśnie odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik ma dużą pojemność, przy odkręceniu korka na wskutek tego niewielkiego podciśnienia, zostanie zassana większa ilość w powietrza niż w małym zbiorniku. Podciśnienie o którym mówimy jest naprawdę niewielkie i w małym zbiorniku syknięcie też jest, ale z racji małej ilości zassanego powietrza go nie słychać. W większym zbiorniku syknięcie jest odrobinę większe - ta odrobina jest na tyle większa, że syknięcie jest słyszalne ;).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podczas syczenia czujecie zapach paliwa czyli wydostawanie się oparów paliwa na zewnątrz, to znaczy że jest zapchany układ odpowietrzający zbiornik. Jeżeli natomiast przy otwieraniu korka paliwa zasysane jest powietrze do środka to jest normalny objaw. Tak działa układ zapobiegający wydostawaniu się oparów paliwa na zewnątrz. W układzie jest zaworek utrzymujący podciśnienie w baku który kieruje opary paliwa do filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...