Gość lekimai Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Po otworzeniu korka wlewu slyszę odgłos zasysania powietrza, miałem to kiedyś w Maluchu stawał na drodzie dopóki się nie zoriętowałem jaka jest przyczyna. Czy w QQ to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Po otworzeniu korka wlewu slyszę odgłos zasysania powietrza, miałem to kiedyś w Maluchu stawał na drodzie dopóki się nie zoriętowałem jaka jest przyczyna. Czy w QQ to normalne? Mam tak samo. A czy to normalne - nie wiem. Jeszcze mi nie zgasł ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Serenissima Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 U mnie też się to zdarza, co prawda nie przy każdym tankowaniu, ale jednak. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że to właśnie w instrukcji QQ czytałam, żeby najpierw tylko lekko odkręcić korek i dopiero po chwili odkręcić do końca. Zawsze tak robię i czasem syknie, czasem nie Miłego weekendu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Jak tankowałem ostatnio, to tez słyszałem zasysane powietrze, ale na tym koniec. Żadnych sensacji. Tankuje, z reguły, po 800 przejechanych kilometrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Przy prawie pustym baku w ciepłe dni zawsze syczy przy odkręcaniu korka - i to w każdym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lekimai Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Ja uważam że powinno byc odpowietrzenie, tak było w starych /dawnych/ samochodach. Jeżeli nie ma odpowietrzenia to w baku powstaje próżnia wtedy zasanie paliwa jest utrudnione. U mnie też się to zdarza, co prawda nie przy każdym tankowaniu, ale jednak. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że to właśnie w instrukcji QQ czytałam, żeby najpierw tylko lekko odkręcić korek i dopiero po chwili odkręcić do końca. Zawsze tak robię i czasem syknie, czasem nie Miłego weekendu Myśle że to zależy ile kilometrów przjechałaś przed tankowaniem, Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 W Note mam tak samo. Efekt szczególnie pojawia się przy mocno opróżnionym zbiorniku. Zjawisko normalne w samochodach z dużym zbiornikiem (większym niż 30 l). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lekimai Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 W Note mam tak samo. Efekt szczególnie pojawia się przy mocno opróżnionym zbiorniku. Zjawisko normalne w samochodach z dużym zbiornikiem (większym niż 30 l). Nie bardzo rozumiem co ma do tego wielkość zbiornika? Jeżeli powinno byc odpowitrzenie to nie ma prawa syczeć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 W Note mam tak samo. Efekt szczególnie pojawia się przy mocno opróżnionym zbiorniku. Zjawisko normalne w samochodach z dużym zbiornikiem (większym niż 30 l). Pewnie żenormane - ponieważ są to gazy / opary - które się zbierają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Serenissima Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Ja uważam że powinno byc odpowietrzenie, tak było w starych /dawnych/ samochodach. Jeżeli nie ma odpowietrzenia to w baku powstaje próżnia wtedy zasanie paliwa jest utrudnione. Myśle że to zależy ile kilometrów przjechałaś przed tankowaniem, Pozdrowionka Faktycznie, po zastanowieniu i przeczytaniu Waszych postów, kojarzę, że zwykle "syczało" gdy tankowałam już po zaświeceniu się kontrolki, dłuższej jeździe. Dzięki! Z ciekawości zajrzałam też do instrukcji i rzeczywiście to tam przeczytałam, że należy najpierw przekręcić korek o pół obrotu i odczekać, aż ustanie syczenie Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 (edytowane) Nie bardzo rozumiem co ma do tego wielkość zbiornika? Jeżeli powinno byc odpowitrzenie to nie ma prawa syczeć! Odpowietrzenie jest, ale nie "ciągle" otwarte do atmosfery. Często jest to coś na kształt zaworka, który otwiera się przy określonym ciśnieniu lub podciśnieniu. Pompa "wysysając" paliwo ze zbiornika powoduje powstanie w nim lekkiego podciśnienia. Utrzymuje się ono na określonym małym poziomie, bo nieweluje je właśnie odpowietrzenie. Jeżeli zbiornik ma dużą pojemność, przy odkręceniu korka na wskutek tego niewielkiego podciśnienia, zostanie zassana większa ilość w powietrza niż w małym zbiorniku. Podciśnienie o którym mówimy jest naprawdę niewielkie i w małym zbiorniku syknięcie też jest, ale z racji małej ilości zassanego powietrza go nie słychać. W większym zbiorniku syknięcie jest odrobinę większe - ta odrobina jest na tyle większa, że syknięcie jest słyszalne . Edytowane 16 Lipca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Jeżeli podczas syczenia czujecie zapach paliwa czyli wydostawanie się oparów paliwa na zewnątrz, to znaczy że jest zapchany układ odpowietrzający zbiornik. Jeżeli natomiast przy otwieraniu korka paliwa zasysane jest powietrze do środka to jest normalny objaw. Tak działa układ zapobiegający wydostawaniu się oparów paliwa na zewnątrz. W układzie jest zaworek utrzymujący podciśnienie w baku który kieruje opary paliwa do filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.