badi Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Mam 2.0 dci FL i około 36tkm, jeżdżę głownie po mieście i lokalne trasy rzędu 30-50km w tym raz na 2 miesiące robię trasę ok.500km w tym 200km z prędkością około 13-150km/h i jeszcze ani razu nie zapaliła się kontrolka. Sam jestem ciekawy kiedy zapali się po raz pierwszy. Może ta trasa raz na jakiś czas wystarczy aby filtr się przepalił i nie zdążył zapchać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 6 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Mam 2.0 dci FL i około 36tkm, jeżdżę głownie po mieście i lokalne trasy rzędu 30-50km w tym raz na 2 miesiące robię trasę ok.500km w tym 200km z prędkością około 13-150km/h i jeszcze ani razu nie zapaliła się kontrolka. Sam jestem ciekawy kiedy zapali się po raz pierwszy. Może ta trasa raz na jakiś czas wystarczy aby filtr się przepalił i nie zdążył zapchać. Dokładnie tak jest. W czasie długiej trasy wszystko sie samo wypala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lutalek Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 guzik prawda, przez 3 lata zapalała mi się kontrolka dpfa co kilka, kilkanaście tyg, wypalałem odpowiednią jazdą i było ok, aż do zeszłego tyg w poniedziałek zrobiłem trasę 900 km praktycznie bez postoju, nocą, średnia prędkość 120 km/h a w środę zapalił się dpf, przez 3 dni nie szło go tym razem wypalić a w sobotę doszła kontrolka błędów silnika dalej już wiadomo, ASO, wypalanie, olej i kasa kasa kasa mam nadzieję że przez najbliższe dni będzie spokój i się znów nie zaświeci bo gwaracji nie dają w tym miesiącu zmuszony jestem pozbyć się kaszanki, więc problem mnie przestanie dotyczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Payne79 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Nie spotkałem się żeby po FL miał ktoś problem z DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luxs Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Filtr DPF dotyczy zarówno silników diesla jaki i benzynowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Filtr DPF dotyczy zarówno silników diesla jaki i benzynowych ? Jak narazie diesla chyba ze cos wymyśla nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam Od jakieś czasu czytam posty na temat QQ, może przez to, że jestem zainteresowany zakupem, ale moje pytanie brzmi: Czy po prostu nie da się pozbyć tego DPF'a (usunąć/wywalić)? Uprzedzam, nie posiadam odpowiedniej wiedzy na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 (edytowane) Witam Od jakieś czasu czytam posty na temat QQ, może przez to, że jestem zainteresowany zakupem, ale moje pytanie brzmi: Czy po prostu nie da się pozbyć tego DPF'a (usunąć/wywalić)? Uprzedzam, nie posiadam odpowiedniej wiedzy na ten temat Da się,co niektórzy robią. Edytowane 19 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Kontynuując temat. Przejechałem kolejne 11tkm i na razie wygląda na to, że wypala się samoczynnie w trasie. Nic nie zauważyłem w trakcie jazdy. Auto po liftingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasios Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Da się,co niektórzy robią. Są jakieś negatywne skutki, czy mamy problem z "przepalaniem" z głowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Wg mojego dealera, który to konsultował z Nissanem, w moim modelu w ogóle nie ma kontrolki DPF. I tu jest dla mnie właśnie problem, aż nie chce mi się wierzyć, że tak jest. Stąd planuję napisać jakieś pismo do Nissana z prośbą o wyjaśnienie. Można sprawdzić obecność kontrolki DPF . P owłączeniu stacyjki na sekundy zapalają sie wszystkie czynne kontrolki .Jeżeli zapali się żółta DPF to znaczy że jest podłączona. Moja Kaśka po FL 2,0 dci ma przejechane 24 tys km, 80% krótkie miejskie trasy i odpukać nie bylo żadnej sygnalizacji . Natomiast bez problemu wyczuwam kiedy następuje wypalanie i wtedy kontynuje jazdę na wyższych obrotach około 3000 przez 15 minut i wszystko /to znaczy chwilowe zuzycie paliwa i zapach / wraca do normy . Podzielam zdanie że po FL nastąpiło radygalne zmniejszenie problemu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamb. Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie mam problem wczoraj zapaliła mi się kontrolka filtra cząstek stałych a po upływie kilku kilometrów zapaliła się następna to jest awarii silnika świecąca na żółto. Proszę o pomoc.mam qq z 2007 roku jest to silnik 2.0 dizel 150 km Proszę o pomoc... Edytowane 26 Lutego 2012 przez keszamada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Kolego gdybyś wszystko przeczytał w tym wątku byłbyś już dużo mądrzejszy. Serwis, wypalanie filtra i wymiana oleju silnikowego. Nic innego zrobić raczej nie możesz. Temat znany i omawiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Jak już będziesz w serwisie, to poproś o wgranie nowego softu. 2007 rocznik miał zawsze problem z wypalaniem tegoż filtra. Nara. Modest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamb. Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) JAKA OBECNIE JEST CENA WYPALENIA FILTRA I WGRANIE NOWEGO SOFTU ORAZ JAK DŁUGO MOGE Z TYM JEŻDZIĆ ???? Edytowane 26 Lutego 2012 przez keszamada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MODEST Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 JAKA OBECNIE JEST CENA WYPALENIA FILTRA I WGRANIE NOWEGO SOFTU ORAZ JAK DŁUGO MOGE Z TYM JEŻDZIĆ ???? To raczej pytanie do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tulka Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 No właśnie to nie jest podobno tak do końca z tą kontrolką... Mnie też powiedzieli, że nie mam kontrolki. Ja na to, że mam i że ją widzę jedynie po przekręceniu kluczyka. I ani razu nie zapaliła się, abym mogła wymusić przepalenie filtra. Ponadto procedura samoczynnego przepalania się filtra (mimo, że auto po FL, kupione w czerwcu 2011) u mnie się niestety nie załącza, tylko samochód traci moc (wchodzi w tryb serwisowy) i za chwilkę zapala się kontrolka bloku silnika. Dalej wiecie - nietania zmiana oleju i takie tam... Dwa razy zmieniałam juz olej (po 10 - ciu i potem po kolejnych 7 miu tysiącach) potem z cztery razy po kolejnych 3 tysiącach przyjeżdżałam do nich natychmiast po utracie mocy, aby mogli się "podpiąć" i potwierdzić to, czego się spodziewałam ("znowu DPF"...). Próba przepalania na trójmiejskiej obwodnicy nic nie dała i znowu zapaliła się kontrolka bloku silnika. Zaznaczam, że każdy z moich trzech "razy" był po dłuższej trasie - do Wawy z 3city i z powrotem autostradą... Miałam już dość. Tak się "czepiłam" tej kontrolki DPF, która teoretycznie powinna się zapalić najpierw, oraz opisu czynności, które powinnam wykonać po jej zaświeceniu się, które są w instrukcji obsługi, że coś im zaczęło "świtać"... Wystąpili o opinię do jakiegoś głównego "kogoś" w Nissan Polska i po kilku dniach dostałam taką odpowiedź: 1. W moim aucie nie powinno być kontrolki DPF, bo w samochodach po FL nie powinno być już potrzeby samodzielnego przepalania filtra. Filtr powinien przepalić się sam i ja nawet nie muszę o tym wiedzieć.. 2. Ponieważ kontrolka u mnie jest - najprawdopodobniej mam zegary od starego modelu (nie zgłębiałam tego "problemu" bo i tak jestem wystarczająco osłabiona tematem) 3. Instrukcję też mam od starego modelu... (zaznaczam, że machałam im przed nosem tą instrukcją, bo należę do ludzi, którzy czytają takie rzeczy i ich przestrzegają...) Wniosek ASO po konsultacjach z tym głównym "kimś" - mam złe oprogramowanie. 1. Zgrali moje, wysłali do "gdzieśtam", gdzie jest mądry główny "ktoś". 2. Dostali nowe - wgrali - problem niewyeliminowany 3. Wystąpili o nowe. 4. Czekam, bo mieli je dzisiaj wgrywać. Jeszcze nie mam informacji czy się udało. I tak nie bardzo wierzę w to, że to coś zmieni. Fajnie - kupiłam auto za ponad 100 tysia i jeżdżę autobusem (bo oczywiście nie mieli dla mnie auta zastępczego) Generalnie szkoda zdrowia... "Ekologia"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mości Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Jakie stare zegary??? U mnie kontrolka DPF-a jest i działa . W związku z tym, że w większości jeździłem po mieście i nie zawsze silnik zdążył złapać temperaturę, kontrolka zapaliła się po razie tej i poprzedniej zimy i to były jedyne z nią kontakty. Krótkie przejażdżki za miasto, wymuszona procedura wypalania i było po problemie. W czasie dłuższych podróży, w trasie, DPF wypala się automatycznie co można zauważyć tak naprawdę jedynie po zwiększonym chwilowym spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tulka Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Fajnie masz, że działa... Ja na razie trzeci dzień czekam... Bo oczywiście nic dzisiaj się pozytywnego nie wydarzyło w kwestii mojego jeszcze-nawet-nie-rocznego auta... Choć myślę, że jednak coś jest "na rzeczy", skoro w ogóle się nad problemem pochylono, a nie kazano mi tylko trzeci raz wymienić olej i regenerowć u nich filtr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Fajnie masz, że działa... Ja na razie trzeci dzień czekam... Bo oczywiście nic dzisiaj się pozytywnego nie wydarzyło w kwestii mojego jeszcze-nawet-nie-rocznego auta... Choć myślę, że jednak coś jest "na rzeczy", skoro w ogóle się nad problemem pochylono, a nie kazano mi tylko trzeci raz wymienić olej i regenerowć u nich filtr... Pomoże tylko twarde podejście , system nie dziala prawidłowo , a więc koszty oleju i wypalania obciążają serwis . W przypadku prob uniknięcia odpowiedzialności należy do serwisu zwrocić się pismem adwokackim oraz zbierac wszelkie papiery , w szczególnosci zglaszać problemy na piśmie i żądać potwierdzenia odbioru. Ja jeżdżę na krotkich trasach , po mieści 10km i przerwa , lampka filtra zapaliła sie tylko raz po prawie dwóch latach eksploatacji , przy przebiegu 25 tys km . Przejechałem około 15 km i zgasła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tulka Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Właśnie doczytałam, że druk mojej instrukcji obsługi do auta odbył się w kwietniu 2011, a samochód kupiłam w połowie czerwca tegoż roku, więc racja - instrukcja nie może być od stargo modelu, a skoro rozpisują się w niej na temat kontrolki i procedury przepalania filtra, tak właśnie ma być, a nie że "zegary są stare..." Wykończy mnie ta przepychanka... Najgorsze, że człowiek zamiast na samej naprawie, musi się skupić głównie na tym, żeby udowodnić serwisowi, że to wada auta a nie "zbyt lekka nóżka" i jazda w korkach (nadmieniam, że moja nóżka nawet w 13sto centymetrowych obcasach nie jest "lekka" , a naturalna niecierpliwość pcha mnie do zrobienia nawet 30 km "dookoła" niż pozwoliłaby mi na stanie w korku... ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chabol Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 mały update sytuacji. Od listopada 2010 miałem już dwukrotnie wypalany filtr DPF, przebieg ok. 25000km. Ostatnio, raptem miesiąc po przepalaniu znowu pojawił mi się błąd silnika i w ASO powiedzieli mi, że pojawił się błąd DPF. Tym razem trochę determinacji pomogło. Po bliższym przyjrzeniu się problemowi okazało się, że błąd jest jednak nieco inny, mianowicie wyskoczył im jakiś poważny error w komputerze samochodu, który sygnalizuje jakiś zupełnie inny problem, najprawdopodobniej z oprogramowaniem komputera. Wystosowali pismo do Nissana w tej sprawie, bo nigdy takiej usterki nie mieli. Niewykluczone tym samym, że wcześniejsze błędy "DPF" to niekoniecznie było to. Objaw, jaki miałem zanim pojawił się błąd silnika, to regularne wchodzenie samochodu w tryb serwisowy i ograniczenie obrotów to 3000. Po jakimś czasie dopiero pojawiła się kontrolka silnika. Jak dostanę jakąś odpowiedź od ASO, dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Oto moja historia z DPF/dCi 2.0 (QQ z listopada 2011, przebieg dopiero 12000km) - Wczoraj po przejechaniu na trasie ok. 60km (prędkość 80-90km/h) pojawił się na wyświetlaczu komunikat: "Service due now" i zapalił się żółty trójkąt ostrzegawczy. Nie paliła się żadna inna kontrolka. Wykonałem telefon do Nissan Assistance i otrzymałem instrukcję, aby kontynuować jazdę do najbliższego serwisu, nie ma potrzeby holowania. W serwisie (YAMA) powiedzieli, że konieczna jest wymiana oleju i filtra - miałem własny olej więc zapłaciłem za wymianę i filtr 165zł. Wyjaśniono mi, że komputer sobie zlicza ile razy dotąd miało miejsce automatyczne wypalanie i po przekroczeniu pewnej wartości - pojawia się ten komunikat i wówczas konieczna jest wymiana oleju. Wynika to ponoć stąd, że każdorazowe automatyczne wypalanie skutkuje dolaniem paliwa do oleju silnikowego i po wykonaniu pewnej ilości takich cykli olej staje się za bardzo zanieczyszczony paliwem (niektóry obserwują wzrost poziomu) i taki olej wymaga wymiany. Wynika z tego, że komunikat "Service due now" i potrzeba wymiany oleju może się trafić w dowolnym momencie, np. w trasie, niekoniecznie musi to nastąpić stojąc w korku w mieście - pan w serwisie nie zaprzeczył. Dla mnie to dołująca informacja, bo znaczy, że nie można mieć zaufania do auta silnikiem dCi (w dalszą trasę to chyba z własnym olejem w bagażniku ). Nadmieniam, że wcześniej nie paliła się żadna kontrolka DPF (zapala się jedynie w momencie włączenia zapłonu na chwilę, razem z innymi). No chyba że w serwisie nie mieli racji i miała miejsce inna historia: - w menu komputera jest opcja Maintenance/Service, która podaje ile zostało jeszcze kilometrów do kolejnego przeglądu - normalnie przegląd jest po 30.000km, ale gdyby ktoś przez pomyłkę ustawił tam mniejszą wartość, to wówczas komunkat "Service due now" pojawi się wcześniej i nie będzie to miało żadnego związku z DPF. - wg instrukcji - komunikat "Service due now" jest opisany jako kontrolka nr 19 i podaje, że służy właśnie do tego celu, tzn. do poinformowania kierowcy, że nadszedł czas kolejnego przeglądu. Ja o to pytałem w serwisie, ale pan utrzymywał, że chodzi o DPF a nie o błędne ustawienie. NIestety nie wiem jaką wartość miałem ustawioną w opcji Maintenance/Service przed komunikatem "Service due now", natomiast po wystąpieniu tego komunikatu miałem tam wartość 0. Ponoć można ten stan zresetować, dłużej przytrzymując prawy przycisk obrotowy od menu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Uswiadomcie mnie jak to jest z tym filtrem w silniku 2,0 dCi przed liftem ?? nie mam zadnej kontrolki DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogdan555555 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Uswiadomcie mnie jak to jest z tym filtrem w silniku 2,0 dCi przed liftem ?? nie mam zadnej kontrolki DPF. Nie wiem jak to jest u Ciebie przed FL. Co do kontrolki - u mnie łatwo zauważyć - na tarczy obrotomierza, ok. 2cm na lewo od osi wskazówki jest pomarańczowa kontrolka w kształcie rury wydechowej z wychodzącymi z niej spalinami. Zapala się tylko na chwilę przy włączaniu zapłonu (test). W mojej instrukcji opisana na stronie 2-3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.