bogdan555555 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Remap mam na zasadzie wymiany softu sterownika (nie jest to box). Przed i po zabiegu firma wykonuje hamowanie w celu określenia stanu silnika. Powrót do serii jest zawsze możliwy (o ile pamietam do miesiąca po sofcie za free a potem już za jakąś kasę). Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest indywidualne strojenie i wielokrotne hamowanie, ale taką zabawę oferuje nie za wiele firm (np. u Rogalottiego na Okęciu). Ponadto, w mojej opinii takie zabiegi to dla naprawdę zapaleńców, którzy chcą się zbliżać do granic możliwości motoru. Ja poszedłem w gotowca (sprawdzony krakowski soft) w pewnej warszawskiej firmie z Pragi Pd. Jestem zadowolony, bo mogłem tanio wypożyczyć Smarta (ale jazda!) a i efekt zabiegów jest pozytywny (elastyczność większa a spalanie w mieście niższe). Oczywiście mając taki silnik trzeba wiedzieć by nie próbować 1/4 mili, bo 375Nm@2150rpm może przyspieszyć zużycie sprzęgła a i dwumas też się może obrazić. Piszę to z perspektywy przelatanych prawie 50kkm na modzie - myślę, że już mogę się wypowiadać. Do modu dodatkowo skłonił mnie fakt, że pękł mi gumowy przewód doładowania (miałem jeszcze ten bez oplotu) co 30 kucy puściło w las. Chłopaki shamowali auto (napisali "seria uszkodzona") wymienili przewód na ten oplatany drutem, i oczywiście wywalili DPFa (obudowa została, czujniki itp, a na tablicy przy starcie komputer "testuje" lampkę DPFa jak w standardzie - mam lampkę, bo mój rocznik to QQ+2 2009 - czyli przed FL). ok. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pegaz Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Witam, mam mały problem... wczoraj zaświeciła mi się kontrolka DPF'a, z informacją, że należy wyczyścić filtr DPF. Znając zasady wypaliłem DPF. Przejechałem koło 15 km. Kontrolka zgasła, ale gaśnięciu kontrolki filtra towarzyszyło delikatne szarpnięcie autem i jakieś lekkie puknięcie. Na początku wszytko było ok. nic się nie świeciło... Do momentu dojechania do celu i zgaszeniu auta wszystko było dobrze. Po kolejnym uruchomieniu silnika zapaliła się żółta kontrolka silnika. Silnik nic nie stracił na dynamice i spalanie nie wzrosło... kręci się normalnie tylko ta kontrolka... Mam przejechane koło 68 tyś. i do tej pory od 2010 r. tylko raz zapaliła się kontrolka i po wypaleniu zgasła... a teraz.... Niestety 3 miechy temu skończyła się gwarancja... Niestety nie mam OBDII aby odczytać kody błędów... Trzeba się tym bardzo przejmować, czy przy okazji wizyty w serwisie na akcji poszukać przyczyny? Z góry dzięki...Od dwóch lat mam boxa i nigdy nie było problemów... Edytowane 9 Grudnia 2013 przez Tomasz Chlebus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 ja świeżo po usunięciu DPF-a, komputer dość optymistycznie pokazuje spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red1980 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 ja świeżo po usunięciu DPF-a, komputer dość optymistycznie pokazuje spalanie Optymistycznie czyli ile teraz a ile przed usunięciem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 czekaj trochę napiszę dokładniej jak pojeżdżę dłużej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mycior dti Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Witam, od około pół roku jestem w posiadaniu QQ z 2007r. 2.0dci z przebiegiem około 175kkm, miałem podobne problemy jak opisywane w temacie... Auto wykożystywane jest głównie w miescie (5-10km dziennie), miałem problemy z zapalającym sie DPF-em i problemy z wypaleniem go (3x serwisowo i wymiana oleju )... Zdecydowalem się na usuniecie filtra i wgraniu nowego softu! Spalanie diametralnie spadło o jakieś 3-4l/100km więc moja ''micha'' się ucieszyła, ale nie na długo:( zapaliła mi sie kontrolka check, więc w te pedy do mistrza który robił mi zabiegi i ku mojemu i jego zdziwieniu wyskoczył błąd "a200" (oczywiście sksowaliśmy go ale powrócił po kilku dniach eksploatacji) Samochód nic nie starcił na mocy i nie ma żadnych niepokojących objawów... Próbowałem wygooglać co oznacza ten błąd i niestety nic nie znalazłem . Moje pytanie brzmi; czy któryś z szanownych Panów spotkał się z czymś takim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiker910 Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 mam pytanie, jak zachowywać się po zapaleniu kontrolki filtra w przypadku AUTOMATYCZNEJ skrzyni biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkot1971 Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Przecież w automacie masz możliwość ręcznej zmiany biegów. Przechodzisz na manual i jedziesz np. na dwójce ze stałą prędkością 60km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoleń Opublikowano 10 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2014 Witam, od około pół roku jestem w posiadaniu QQ z 2007r. 2.0dci z przebiegiem około 175kkm, miałem podobne problemy jak opisywane w temacie... Auto wykożystywane jest głównie w miescie (5-10km dziennie), miałem problemy z zapalającym sie DPF-em i problemy z wypaleniem go (3x serwisowo i wymiana oleju )... Zdecydowalem się na usuniecie filtra i wgraniu nowego softu! Spalanie diametralnie spadło o jakieś 3-4l/100km więc moja ''micha'' się ucieszyła, ale nie na długo:( zapaliła mi sie kontrolka check, więc w te pedy do mistrza który robił mi zabiegi i ku mojemu i jego zdziwieniu wyskoczył błąd "a200" (oczywiście sksowaliśmy go ale powrócił po kilku dniach eksploatacji) Samochód nic nie starcił na mocy i nie ma żadnych niepokojących objawów... Próbowałem wygooglać co oznacza ten błąd i niestety nic nie znalazłem . Moje pytanie brzmi; czy któryś z szanownych Panów spotkał się z czymś takim? Jestem po usunięciu DPF i wgraniu "ulepszonego" softu. Przejechałem ok 10.000km bez żadnych problemów - odpukać. Spalanie spadło ok. 0,5 l na 100 km ale Twój spadek spalania to chyba pomyłka w pisaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Witam . jestem nowym posiadaczem a właściwie to moja żona NQ 2,0 dci ale nie wiem czy szczęsliwym po 2 miesiącach użytkowania zapaliła sie kontrolka silnika Engin i filta FAP użytkowany w mieście krótkie dystansy więc wczoraj pojechałem na obwodnicę i zrobiłem 40 km na obrotach 2500- 3500 i niestety kontrolki nie zgasły , dzisiaj po przeczytaniu kilku postów na ten temat pojechałem jeszcze raz obserwowałem spalanie paliwa na liczniku i pokazywało mi 7,5 litra czyli niebyło wysokiego spalania czyli procedura się chyba nie uruchomiła , próbowałem włączyć tempomat ale bez skutku i niebardzo wiem co dalej , pruba wypalania w serwise ? jaki to koszt jak wiecie . Czy odrazu wyciąć filtr i przeprogramować i jak wyżej jak zancie koszt takiej operacji i ewentualnie kogoś godnego do polecenia w okolicy Poznania . QQ 2007 r. 20 dci przebieg około 200 tys. Proszę o porady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_76_pl Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Dobry mechanik i środek do czyszczenia dpf. Wyciągnąć, wymyć, przeczyścić, przedmuchac. Taniej wyjdzie niż wypalanie. a i szkoda silnika. Tak zaleca mój mechanik chociaż ja jeszcze i tu odpukać nie mial żadnego problemu z dpf. J10 2.0dci 2011 Acenta Wysłane z mojego SM-G900F Edytowane 20 Października 2015 przez robert_76_pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haczepsu Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Sprawę opanowałem kupiłem płyn do czyszczenia filtra FAP na Yutubie są filmiki trzech firm z tym że filmiki sobie a rzeczywistość sobie po wykręceniu czujnika temperatury w naszym filtrze otwór jest tak mały jak główka o zapałki i nijak nic tam nie idzie włożyć , więc zrobiłem mały otwór w filtrze i tam dozowałem po wszystkim otwór zaspawałem , po odpaleniu w miarę jak rosła temperatura to z rury szedł dym , po zagrzaniu silnika zrobiłem około 30 km na początku z tyłu w lusterku nikogo nie było widać taki dym . Kontrolki trzeba zgasić z komputera bo same nie gasną , przed oczyszczeniem komp pokazywał ciśnienie 42 a po oczyszczeniu 7 i tyle bez wyciągania i nie dużym kosztem płyn 130 zl, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert_76_pl Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Bez demontażu i własnym kosztem. Dobry sposób. J10 2.0dci 2011 Acenta Wysłane z mojego SM-G900F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmitek66 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Witam wszystkich forumowiczów. Jest to moja pierwsza wizyta na tym forum. Na oku jako następny samochód dla żony jest JUke. Wybór z silnikiem diesela z mojej strony prosty bo sam jeżdżę dieselem a paliwo mam gratis. W aucie które urzytkuję wypalanie filtra to od 400-1700km w zależności od sposobu i częstotliwości jazdy. Najczęściej wypalanie jak w zegarku co 550 km. W swoim aucie zamontowałem diodę wypalania dpf-a by nigdy niedopuścić do przerwania tego cyklu.Jako że żona będzie jeździć tym autem taką samą diodę chciałbym zamontować w Juku. I tu moje pytanie jak często wypala się filtr w nissanie? Czy ktoś przyłapał go na tej procedurze i wie czy grzanie tylnej szyby i lusterek załącza się by obciążyć silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miloniu Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Witajcie, ja w swoim QQ borykam się od pewnego czasu dość mocno z DPF-em. O tyle jest dziwna sytuacja, iż nie zaświecała się kontrolka DPF tylko check, przy kupnie już się świecił, ale auto jechało dobrze. Po pewnym czasie mega spadek mocy, więc podjechałem do magika, uruchomił wypalanie i było okej...przez 2 miesiące. Potem to samo 2 razy - ale pojeździłem i się sam musiał wypalić. Teraz na początku stycznia jak były mrozy ponad -20 stopni, to auto nie chciało jeździć, gasło po przejechaniu kilometra, więc reset kluczykiem i znowu kilometr. Na stacji dolałem do pełnego baku 2 butelki preparatu do diesla na mrozy, pogazowałem i było okej. Niestety jeden dzień - wtedy to znowu zapchał się chyba ten DPF. Podjechałem na serwis Nissana, uruchomili procedurę która pomogła na 2 godziny i klapa - muł. Przy okazji skasowali błędy: P0089; P1435; P1525; P2293; P242F; U1000; P0725. Teraz już tydzień jeżdżę tym mułem i zero poprawy. Dodam że raz w tygodniu jeżdżę w trasę 120km w jedną stronę. Olej zalany 5W30, jak trzeba. Dziwna sprawa, ale co teraz począć.Czy pomoże czyszczenie filtra, czy procedura wypalania, czy wyciąć go?? Mechanik u którego byłem znalazł w bazie części nowy filtr za 1200zł. Więc czy jest sens płacić 900zł za wycięcie, jak nowy jest niewiele drożej. Napiszcie proszę, co sądzicie o tym przypadku, na podstawie swoich doświadczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 sprawdzałeś znaczenie tych błędów ? może DPF to tylko skutek innych problemów ? w sumie skąd podejrzenie DPF skoro kontrolka nie pali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miloniu Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 W ASO stwierdzili, że błędy te dotyczą DPF głównie i że jest on prawdopodobnie mocno zapchany i już jego koniec. Pozostałe błędy dotyczą: P0089 - pompa paliwa P1525 - funkcja ascd P2293 - system sterowania listw paliw U1000 - obw. komun. can P0725 - prędkość silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 17 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Witam wszystkich forumowiczów. Jest to moja pierwsza wizyta na tym forum. Na oku jako następny samochód dla żony jest JUke. Wybór z silnikiem diesela z mojej strony prosty bo sam jeżdżę dieselem a paliwo mam gratis. W aucie które urzytkuję wypalanie filtra to od 400-1700km w zależności od sposobu i częstotliwości jazdy. Najczęściej wypalanie jak w zegarku co 550 km. W swoim aucie zamontowałem diodę wypalania dpf-a by nigdy niedopuścić do przerwania tego cyklu.Jako że żona będzie jeździć tym autem taką samą diodę chciałbym zamontować w Juku. I tu moje pytanie jak często wypala się filtr w nissanie? Czy ktoś przyłapał go na tej procedurze i wie czy grzanie tylnej szyby i lusterek załącza się by obciążyć silnik? Kolego zamontowałeś tą diodę w ogrzewanie lusterek i szyby? Działa to w Nissanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 19 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 WItam, mam QQ+2 1.6dci, zrobilem ok 3tkm i nie zaobserwowalem wypalania DPF. Chwilowe spalanie podczas jazdy często obserwuje i nie zauważyłem chwilowych duzych skoków spalania. JAk poznac w tym silniku proces wypalania, czy ktoś ma z nim problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 19 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 U mnie ostatnio znowu się zapchał, bo żona jeździ 15km do pracy. Wywaliło kontrolkę, więc wyjazd na A2/S11 i ogień. Po ok 50km kontrolka zgasła i spalanie chwilowe spadło. Może u Ciebie nie zdążył się jeszcze zapchać ? Jakie dystanse robisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 W tych 3 tys zrobilem dwie trasy po 900 reszta to prawie samo miasto Jakis czas temu jezdzilem Zafirą i podczas wypalania na wolnych obrotach spalanie rozlo do ok 5l/h i to bylo jasne. U mnie w qq na wolnych obrotach spalanie idzie na max, (l/km) czy tez tak macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) W oplach rosną wolne obroty i widać też wzrost chwilowego spalania (pali też chyba kontrolka). W QQ zauważyłem tylko wzorst chwilowego nawet w czasie jazdy, bo np miałem cały czas w trasie ok 6,5 i nagle nie zmieniając stylu jazdy wzrost do 8,5. Podczas wypalania przy szybiej jeździe było ok 12,5, a po wypalaniu zeszło do 10. Na postoju średnie pokazuje max. W pasku na postoju zmienia mi l/km -> l/h np. 0,6. Co marka to inne zasady... Edytowane 20 Listopada 2017 przez maniujr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) Ja zamontowalem sobie modul informujacy o wypalaniu DPF (kosz ok. 86 Euro) W QQ wyglada to jak na zdjeciach (tylko dioda jest czerwona a nie niebiska) Juz podawalem to ale na "X'ie", brak mrygniec - filtr czysty 1 mrygniecie - filtr w polowie zapchany (ca.) 3 mrygniecia - filtr zapchany Podczas wypalania caly czas swieci dioda az do zakonczenia procesu czyszczenia. Mozna sobie sprawdzic czy oczyszczanie bylo efektywne wylaczajac samochod i wlaczajc go ponownie. Dioda powinna mrygnac raz przy starcie wlaczeniu zaplonu ale bez odpalania silnika) a pozniej po ok. 7-10 sekundach zaleznie od stanu fitra DPF (powyzej) albo nie mrygnie (filtr czysty) albo mrygnie 1* lub 3* Edytowane 20 Listopada 2017 przez juras2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Możesz zdradzić szczegóły montażu ? to Twój patent czy idzie to kupić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Ja to znalazlem i kupilem od "autora" tego wynalazku z Italii.Montaz jst prosty, trzeba to jakos wcisnac pod deske rozdzielcza i przykleic/przywiazac etc. pod spodem zeby nie opadalo. Tam sa dwie puszki polaczone kabelkiem. Jedna to wtyczka OBD II a druga, posrednia schowana pod deska. Na koncu kabelek z dioda led i jak na zdjeciach. Wcisnalem ja w "fuge" (szpare) a ze czarny kabelek to nie rzuca sie w oczy Ja jestem raczej wysoki to noga mi zaslania i musze czasem ja przesunac lekko zeby zobaczyc czy swieci 9w ciagu dnia) bo wieczorem 9po zmroku) widac dosyc jasne swiatelko led'a - ale nie oslepia Koszt ok. 86 Eurosow to z dostawa do Polski z Wloch. Ja testowalem to wlasnie czy bedzie dzialalo w X'ie tak jak u nich w qq no i zdaje sie ze dziala. Poki co po przejechaniu ok. 750 km zaczelo mrygac jeden raz -czesciowo zapchany DPF. teraz mam niecale 800km i caly czas jeden raz mrygnie po 7-10 sekundach wiec niedlugo wypalanie nastapi. Nie wiem czy tak dlugi przebieg bez wypalania to zasluga chemii ktora leje do baku Wloch "mowil" ze w Swoim QQ robi po 500 km zanim wlaczy sie oczyszczanie DPF'a, ale nic nie dodaje do paliwa a latem troche czesciej zalacza mu sie wypalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.