maniujr Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 jak to się nazywa ? dpf indicator czy jakoś ? kupowałes na ebay'u ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) Nie, kupilem z forum wloskiego QQ. Zapytam go jak masz sie z nim skontaktowac w celu dogadania, informacji etc... Powtorze z forum "X'a" Jesli ktos jest zainteresowany zakupem modulu do info o wypalaniu DPF to dajcie znac. Chodzi o 1.6 dCi z T32. Taki kupilem i w tym dziala Kolega, ktory to robi nie chce bawic sie z sprzedaz zagraniczna i wysylki do Polski. chce mi wyslac 5 szt i sam mam to rozprowadzic. Koszt takiego jednego modulu to 85 Euro przy wysylce 5 szt. do mnie plus dodatkowy koszt dostawy/dystrybucji po Polsce -sorki ale nie zamierzam dokladac Mnie wyslal podobno dlatego, ze bylem pierwszy u nich na forum z X-Trail'em i chcial zebym przetestowal czy tez bedzie dzialac. Na dzien dzisiejszy kurs Euro wg PayPal'a to ok. 4,45 zl. (ok. 380 zl) a przyblizony koszt wysylki, czyli koperta i wysylka: 2 + 14 = 16 zl Calosc jak widac zamknie sie ponizej 400 zl - tylko dla 1.6 dCi w T32 od 2016 roku- innych nie testowalem wiec nie ma gwarancji, ze bedzie dzialac i QQ J11 z silniekiem 1.6dCi (sprzedawca testowal na swoim) Jesli ktos w okolicach Warszawy to mozna samemu odebrac Nie jest tanio wiec przemyslcie. Koszty tylko w zlotych poniewaz PayPal skasuje mnie w zlotych po swoim jakims tam kursie sprzedazy Zadnych platnosci w Euro bo nie mam zamiaru dokladac do tego "interesu" Napisal mi Wloch, ze pracuje nad modulem dla J10 i powinno dzialac z 1.5 dCi i 1.6 dCi ale to jeszcze musi gdzies przetestowac w J10 Edytowane 20 Listopada 2017 przez juras2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 a możesz spytać czy ma coś do J10 2.0dCi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nuzik Opublikowano 21 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2018 A u mnie (2.0 dci 150km przed liftem 2009r przebieg 205000km) taka sytuacja : dziś na trasie 40km wystartowała procedura wypalania filtra. Oczywiście kontrolka się nie włączyła (auto mam od 30000km i nigdy jej nie widziałem poza trybem testowym podczas włączania zapłonu.) Po ok 15 minutach jazdy procedura została zakończona. Spalanie spadło do 6l. Dojechałem do celu. Po kilku godzinach odpaliłem samochód i wracając do domu (średnio 80km/h obr ok 2200) znowu uruchomiona została procedura. Raczej jej nie dokończyłem bo już blisko domu byłem. O CO TU CHODZI? Gdzie szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 12 godzin temu, nuzik napisał: A u mnie (2.0 dci 150km przed liftem 2009r przebieg 205000km) taka sytuacja : dziś na trasie 40km wystartowała procedura wypalania filtra. Oczywiście kontrolka się nie włączyła (auto mam od 30000km i nigdy jej nie widziałem poza trybem testowym podczas włączania zapłonu.) Po ok 15 minutach jazdy procedura została zakończona. Spalanie spadło do 6l. Dojechałem do celu. Po kilku godzinach odpaliłem samochód i wracając do domu (średnio 80km/h obr ok 2200) znowu uruchomiona została procedura. Raczej jej nie dokończyłem bo już blisko domu byłem. O CO TU CHODZI? Gdzie szukać przyczyny? Sprawa jest prosta.Kończy sie filtr DPF . Sa trzy wyjscia: 1.Wymiana na nowy 2.Regularne i coraz czestsze wypalania a co sie z tym wiąze skokowy wzrost zuzycia paliwa i rozcieńczanie ropa oleju silnikowego. 3.Wyciecie Dpf(najlepsze rozwiazanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 15 godzin temu, nuzik napisał: O CO TU CHODZI? Gdzie szukać przyczyny Nie wiem jak dokładnie jest w QQ ale mam pewne doświadczenie w Renault i tam często za problemy z DPF odpowiedzialne są gumowe węże, przekazujące ciśnienie do czujnika różnicowego. Po latach pracy w temperaturze parcieją i tracą szczelność. Wymiana na nowe za kilkanaście zł załatwia problem. 2 godziny temu, piotrek3 napisał: Wyciecie Dpf(najlepsze rozwiazanie). nie ma to jak dobra rada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 6 minut temu, cezzar1 napisał: Nie wiem jak dokładnie jest w QQ ale mam pewne doświadczenie w Renault i tam często za problemy z DPF odpowiedzialne są gumowe węże, przekazujące ciśnienie do czujnika różnicowego. Po latach pracy w temperaturze parcieją i tracą szczelność. Wymiana na nowe za kilkanaście zł załatwia problem. nie ma to jak dobra rada... Tylko w przypadku nieszczelności czy uszkodzenia czujników od dpf ,jako pierwsze zapali check engine i najczesciej silnik utraci moc wchodzac w tryb awaryjny. A co do wyciecia Dpf-co Kolego napiszesz lub pomyslisz,nie zmienisz tym faktow: wywalenie dpf jest zbawienne zarówno dla silnika i uzytkownika auta w niego wyposazonego. A jaka kto tu podejmie decyzje z 3 wariantów jakie w/w to juz osobista decyzja wlasciciela auta.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Godzinę temu, piotrek3 napisał: A co do wyciecia Dpf-co Kolego napiszesz lub pomyslisz,nie zmienisz tym faktow: wywalenie dpf jest zbawienne zarówno dla silnika i uzytkownika auta w niego wyposazonego. A co ze środowiskiem? Planowane są zmiany w prawie, mających ukrócić proceder wycinania filtrów cząstek stałych. Zobaczymy co z tego wyniknie dla śmiałków, którzy dokonali ekstrakcji . Godzinę temu, piotrek3 napisał: Tylko w przypadku nieszczelności czy uszkodzenia czujników od dpf ,jako pierwsze zapali check engine i najczesciej silnik utraci moc wchodzac w tryb awaryjny. Być może. Nie znam oprogramowania w nissanie. Tak jak powiedziałem, w renault potrafi świrować, wypalać się co chwilę albo wręcz przeciwnie-nie wypalać się wcale aż do zablokowania FAP. A check nie wyskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) 22 minuty temu, cezzar1 napisał: A co ze środowiskiem? Planowane są zmiany w prawie, mających ukrócić proceder wycinania filtrów cząstek stałych. Zobaczymy co z tego wyniknie dla śmiałków, którzy dokonali ekstrakcji . Aspekt prawny to już zupelnie inny temat. Ale jak już o nim piszesz to i w tej chwili mozna miec problem podczas kontroli na drodze czy na przegladzie technicznym-jak auto bedzie przekraczac normy emisji spalin przewidziane przez producenta. Po ewentualnym zaostrzeniu kar ,to spory problem moga miec Ci ktorych auto nie będzie trzymać normy. Natomiast czego maja sie bać np.Ci co wycieli dpf w z silnika 2,0 dci M9R kiedy on sprawny i tak w pełni trzyma normy Euro 4 jakie dla niego przewidział producent??? Tym bardziej jeszcze jak to zostało fachowo wykonane ,czyli wyjety filtr z obudowy ,ona ponownie zostanie zaspawana ,wszystkie czujniki od dpf pozostawione i zostal zmieniony sterownik lub jego oprogramowanie a nie załozony emulator.. Po takiej modyfikacji mozna jeździc spokojnie bez filtra ,bo przy sprawnym silniku emisja spalin bedzie w pelni odpowiadac normie przewidzianego dla tego silnika czyli Euro4, nikt organoleptycznie nie bedzie w stanie stwierdzić czy filtr jest czy zostal usuniety. Edytowane 22 Października 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nuzik Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Ok gdzie dobrze się go pozbęde. No i najważniejsze ; jaki koszt. Woj lubelskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 17 godzin temu, piotrek3 napisał: bo przy sprawnym silniku emisja spalin bedzie w pelni odpowiadac normie przewidzianego dla tego silnika czyli Euro4 Emisja spalin owszem, ale nie cząstki, czyli sadza. To co najgroźniejsze dla naszych płuc i krwioobiegu. Szczególnie dzieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 (edytowane) 21 minut temu, cezzar1 napisał: Emisja spalin owszem, ale nie cząstki, czyli sadza. To co najgroźniejsze dla naszych płuc i krwioobiegu. Szczególnie dzieci. A wypalanie filtra to jest sama ekologia nic tylko oddychać. Żaden silnik czy benzyna czy disel czy nawet elektryk nie są ekologiczne. Jedynie silniki na ogniwa wodorowe mogą być ekologiczne. Ponadto co robi największy ruch na drogach nie najnowsze samochody a stare kilkunasto czy nawet kilkudziesięco letnie a ponadto cały ciężki tabor a nie wspomnę o taborze kolejowym spalinowym. Z drugiej strony kiedy jest najgorsze zanieczyszczenie powietrza nie latem a zimą więc ruch samochodowy nie ma aż takiego wpływu jak kopcenie z przydomowych kotłowni. Edytowane 23 Października 2018 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 (edytowane) 48 minut temu, cezzar1 napisał: Emisja spalin owszem, ale nie cząstki, czyli sadza. To co najgroźniejsze dla naszych płuc i krwioobiegu. Szczególnie dzieci. Hehehe... Głownym skladnikiem spalin(jakichkolwiek) jest właśnie .. sadza 27 minut temu, agit11 napisał: A wypalanie filtra to jest sama ekologia nic tylko oddychać. Żaden silnik czy benzyna czy disel czy nawet elektryk nie są ekologiczne. Jedynie silniki na ogniwa wodorowe mogą być ekologiczne. Ponadto co robi największy ruch na drogach nie najnowsze samochody a stare kilkunasto czy nawet kilkudziesięco letnie a ponadto cały ciężki tabor a nie wspomnę o taborze kolejowym spalinowym. Z drugiej strony kiedy jest najgorsze zanieczyszczenie powietrza nie latem a zimą więc ruch samochodowy nie ma aż takiego wpływu jak kopcenie z przydomowych kotłowni. Samochody osobowe w tworzeniu smogu maja najmniejszy udział,wręcz marginalny .Smog to przede wszystkim kopciuchy ,gdzie z biedy wiekszosc pali wszystkimi co sie da(butelki plastikowe,smieci,odpadowe mialy itp). Cały transport czy kolowy ,czy kolejowy a juz szczególnie morski to diesel.A szczególnie na morzu silniki na statkach nie maja zadnych ograniczeń czy norm emisji spalin.Jeszcze długo nic nie zastapi tego napedu czy w zaden sposob nie bedzie w stanie ograniczyć emisji trujacych spalin Zreszta jak juz o ekologii i spalinach to predzej nasz szlag trafi ze "spalin" jakie z siebie wydalaja miliony krów czy innych zwierzat hodowlanych niz z aut ,ktore ktos pozbawi filtra dpf.. Edytowane 23 Października 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Godzinę temu, piotrek3 napisał: Głownym skladnikiem spalin(jakichkolwiek) jest właśnie .. sadza No to pojechałeś. Nie ma sadzy w spalinach silników benzynowych. Jedynie CO2, H20, CO, HC i coś jeszcze. Nie ma C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Nie ma sadzy, to ciekawe dlaczego montują już filtry w silnikach benzynowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 1 godzinę temu, agit11 napisał: A wypalanie filtra to jest sama ekologia nic tylko oddychać. Wypalanie FAP to spalanie węgla, z którego powstaje głównie CO2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 (edytowane) 19 minut temu, Thunder napisał: Nie ma sadzy, to ciekawe dlaczego montują już filtry w silnikach benzynowych? No i to jest już totalnie bez sensu. Sadza jest charakterystyczna dla spalania ON w silniku diesla. W benzynie owszem, jest ale w ilości ok 0,005%. W mojej opinii marginalnie mało. Edytowane 23 Października 2018 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 12 godzin temu, nuzik napisał: Ok gdzie dobrze się go pozbęde. Nie polecam https://innpoland.pl/127077,cwaniactwo-nad-wisla-nie-przechodzi-juz-tak-latwo-koniec-usuwania-filtrow-dpf-ikupowania-lewych-paragonow I nie jestem żadnym ekologiem. FAP czy tam DPF nie jest taki straszny, jak się go maluje. Trzeba go tylko umiejętnie i właściwie użytkować. Sam mam auto z FAP od ponad 6 lat i żadnych problemów (a jeżdżę głównie po mieście). Teraz jeszcze doszedł QQ i również bez problemów. Są w aucie podzespoły bardziej awaryjne niż ten filtr i nikt ich nie usuwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 (edytowane) 19 minut temu, cezzar1 napisał: No i to jest już totalnie bez sensu. Sadza jest charakterystyczna dla spalania ON w silniku diesla. W benzynie owszem, jest ale w ilości ok 0,005%. W mojej opinii marginalnie mało. Totalne i bez sensu to są praktyki koncernów samochodowych oraz polityków ,ktorzy wymyslaja te bzdurne przepisy ! Gdyby wymóg okreslonej emisjii spalin był np.narzucony z 30 lat wstecz to wtedy na 100% filtr dpf bylby tak skonstruowany aby mozna było go czyścić/ wymieniac tak jak inne filtry w samochodzie-paliwa ,powietrza,oleju,itp. Wtedy mozna było niemal wszystko samemu naprawic, wymienic i kazdy element byl tak konstruowany aby dal sie łatwo i tanio naprawiać.i nie byłoby wtedy nawet tego watku i dyskusji tych co wycinaja dpf i tych co sa przeciw. Teraz jest dokladnie odwrotnie. Obecnie producenci robia wszystko aby nawet na wymiane zarowki przyjeżdżać do aso. Wszystkie koszta sa przerzucone na uzytkowników aut. Dlatego taka polityke i cel nalezy rozumiec i nie potepiac tych co sie przed tym bronia a tych co z pelna premedytacja robia wszystko aby skubac na maxa wlascicieli samochodów. Edytowane 23 Października 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Godzinę temu, cezzar1 napisał: Trzeba go tylko umiejętnie i właściwie użytkować. Sam mam auto z FAP od ponad 6 lat i żadnych problemów (a jeżdżę głównie po mieście). Teraz jeszcze doszedł QQ i również bez problemów. Są w aucie podzespoły bardziej awaryjne niż ten filtr i nikt ich nie usuwa. Mozesz stawac na przyslowiowych uszach a i tak -nie zmienisz faktow,bo to własnie filtr czastek stalych jest najbardziej awaryjnym i upierdliwym problemem wspolczesnych diesli. To własnie z jego powodu spada sprzedaz diesli! Gdyby nie był montowany lub skonstruowany w taki sposob by dalo sie samemu go regenerowac/wymieniac jak inne filtry -nie byłoby problemu jego wycinania! Diesel jest silnikiem o wiele bardziej wydajnym i oszczednym od silnika benzynowego,ma wiekszy moment obrotowy i wieksza zywotnośc i gdyby nie narzucane na sile przepisy prawne oraz celowe praktyki producentów to tak jak wśród aut cieżarowych ,wiekszośc aut osobowych była z silnikiem wysokopręznym.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 4 godziny temu, cezzar1 napisał: No i to jest już totalnie bez sensu. Sadza jest charakterystyczna dla spalania ON w silniku diesla. W benzynie owszem, jest ale w ilości ok 0,005%. W mojej opinii marginalnie mało. cyt. Sadze w spalinach benzyny są ultradrobne i niewykluczone, że właśnie z tego powodu mogą być nawet groźniejsze dla zdrowia ludzi niż większe cząstki stałe powstające przy spalaniu oleju napędowego. Zasugerowała to UE w rozporządzeniu: "istnieją dowody na to, że spektra wielkości i skład chemiczny cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o zapłonie wymuszonym [benzynowych] mogą różnić się od emitowanych przez pojazdy z silnikiem wysokoprężnym". Już kiedyś @colins przebrzydły o tym pisał. W UE kasa się musi zgadzać, więc tak jak Piotrek pisał całe koszty są przerzucone na konsumenta. Dziwne że dawniej w niemrach były zniżki na diesla, a teraz nie wpuszczają do miasta Poczekajcie jeszcze na filtry na klockach hamulcowych, by nie pyliły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) Informacja dla tych co straszyli innych 5 tys.mandatem za brak DPF i tych co w to uwierzyli: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/poslowie-odrzucili-projekt-kar-za-usuwanie-filtrow-dpf/ykvznhg P.S. jak często bywa ,ciekawsze treści zawarte są w komentarzach pod artykułem. Edytowane 28 Listopada 2018 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Co nie oznacza że temat nie wróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 2 godziny temu, Thunder napisał: Co nie oznacza że temat nie wróci Na pewno nie przed wyborami .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal77 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Wszyscy zaczęli panikować przez te filtry, bo nie chcą wydawać więcej pieniedzy na czyszczenie go, ale tak jak cezzar pisał, wystarczy go dobrze użytkować. Mi raz się zażyło, że musiałem wyczyścić filtr, wiec doradzono i serwis regeneracji filtrów DPF FAP w Łodzi na Strykowskiej, raz i teraz wiem co robić by do tego nie dopuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.