Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wersja licznika


krauzem
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem licznik do P11.144 ale trochę inny (wskaźnik poziomu paliwa nieco niżej) czy to nie sprawia problemu, czy ten typ licznika obsługuje komputer pokładowy i czy w km czy w milach. Co o tym sądzicie Licznik.

Przy okazji znalazłem do tej wersji ramki na zegary ramki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej mam dokładnie taki sam - tyle że angielski. Ten jest europejski - co zresztą napisane na aukcji, więc komputer powinien pokazywać w km a nie w milach.

Z tego co widzę Ty masz primerkę przed liftem i jeśli te zegary będziesz chciał zapakować do swojej to bez kombinacji raczej nie podejdą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Primerka jest po lifcie 2001 chciałem zrobić mały tuning optyczny (ramki i ew. fluorescencyjne zegary) ale te dodatki są tylko do tego licznika z linku, a ja mam wskaźnik nieco niżej i chyba o innej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie masz białych tarcz w tych teraz ?

Bo ja mam od kupna białe tarcze i ustawienie zegarów jest dokładnie takie jak na aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P11.144 miała dwa rodzaje liczników i NIE SĄ one ze sobą zgodne!!!

 

Starsze mają równo ustawione wskaźniki poziomu paliwa i temperatury, a ponadto większość kontrolek znajduje się na tarczy obrotomierza, np:

http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-nissan-primera-p11-lift-i1687082576.html

http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p11-lift-2-0-16v-licznik-zegary-i1712116567.html

 

Nowsze mają ustawione wskaźniki paliwa i temperatury na różnych poziomach, a część kontrolek przeniesiono na tarczę prędkościomierza, np:

http://moto.allegro.pl/primera-p11-lifting-benz-licznik-okazja-i1719356583.html

 

Z kolei kolor tarcz zależy od wersji wyposażenia (przynajmniej w tej starszej wersji).

 

Poza samym wyglądem, wersje liczników drastycznie różnią się wyprowadzeniami sygnałów i nie jestem pewien, czy po zmianie kolejności kabli we wtyczkach wszystko by działało jak należy. Z serwisówki wynika, że zmiany zaszły znacznie "głębiej" i poza samymi licznikami zmieniły się także wiązki elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersji liczników jest więcej. Tzn, body jest w dwóch wersjach, a różny jest wsad z procesora.

 

Diesel/benzyna

Z manualem i CVT - w sumie 3 wersje

Z komputerem trasy

Z czujnikiem temperatury

 

Wyświetlacze też są chyba w 2-3 odmianach

 

do tego oczywiście wersja RHD i LHD czyli mile i kmph

Do tego wersje z klimą/bez z ABS/bez itd. czasami to kwestia braku kontrolki, a czasami rozkładu elementów na płycie licznika.

 

Swap między wersjami - nie jestem pewien. Jeżeli komputer silnika jest ten sam, to mogło by to zadziałać. Nie będzie na pewno problemu z kontrolkami - żarówkami. Z tego co widzę po schemacie, licznik jest też podłączony to panelu klimy. A po lifcie jest chyba tylko jedna wersja. Najgorzej jak przy swapie zrobi się gdzieś zwarcie na kompie, to będzie np komp silnika do wywmiany.

Nie wiem jak zareaguje komputer ABSu i SRS. połączenia są troszkę inne, ale też na zasadzie świeci/nie świeci kontrolka.

 

Jutro przepatrzę dokładniej schemat i może zrobię rozpiskę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adambyw - masz rację, jednak skupiłem się na podstawowych różnicach. Zatem wyróżniamy dwa rodzaje liczników - wcześniejsze (do VIN: P11U0548750) i późniejsze (po VIN: P11U0548750). Czy to diesel, benzyna, manual, automat, czy ma ABS, czy ma komputer pokładowy - to już są podtypy.

Starsze liczniki mają pięć podtypów, a nowsze - cztery. Przy czym ważny jest też model silnika :/

 

Myślę, że najmniej kombinacji byłoby, gdyby bzyczek znalazł "bliźniaka" swojego licznika, lecz to może graniczyć z cudem. A swoją drogą... My się skupiamy na licznikach do P11 po lifcie, a bzyczek chyba szuka licznika licznika do Primery przed liftem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypatrzyłem się dokładniej na schemat, wydaje mi się że liczniki są prawie identyczne, i różnią się właściwie wyprowadzeniem pinów.

Według nie przy zastosowaniu przejściówki powinno wszystko działać. Wygląda na to że komputery silnika są takie same w obu wersjach i nie powinno być problemów z przesiadką.

 

Stary		Nowy	Gdzie podłączone
1	Masa	10	
2	Akumulator	23	
3	Sensor prędkości	31 MT, 5 CVT	Do pin 2 sensora
4	Drzwi	12	
5	Stacyjka ON i Start	1	
6	Olej	14	
7	Świece żarowe w ON	17	
8	ECM TIM/TQS	21	SR i QG do 34, CT do 430
9	ECM VSP/FGG	4	SR i QG do 86, CT do 417, GA do 32
10	A/C Panel	20	
11	ECM Tacho/TDS-A	22	SR i QG do 32, CT do 439, GA do 2
12	SRS	19	
13	Silnik	8	
14	CVT / Sport	13	
17	Przeciwmgielne przód	40	
18	Podświetlenie	2	
19	Hamulec poł z 34 - w nowym może wymagać połączenia z 7		
20	Pływak w baku	24	
21	Beam	41	
22	Ładowanie	28	
23	Czujnik temp zewn.	47	Do pin 1
24	Czujnik temp zewn.	45	Do pin 2
27	Silnik poł z 13 w ON	38	
30	ABS	42	
31	Przełącznik zespolony	44	
34	Hamulec		7
35	Hamulec poł z 34 w ON	30	
36	Spryskiwacz	29	
37	Przeciwmgielne tył	37	
38	Kier lewy	26	
40	Kier prawy	27	
NATS	16	Brak połączenia w starym

A fakt faktem nie zauważyłem że chodzi o przesiadkę na nowy licznik do starego samochodu. Gdybym miał schemat licznika sprzed liftu, to popatrzył bym za swapem.

 

Dobra, dokopałem się do schematu hyensa, i wydaje mi się że dalej temat jest do przeskoczenia. Jedyne co trzeba na 100% uzgodnić to połączenie 3 pinów komputera. Jeden to jest sygnał obrotów, drugi sygnał prędkości, choć tu wydaje mi się że sygnał idzie z licznika do kompa, trzeci nie bardzo wiem. W każdym razie trzeba by kupić licznik z tą samą wersją silnika, plus doprowadzić sygnał przełącznika jeżeli licznik będzie z pomiarem trasy. Jak w zespolonym nie ma przełącznika, to można byle jaki typu reset, zwierający pin do masy.

W starym liczniku nie widzę połączenia z panelem klimy/nawiewu. Nie mam pomysłu jak to przeskoczyć. Być może trzeba będzie wstawić czujnik temperatury wewnętrznej, lub zostawić niepodłączony. Albo jest to wyjście na podświetlenie wskaźników. Trzeba by pomierzyć.

Reszta to drobiazgi.

 

po 96	lift stary	Lift Nowy		Gdzie podłączone
1, 31, 46	1	10	Masa	
7	2	23	Akumulator	
43	3	31 MT, 5 CVT	Sensor prędkości	Do pin 2 sensora
10	4	12	Drzwi	
3	5	1	Stacyjka ON i Start	
39	6	14	Olej	
7	17	Świece żarowe w ON	
8	21	ECM TIM/TQS	SR i QG do 34, CT do 430
2	9	4	ECM VSP/FGG (prędkość)	SR i QG do 86, CT do 417, GA do 32
10	20	A/C Panel	
44	11	22	ECM Tacho/TDS-A (obroty)	SR i QG do 32, CT do 439, GA do 2
16	12	19	SRS	
37	13	8	Silnik	
14	13	CVT / Sport	
	16	NATS	Brak połączenia w starym
17	40	Przeciwmgielne przód	
28	18	2	Podświetlenie	
36	19	7	Hamulec poł z 34	W wersji przed liftem są chyba 2 kontrolki, do poziomu płynu i ręcznego. Po lifce jest jedna, Styki 13 i 36 zewrzeć
28	20	24	Pływak w baku	
25	21	41	Światła drogowe	
33	22	28	Ładowanie	
19	23	47	Czujnik tem zewn.	Do pin 1
18	24	45	Czujnik tem zewn.	Do pin 2
27	38	Silnik poł z 13 w ON	
36	30	42	ABS	
31	44	Przełącznik zespolony	
13	34		Hamulec	
35	30	Hamulec poł z 34 w ON	
9	36	29	Spryskiwacz	
11	37	37	Przeciwmgielne tył	
4	38	26	Kier lewy	
32	40	27	Kier prawy

Swap.zip

Edytowane przez adambyw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak już pisałem mam P11 po lifcie i chciałem zrobić mały tuning zegarów (w tej chwili mam białe), ale chciałem założyć ramki zegarów, mam też komputer pokładowy i nie wiem, czy np. po przekładce licznika na wcześniej wskazany nie będzie problemów. W sumie różnica w tych licznikach to różny poziom wskaźników paliwa i temperatury. Z tego co piszecie wynika, że mam nowszy model licznika (różne poziomy wspomnianych wskaźników).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie wymieniałbym licznika, a jedynie spróbował założyć ramki do tego co masz. Różnic w średnicy zegarów chyba nie ma, lecz może spróbuj porozmawiać ze sprzedawcą ramek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różny poziom - tzn wysokość. od wewnątrz, czyli strony elektrycznej też jest trochę różnic. choćby inne przyłącza, inne rozprowadzenie kontrolek itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam wszystkich jako nowy użytkownik. Odgrzeję trochę kotleta. Czy ma ktoś rozpiskę który pin za co odpowiada w poszczególnych licznikach do primerki p11.144 (lift i "lift liftu") 

 

Mam primerkę z 1999 a chcę założyć blat od tej nowszej, tylko, że powyższa rozpiska z tego tematu coś nie współgra mi z rzeczywistością, bo np pin 38 i 40 mam u siebie wolne a zajęte 37 i 39 i nie wiem jak to ugryżć. Rozebrać wtyczki i podłączyć każdy pin ręcznie ręcznie nie ma problemu. Tylko pytanie czy to zagra. Po podłączeniu zasilania i masy jakieś przejawy życia na nowych licznikach były, tyle, że np. po włączeniu kierunkowskazu mrugała kontrolka ABS... :)

 

Takie liczniki mam teraz http://allegro.pl/primera-p11-lift-licznik-zegar-zegary-1-8-16v-i7172158549.html#thumb/1

 

takie chcę wstawić http://allegro.pl/nissan-primera-p11-lift-licznik-europa-1-8-16v-i7289579859.html#thumb/1


Ktoś, coś..? Czy nie bardzo..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...