krauzem Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Znalazłem licznik do P11.144 ale trochę inny (wskaźnik poziomu paliwa nieco niżej) czy to nie sprawia problemu, czy ten typ licznika obsługuje komputer pokładowy i czy w km czy w milach. Co o tym sądzicie Licznik. Przy okazji znalazłem do tej wersji ramki na zegary ramki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Ja w swojej mam dokładnie taki sam - tyle że angielski. Ten jest europejski - co zresztą napisane na aukcji, więc komputer powinien pokazywać w km a nie w milach. Z tego co widzę Ty masz primerkę przed liftem i jeśli te zegary będziesz chciał zapakować do swojej to bez kombinacji raczej nie podejdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krauzem Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Moja Primerka jest po lifcie 2001 chciałem zrobić mały tuning optyczny (ramki i ew. fluorescencyjne zegary) ale te dodatki są tylko do tego licznika z linku, a ja mam wskaźnik nieco niżej i chyba o innej średnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Ale nie masz białych tarcz w tych teraz ? Bo ja mam od kupna białe tarcze i ustawienie zegarów jest dokładnie takie jak na aukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 P11.144 miała dwa rodzaje liczników i NIE SĄ one ze sobą zgodne!!! Starsze mają równo ustawione wskaźniki poziomu paliwa i temperatury, a ponadto większość kontrolek znajduje się na tarczy obrotomierza, np: http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-nissan-primera-p11-lift-i1687082576.html http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p11-lift-2-0-16v-licznik-zegary-i1712116567.html Nowsze mają ustawione wskaźniki paliwa i temperatury na różnych poziomach, a część kontrolek przeniesiono na tarczę prędkościomierza, np: http://moto.allegro.pl/primera-p11-lifting-benz-licznik-okazja-i1719356583.html Z kolei kolor tarcz zależy od wersji wyposażenia (przynajmniej w tej starszej wersji). Poza samym wyglądem, wersje liczników drastycznie różnią się wyprowadzeniami sygnałów i nie jestem pewien, czy po zmianie kolejności kabli we wtyczkach wszystko by działało jak należy. Z serwisówki wynika, że zmiany zaszły znacznie "głębiej" i poza samymi licznikami zmieniły się także wiązki elektryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Wersji liczników jest więcej. Tzn, body jest w dwóch wersjach, a różny jest wsad z procesora. Diesel/benzyna Z manualem i CVT - w sumie 3 wersje Z komputerem trasy Z czujnikiem temperatury Wyświetlacze też są chyba w 2-3 odmianach do tego oczywiście wersja RHD i LHD czyli mile i kmph Do tego wersje z klimą/bez z ABS/bez itd. czasami to kwestia braku kontrolki, a czasami rozkładu elementów na płycie licznika. Swap między wersjami - nie jestem pewien. Jeżeli komputer silnika jest ten sam, to mogło by to zadziałać. Nie będzie na pewno problemu z kontrolkami - żarówkami. Z tego co widzę po schemacie, licznik jest też podłączony to panelu klimy. A po lifcie jest chyba tylko jedna wersja. Najgorzej jak przy swapie zrobi się gdzieś zwarcie na kompie, to będzie np komp silnika do wywmiany. Nie wiem jak zareaguje komputer ABSu i SRS. połączenia są troszkę inne, ale też na zasadzie świeci/nie świeci kontrolka. Jutro przepatrzę dokładniej schemat i może zrobię rozpiskę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 adambyw - masz rację, jednak skupiłem się na podstawowych różnicach. Zatem wyróżniamy dwa rodzaje liczników - wcześniejsze (do VIN: P11U0548750) i późniejsze (po VIN: P11U0548750). Czy to diesel, benzyna, manual, automat, czy ma ABS, czy ma komputer pokładowy - to już są podtypy. Starsze liczniki mają pięć podtypów, a nowsze - cztery. Przy czym ważny jest też model silnika :/ Myślę, że najmniej kombinacji byłoby, gdyby bzyczek znalazł "bliźniaka" swojego licznika, lecz to może graniczyć z cudem. A swoją drogą... My się skupiamy na licznikach do P11 po lifcie, a bzyczek chyba szuka licznika licznika do Primery przed liftem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 (edytowane) Przypatrzyłem się dokładniej na schemat, wydaje mi się że liczniki są prawie identyczne, i różnią się właściwie wyprowadzeniem pinów. Według nie przy zastosowaniu przejściówki powinno wszystko działać. Wygląda na to że komputery silnika są takie same w obu wersjach i nie powinno być problemów z przesiadką. Stary Nowy Gdzie podłączone 1 Masa 10 2 Akumulator 23 3 Sensor prędkości 31 MT, 5 CVT Do pin 2 sensora 4 Drzwi 12 5 Stacyjka ON i Start 1 6 Olej 14 7 Świece żarowe w ON 17 8 ECM TIM/TQS 21 SR i QG do 34, CT do 430 9 ECM VSP/FGG 4 SR i QG do 86, CT do 417, GA do 32 10 A/C Panel 20 11 ECM Tacho/TDS-A 22 SR i QG do 32, CT do 439, GA do 2 12 SRS 19 13 Silnik 8 14 CVT / Sport 13 17 Przeciwmgielne przód 40 18 Podświetlenie 2 19 Hamulec poł z 34 - w nowym może wymagać połączenia z 7 20 Pływak w baku 24 21 Beam 41 22 Ładowanie 28 23 Czujnik temp zewn. 47 Do pin 1 24 Czujnik temp zewn. 45 Do pin 2 27 Silnik poł z 13 w ON 38 30 ABS 42 31 Przełącznik zespolony 44 34 Hamulec 7 35 Hamulec poł z 34 w ON 30 36 Spryskiwacz 29 37 Przeciwmgielne tył 37 38 Kier lewy 26 40 Kier prawy 27 NATS 16 Brak połączenia w starym A fakt faktem nie zauważyłem że chodzi o przesiadkę na nowy licznik do starego samochodu. Gdybym miał schemat licznika sprzed liftu, to popatrzył bym za swapem. Dobra, dokopałem się do schematu hyensa, i wydaje mi się że dalej temat jest do przeskoczenia. Jedyne co trzeba na 100% uzgodnić to połączenie 3 pinów komputera. Jeden to jest sygnał obrotów, drugi sygnał prędkości, choć tu wydaje mi się że sygnał idzie z licznika do kompa, trzeci nie bardzo wiem. W każdym razie trzeba by kupić licznik z tą samą wersją silnika, plus doprowadzić sygnał przełącznika jeżeli licznik będzie z pomiarem trasy. Jak w zespolonym nie ma przełącznika, to można byle jaki typu reset, zwierający pin do masy. W starym liczniku nie widzę połączenia z panelem klimy/nawiewu. Nie mam pomysłu jak to przeskoczyć. Być może trzeba będzie wstawić czujnik temperatury wewnętrznej, lub zostawić niepodłączony. Albo jest to wyjście na podświetlenie wskaźników. Trzeba by pomierzyć. Reszta to drobiazgi. po 96 lift stary Lift Nowy Gdzie podłączone 1, 31, 46 1 10 Masa 7 2 23 Akumulator 43 3 31 MT, 5 CVT Sensor prędkości Do pin 2 sensora 10 4 12 Drzwi 3 5 1 Stacyjka ON i Start 39 6 14 Olej 7 17 Świece żarowe w ON 8 21 ECM TIM/TQS SR i QG do 34, CT do 430 2 9 4 ECM VSP/FGG (prędkość) SR i QG do 86, CT do 417, GA do 32 10 20 A/C Panel 44 11 22 ECM Tacho/TDS-A (obroty) SR i QG do 32, CT do 439, GA do 2 16 12 19 SRS 37 13 8 Silnik 14 13 CVT / Sport 16 NATS Brak połączenia w starym 17 40 Przeciwmgielne przód 28 18 2 Podświetlenie 36 19 7 Hamulec poł z 34 W wersji przed liftem są chyba 2 kontrolki, do poziomu płynu i ręcznego. Po lifce jest jedna, Styki 13 i 36 zewrzeć 28 20 24 Pływak w baku 25 21 41 Światła drogowe 33 22 28 Ładowanie 19 23 47 Czujnik tem zewn. Do pin 1 18 24 45 Czujnik tem zewn. Do pin 2 27 38 Silnik poł z 13 w ON 36 30 42 ABS 31 44 Przełącznik zespolony 13 34 Hamulec 35 30 Hamulec poł z 34 w ON 9 36 29 Spryskiwacz 11 37 37 Przeciwmgielne tył 4 38 26 Kier lewy 32 40 27 Kier prawy Swap.zip Edytowane 20 Lipca 2011 przez adambyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krauzem Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Jak już pisałem mam P11 po lifcie i chciałem zrobić mały tuning zegarów (w tej chwili mam białe), ale chciałem założyć ramki zegarów, mam też komputer pokładowy i nie wiem, czy np. po przekładce licznika na wcześniej wskazany nie będzie problemów. W sumie różnica w tych licznikach to różny poziom wskaźników paliwa i temperatury. Z tego co piszecie wynika, że mam nowszy model licznika (różne poziomy wspomnianych wskaźników). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Szczerze mówiąc nie wymieniałbym licznika, a jedynie spróbował założyć ramki do tego co masz. Różnic w średnicy zegarów chyba nie ma, lecz może spróbuj porozmawiać ze sprzedawcą ramek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Różny poziom - tzn wysokość. od wewnątrz, czyli strony elektrycznej też jest trochę różnic. choćby inne przyłącza, inne rozprowadzenie kontrolek itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kas602 Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Witam wszystkich jako nowy użytkownik. Odgrzeję trochę kotleta. Czy ma ktoś rozpiskę który pin za co odpowiada w poszczególnych licznikach do primerki p11.144 (lift i "lift liftu") Mam primerkę z 1999 a chcę założyć blat od tej nowszej, tylko, że powyższa rozpiska z tego tematu coś nie współgra mi z rzeczywistością, bo np pin 38 i 40 mam u siebie wolne a zajęte 37 i 39 i nie wiem jak to ugryżć. Rozebrać wtyczki i podłączyć każdy pin ręcznie ręcznie nie ma problemu. Tylko pytanie czy to zagra. Po podłączeniu zasilania i masy jakieś przejawy życia na nowych licznikach były, tyle, że np. po włączeniu kierunkowskazu mrugała kontrolka ABS... Takie liczniki mam teraz http://allegro.pl/primera-p11-lift-licznik-zegar-zegary-1-8-16v-i7172158549.html#thumb/1 takie chcę wstawić http://allegro.pl/nissan-primera-p11-lift-licznik-europa-1-8-16v-i7289579859.html#thumb/1 Ktoś, coś..? Czy nie bardzo..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.