Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] po wymianie komputera błąd z EGR


Gość jacek897

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacek897

Witam,

 

Primera WP11.144 2.0 benzyna r.2001 po wymianie uszkodzonego komputera na "nowego" anglika (z rocznika 2000) pojawił się problem z mocą:

 

Jak silnik sie rozgrzeje do około 80C to obroty nie chcą przekroczyć 3000 ( na zimnym jest ok).

 

Kolega podłączył przejściówkę ODB II do laptopa i wyszło że w momencie gdy problem z obrotami się zaczyna pojawiać na diagnostyce wyskakuje błąd :EGR circuit malfunction" (uszkodzony układ recyrkulacji spalin). type Pending.

 

Z tego co się zorientowałem SR20DE nie ma zaworu EGR. Komputer który zastał podmieniony pochodził od wersji angielskiej P11 2.0 2000r.

 

Błędne działanie przepływomierza raczej wykluczyłem ponieważ takie same objawy są na dwóch różnych przepływkach.

 

Ciekawostka: jak wyjmę czujnik temperatury z przepływomierza to problem się nie pojawia.

 

 

Pytanie: Czy to wygląda na problem z "nowym" komputerem (np zła wersja) czy raczej coś w silniku...?

Od czego zaczęlibyście szukać? Może to jednak coś w obwodzie przepływomierza ?

 

Pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były wersje SR20DE z EGR i pewnie z takiej wersji masz kompa i dlatego się rzuca. Nie wiem, czy jak przekłada się kompy to wtyczki i wszystkie kable też idą razem z kompem? Jak tak, to powinieneś mieć wtyczkę od EGR do niczego nie podłączoną, rezystor wpiąć i będzie (opisane jest w dziale Nissan Power Team co i jak).

A przepływomierze też były dwa rodzaje - z czujnikiem temp. wbudowanym i bez... Zmiany weszły w modelach produkowanych od 09.2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek897

Były wersje SR20DE z EGR i pewnie z takiej wersji masz kompa i dlatego się rzuca. Nie wiem, czy jak przekłada się kompy to wtyczki i wszystkie kable też idą razem z kompem? Jak tak, to powinieneś mieć wtyczkę od EGR do niczego nie podłączoną, rezystor wpiąć i będzie (opisane jest w dziale Nissan Power Team co i jak).

A przepływomierze też były dwa rodzaje - z czujnikiem temp. wbudowanym i bez... Zmiany weszły w modelach produkowanych od 09.2000.

 

Dzięki Kamil...

 

Hmmm... zastanawiam się czy jednak nie poszukać innego zestawu od takiego samego silnika.

 

Rozmawiałem z elektrykiem z ASO i powiedział że nie da się rezystorem oszukać komputera jeśli brakuje EGR a raczej trzeba by podpiąć prawdziwy EGR żeby sobie tylko wisiał...ciekawe co z czujnikiem temperatury spalin który jest za EGR...(może jest wbudowany)?

 

W dziale Power Team nie znalazłem nic na mój temat , tzn. jak oszukać komputer jeśli wywalimy cały zawór EGR...

 

Pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tłumaczył DINO, to właśnie za zaworem EGR tak jak piszesz jest czujnik temperatury. Komputer sprawdza, czy zawór się otwiera własnie dzięki temu czujnikowi. I właśnie do tego czujnika idzie jakiś kabel/wtyczka od kompa, i do tej wtyczki trzeba wpiąć rezystor (będzie symulował otwarty zawór).

 

Tutaj jest zdjęcie kostki: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/2826-tuning-za-2zl-usuwanie-egr/page__view__findpost__p__795407 tylko nie wiem, czy się z tym odnajdziesz, skoro w silniku w ogóle nie masz EGRa...

 

Tu też jakieś uwagi: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68316-p11-szukam-rurki-do-zaworu-egr/page__view__findpost__p__807856

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...