Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Pukanie z tyłu na nierównościach


Gość BoRexx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , sprawa wygląda następująco:

 

Posiadam od tygodnia Primke P10 1991r rok produkcji. 2.0D wersja SLX (silnik po swapie co okazało się przy wymianie oleju+filtrów)

 

Jadąć po nierównościach słychać głuche puaknie dochodzące z tylniego zawieszenia.

 

Nie wiem od czego zacząć sprawdzać i tym podobne.

 

O wszelkich możliwościach co to i itd ,oraz jak to sprawdzać poproszę o pomoc :)

 

W weekend muszę się tym zająć :)

 

Pozdrawiam , Krzysiek

 

Czyli cisza ?

Nikt nic...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

Sprawdź tylny tłumik i rurę wydechową, u mnie stuka na nierównościach, a jeżeli to nie to to może amortyzator pobujaj samochodem i wtedy zobacz co stuka najlepiej otwórz bagażnik stań na krawędź i poskacz trochę a druga osoba niech złapie za mocowanie amortyzatora, a tłumik sprawdź łapiąc za rurę wydechową i na boki pobujaj, a jeżeli dalej nic to najlepiej podnieś koło na lewarek i poszarp na boki góra dół ciężko powiedzieć co tam może stukać ????unsure.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey , teraz w weekend będę sparawdzał i dam znać. Tłumik wydaje się trochę luźny ale moim zdaniem (nie znam się aż tak ,żeby na 100% to wykluczyć) to nie on stuka. A jakie rzeczy najczęściej wymieniacie w primkach z tyłu zawiasu? Te zawieszenie w porównaniu do mich innych pojazdów jest kosmiczne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

Okey , teraz w weekend będę sparawdzał i dam znać. Tłumik wydaje się trochę luźny ale moim zdaniem (nie znam się aż tak ,żeby na 100% to wykluczyć) to nie on stuka. A jakie rzeczy najczęściej wymieniacie w primkach z tyłu zawiasu? Te zawieszenie w porównaniu do mich innych pojazdów jest kosmiczne :P

 

Ja u siebie wymieniałem amorki sprężyny i łączniki stabilizatora auto mam 5 lat sprowadzona z niemiec a tak nic nie wymieniałem z tyłu więcej, z przodu przegub prawy ( norma w primerach pęka guma osłona przegubu i później się wyrabia ) amorki, górne wahacze - wiadomo, a tak nic więcej aż dziwne przód jest wytrzymały moim zdaniem a zrobiłem już swoją primą przez te 5 lat 100 tyś km rolleyes.gif

a propo łączników stab tył najlepiej sprawdzić odkręcając z jednej strony łacznik wyciągasz go i ruszasz całym stabilizatorem góra dół jak wyczujesz luz na drugim łączniku to do wymiany zresztą będzie widać jak odkręcisz czy ma luz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to bym sprawdził stan łączników stabilizatorów- u mnie waliły niemiłosiernie.. w komplecie je robiłem z amorkami i po pierwsze ucichło a po drugie przestało rzucać d*pą w szybkich łukach na nierównej drodze co było ciut przerażające zwłaszcza w zimie :P Jako że masz dieselka to koszt amorków, osłon, i końcówek stabilizatorów nie będzie ekstremalny- mnie do 2,0 benzyna komplety z wymianą pochłanąl 700 z czego ponad 400 to same amortyzatory, z tego jednakc co pamietam, do Twojego modelu za KYB zapłacisz tyle za dwa co do mojego było za jeden :D No i tak jak kolega wspomniał, może walić jeszcze wydech jeśli gdzieś mocowanie poszło.. nic więcej tam chyba stukac nie może :D Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głuche odgłosy walenia z tyłu, to na 80% może byc poduszka amortyzatora :P Przypadłość Primerek, było duzo razy na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A więc ,że miałem gości w weekend dużo nie wyczaiłem ... :( Ale szwagier jechał w bagażniku i mówił ,że wydech może też ciut tam pukać ale też wspominał o amorkach tych gumach czy też poduszkach. Na chwile obecną mam nikłe warunki finansowe aby konkretnie tył zrobić ale ciągle myślę i kołuję pieniążki na remont.

 

Dziękuję za liczne wypowiedzi , w ten dłuższy weekend sierpniowy będę u szwagra i on ma kanał będzie wygodniej zlokalizować te ustrojstwo.

wojt_mk dzieki Ci serdecznie za obszerną wiedzę co wymienić co do przodu zawiechy również uważam ,że jest dość "mocna" ale przegub prawy jak mówisz musi być wymieniony :)

 

marler co do cen to zorientuję się w Poznaniu na ul,kopanina Ten polecany przez kilku klubowiczów i w tygodniu jeśli skończę pracę o normalnej godzinie wjadę tam :P

 

Serdecznie pozdrawiam :) Krzysiek ^^

 

Także sprawa rozwiązana, ułamany był kawałeczek blachy od mocowania staba , wydechu i zderzaka tylngo .

 

A dowiedziałem się o tym gdy urwał się większy element i było spawanie i lepienie tego wyszło nawet dobrze teraz cisza i spokój ale tył zawieszenia do regeneracji .

 

Kojażycie mniej wiecej koszta najpotrzebniejszych rzeczy do tyłu?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

A więc tak łączniki stabilizatora tył ok 60 zł takie lepsze, amorki tył ja kupiłem firmy optimal http://moto.allegro.pl/amortyzatory-nissan-primera-p10-tyl-niemiecki-i2087104691.html jak widać jeszcze są 3 lata już jeżdżę i nie narzekam na nie plus odboje i osłony do tego ok 30zł, jak się zdecydujesz to zadzwoń do gościa i spytaj się o osłony i odboje najczęściej mają i za dopł dorzucą, sprężyny ok 100. Wachacz tył ale ja nie wymieniałem http://moto.allegro.pl/wahacz-nowy-nissan-primera-p10-gwar-wys-jakosc-fv-i2103403342.html myśle że tyle starczy chyba że cos więcej masz wybite, a sprężyny jak dobre to nie wymieniaj, pasują od Nubiry kombi ok60 zł ale jak sam jeździsz to auto trochę twarde ale tył wyżej stoi. Pozdrawiam :)

 

Dziś byłem na przeglądzie propo amorków tylnych optimal po trzech latach mają po 75 % :) także myślę że nie są złe a cena przystępna w porównaniu do Keyaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...