Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Planowanie kola w Almerze N16 1.5


ukaniopl

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Ma ktos jakies doswiadczenie z planowanie kola zamachowego tym silniku? Bede wyjmowal skrzynie a skoro bede mial garty na wierzchu to myslalem zeby cos poprawic. Mam plan stoczyc standardowo do wienca, ale nie wiem jakie to bedzie mialo korzysci/wady. Jezdzilem do tej pory z lekkim kolem takim potworem co nazywa sie 126p :D

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rób tego.... to nie maluch

koło zamachowe po odchudzaniu powinno byćwyważone razem z wałemkorbowym....a tego zapewne nie zrobisz.

po odchudzeniu koła silnik jest mniej elastyczny fakt moze lepiej sie wkręca ale moimzdaniem ta modyfikacjamozesz wiecej popsuć niż zyskać....istotnie silnik 1.5 z N-16 jest słabiutki bo został celowo zamulony ze względu na normy ekologiczne...pomysl bardziej nad elektroniką a koło sobie odpuść...takie jest moje zdanie.

 

a tak na marginesie...nie będzie wielkiej róznicy po stoczeniu koła,,nawet nie poczujesz....bo to modyfikacja która powinna być jedna z wielu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

Mialem plan wywazyc kolo z dociskiem, ale o wyciaganiu walu nie mysle. W takim razie skupie sie na portingu wydechu, a potem sie zobaczy.. Wiem, ze w poprzednim aucie takie kolo to byla najlepsza inwestycja ;P Kolo wywazone i przezylo 4 radowe auta.. HEHEHe

 

Jezeli chodzi o elektornike, to rozumie ze chodzi o jakis powerBox czy raczej hamownia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to 126p ma dwa gary i generalnie problem jest to wyważyć dlatego nie wiem czy ktoś sie tego podejmuje.

po drugie z tego co wiem jest pewna masa koła przy której silnik wpada w rezonans przy pewnych obrotach co powoduje wybijanie panewki głównej a w efekcie moze nastąpić ogólny rozp.....ol.

 

jesli masz zamiar poważnie grzebac w układzie tłokowo korbowym i auto idzie w kierunku sportu to owszem ale na drogę potrzebna jest jednak elastyczneść silnika.

 

co do hamowni boxów i innych elektronicznych grzebań...aby był pożądany efekt to nalezy wykonać to na hamowni i przy zastosowaniu sondy szerokopasmowej mierzacej AFR. pomiar przed modyfikacjami i po pokaże czy jest efekt czy wtopa finansowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to 126p ma dwa gary i generalnie problem jest to wyważyć dlatego nie wiem czy ktoś sie tego podejmuje.

po drugie z tego co wiem jest pewna masa koła przy której silnik wpada w rezonans przy pewnych obrotach co powoduje wybijanie panewki głównej a w efekcie moze nastąpić ogólny rozp.....ol.

 

jesli masz zamiar poważnie grzebac w układzie tłokowo korbowym i auto idzie w kierunku sportu to owszem ale na drogę potrzebna jest jednak elastyczneść silnika.

 

co do hamowni boxów i innych elektronicznych grzebań...aby był pożądany efekt to nalezy wykonać to na hamowni i przy zastosowaniu sondy szerokopasmowej mierzacej AFR. pomiar przed modyfikacjami i po pokaże czy jest efekt czy wtopa finansowa.

 

Hehe.. Dzieki za odp. Masz racje ze wpadnie przy odpowiedniej masie i obrotach sie urwie i moze wyskoczyc z samochodu.. Byle nie do srodka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...