pawel113 Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 (edytowane) Witam, czy to http://naprawa-auta.wieszjak.pl/naped/268065,Nissan-Almera-N16-22-Di-zaslepienie-EGR-Porada.html tyczy sie tez 1.5 dci? nie wiem chyba strona się nie wyświetla, więc jakby zaślepil zawór egr tj. zamiast uszczelki wstawił blaszkę ażeby zablokować dopływ, chociaż do zaworu podłączony jest czujnik czy nie wyświetli blędu? Czy robić coś z zaworem? Edytowane 27 Lipca 2011 przez pawel113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 http://www.nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=20&t=5427 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel113 Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 (edytowane) oto właśnie mi chodziło. dzięki moja almera 1.5 dci 2004 jest właśnie po zaślepieniu zaworu egr tak jak w linku i efekty są bardzo duże a i nie wywaliło błędu. A teraz mam pytanie jak jest z usunięciem katalizatora w tym aucie? Edytowane 27 Lipca 2011 przez pawel113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Odświeżając temat. Moja Almerka została zaślepiona ale pojawił się błąd. Czy jest on do zresetowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 wszystko jest do wykasowania, odłączyłeś wtyczke od egr-a czy co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Również mam zaślepiony egr przez wstawienie blaszki przy siłowniku ale wtyczki nie odpinałem bo wywali błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Odnosnie egr almera silnik 1,5 dci mam parę pytan bo dzisiaj tam zaglądalem bo sprawiał problemy i do konca nie wiem jak on działa jak się go zaslepia i czy on jest wogule rozbieralny? Czy przy odłaczonym przewodzie powinien byc zamkniety czy podłaczenie przewodów powinno powodowac zamknięcie zaworu, Czy zaslepia sie przewód który łączy kolektor wydechowy z zaworem czy może jestem w błędzie? Dodam że sprawdzałem przewody od turbo i intercoolera czy dużo jest oleju i przy okazji poztanowiłem wyczyscic zawor egr który ostatnio stwarzal problemy. Wszystko złożone do kupy chciałem zapalic auto zalapało na chwile i zgasło dalek krecac lapie ale nie zapali. po jakims czasie zauważylm z filtra powietrza zaczął leciec dym cos jak spaliny,po jeszcze jednej próbie odpalenia ustaliłem że po chwili spaliny wydostaja sie z wydechu przez zawór egr dalej w przeciwnym kierunku co powietrze idzie w koncowym efekcie wychodzac filtrem powietrza więc domyslam sie ze problem z egr cały czas otwarte.W zasadzie nic szczegolnego przy nim nie robiłem spryskanie zabrudzonej czesci penetratorem i oczyszczenie z brudu.w zasadzie wszystko w takiej pozycji jest w nim jak przed czyszczeniem.Moze ktos cos podpowie czy sie go rozbiera i czy powinien byc całkowicie zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luk1300 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Ciekawe po odkręceniu tych dwoch nakrętek i jednej śruby czesc sterująca odzielila sie od samego zaworu sam zawór chyba lekko nie wyjdzie na filmie wygląda jakby czesc sterująca i zawór byly jednoscią bynajmniej tak wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 (edytowane) Nie jest jednością. Rozbiera się na dwie części i własnie miedzy te dwie części wkładasz blaszke. U mnie też to było złączone ostro ale śrubokręt płaski mały i po chwili sie poddał. U mnie po przebiegu ponad 100tys zawór ugr był czyściutki. Jedynie minimalna sadza ale 0 oleju Edytowane 4 Marca 2012 przez Sonic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deksman Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Noi doszlem ladu z tym zaworem ,auto zapaliło od razu tak jak sie domyslalem że otwarty jest zawór co powoduje spaliny w kolektorze ssacym.Zaciął sie w koncu w pozycji zamknietej i bylo ok jak go wymontowałem całą obudowe usiłowałem rozgryzc jak on działa nie obczaiłem że wyciąga sie srodek.Musialem wcisnąc zawór czego nawet nie zauważułem i caly czas był otwarty co potwierdzilo jak wymontowałem srodek był otwarty tylko ani w jedną strone ani drugą .Po spryskaniu wszystkiego penetratorami pokreceniu oskązaworu nadal ani drgnie kilka prób otwarcia i zamknięcia przy uzyciu małego podnosnika hydraulicznego dalej pryskanie penetratorem w koncu pusciło otwarie stało sie mozliwe za pomocą palca przy uzyciu nie tak dużej sily a zamyka sie siłą spręzyny.Sam zawor był czysty jedynie przylapało go na tulejce po ktorej przesuwa sie trzpien zaworu., teraz jest ok mysle że zawory te tutaj sprawiaja problem samo oczyszczenie nic nie daje jesli nie przesmaruje sie tego elementu i nie sprawdzi co jakis czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość petruś Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Ja jestem właśnie po zakupie nowego zaworu. 470 zł mniej w kieszeni. Muszę teraz go założyć. Od dwóch tygodni jeżdżę bez EGRu z odłączoną wtyczką. Silnik pracuje troch gorzej, nie wiem jak ze spalaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.