Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16]2004 - 1.5 dci zaslepienie egr przy zaworze


pawel113
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy to http://naprawa-auta.wieszjak.pl/naped/268065,Nissan-Almera-N16-22-Di-zaslepienie-EGR-Porada.html tyczy sie tez 1.5 dci?

nie wiem chyba strona się nie wyświetla, więc jakby zaślepil zawór egr tj. zamiast uszczelki wstawił blaszkę ażeby zablokować dopływ, chociaż do zaworu podłączony jest czujnik czy nie wyświetli blędu? Czy robić coś z zaworem?

Edytowane przez pawel113
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto właśnie mi chodziło. dzięki

moja almera 1.5 dci 2004 jest właśnie po zaślepieniu zaworu egr tak jak w linku i efekty są bardzo duże a i nie wywaliło błędu. A teraz mam pytanie jak jest z usunięciem katalizatora w tym aucie?

Edytowane przez pawel113
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Również mam zaślepiony egr przez wstawienie blaszki przy siłowniku ale wtyczki nie odpinałem bo wywali błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie egr almera silnik 1,5 dci mam parę pytan bo dzisiaj tam zaglądalem bo sprawiał problemy i do konca nie wiem jak on działa jak się go zaslepia i czy on jest wogule rozbieralny?

Czy przy odłaczonym przewodzie powinien byc zamkniety czy podłaczenie przewodów powinno powodowac zamknięcie zaworu,

Czy zaslepia sie przewód który łączy kolektor wydechowy z zaworem czy może jestem w błędzie?

 

Dodam że sprawdzałem przewody od turbo i intercoolera czy dużo jest oleju i przy okazji poztanowiłem wyczyscic zawor egr który ostatnio stwarzal problemy.

Wszystko złożone do kupy chciałem zapalic auto zalapało na chwile i zgasło dalek krecac lapie ale nie zapali.

po jakims czasie zauważylm z filtra powietrza zaczął leciec dym cos jak spaliny,po jeszcze jednej próbie odpalenia ustaliłem że po chwili spaliny wydostaja sie z wydechu przez zawór egr dalej w przeciwnym kierunku co powietrze idzie w koncowym efekcie wychodzac filtrem powietrza więc domyslam sie ze problem z egr cały czas otwarte.W zasadzie nic szczegolnego przy nim nie robiłem spryskanie zabrudzonej czesci penetratorem i oczyszczenie z brudu.w zasadzie wszystko w takiej pozycji jest w nim jak przed czyszczeniem.Moze ktos cos podpowie czy sie go rozbiera i czy powinien byc całkowicie zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe po odkręceniu tych dwoch nakrętek i jednej śruby czesc sterująca odzielila sie od samego zaworu sam zawór chyba lekko nie wyjdzie na filmie wygląda jakby czesc sterująca i zawór byly jednoscią bynajmniej tak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest jednością. Rozbiera się na dwie części i własnie miedzy te dwie części wkładasz blaszke. U mnie też to było złączone ostro ale śrubokręt płaski mały i po chwili sie poddał. U mnie po przebiegu ponad 100tys zawór ugr był czyściutki. Jedynie minimalna sadza ale 0 oleju

Edytowane przez Sonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi doszlem ladu z tym zaworem ,auto zapaliło od razu tak jak sie domyslalem że otwarty jest zawór co powoduje spaliny w kolektorze ssacym.Zaciął sie w koncu w pozycji zamknietej i bylo ok jak go wymontowałem całą obudowe usiłowałem rozgryzc jak on działa nie obczaiłem że wyciąga sie srodek.Musialem wcisnąc zawór czego nawet nie zauważułem i caly czas był otwarty co potwierdzilo jak wymontowałem srodek był otwarty tylko ani w jedną strone ani drugą .Po spryskaniu wszystkiego penetratorami pokreceniu oskązaworu nadal ani drgnie kilka prób otwarcia i zamknięcia przy uzyciu małego podnosnika hydraulicznego dalej pryskanie penetratorem w koncu pusciło otwarie stało sie mozliwe za pomocą palca przy uzyciu nie tak dużej sily a zamyka sie siłą spręzyny.Sam zawor był czysty jedynie przylapało go na tulejce po ktorej przesuwa sie trzpien zaworu., teraz jest ok mysle że zawory te tutaj sprawiaja problem samo oczyszczenie nic nie daje jesli nie przesmaruje sie tego elementu i nie sprawdzi co jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość petruś

Ja jestem właśnie po zakupie nowego zaworu. 470 zł mniej w kieszeni. Muszę teraz go założyć. Od dwóch tygodni jeżdżę bez EGRu z odłączoną wtyczką. Silnik pracuje troch gorzej, nie wiem jak ze spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...