Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozładowany akumulato - tak szybko?


Gość azuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z powodu wyjazdu Micra K11 stała grzecznie 11 dni nie ruszana. Dziś zastałem rozładowany akumulator kupionu 6 tygodni temu ZAP 45Ah.

Tak zastanawiam się czy pobór prądu przez alarm, imobilajzer i czuwające radio/nie właczone bez panela/ jest na tyle wysoki , żeby całkowicie rozładować akumulator.

A wychodzi mi tak 45Ah:264h=0,17A co daje moc pobieraną ok.2W.

Jeżeli to normalne to trzeba pilnować akumulatora a jeżeli to zbyt dużo to gdzie szukać przyczyny poboru prądu.

PS. Nie szukajcie przyczyn w włączonych żarówkach, to pewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo podobnie. Sadzilem, ze to padl aku. Kupilem nowy. No i popelnilem blad. Wszystko wskazywalo na aku, bo ladowanie bylo. Radio mialem odlaczone. Jak sprawdzalem uplyw pradu na postoju to bylo ok. A okazalo sie ze byla bardzo blaha sprawa. Panowie z nissana zrobili niespodzianke i zarowke podswietlania bagaznika podlaczyli w ciag drzwiowy. Mialem zwyczaj zostawiac otwarte drzwi w garazu. Oczywiscie zarowa w kabinie byla wylaczona. No i co sie okazalo. Po zainstalowaniu nowego aku, przypadkiem noca przechodzilem przez garaz przy zgaszonym swiatelku, a tu w aucie smuga swiatla na rufie auta ...... i dwie stowy za aku w plecy bo wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do jakiegos elektryka i niech Ci on sprawdzi ladowanie zarowno na wysokich obrotach jak i na niskich.Bez wzgledu na obroty nie powinno sie ono za bardzo wachac i powinno wynosic w okolicach 14,4 Volt.

Moze byc ciut mniej lub ciut wiecej.Niech tez sprawdzi ladowanie przy obciazeniu, czyli wlacz wszystkie odbiorniki (swiatla,dmuchawa,radio,ogrzewanie tylnej szyby) i wtedy ladowanie nie powinno byc nizsze jak 13,8 Volt.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powodu wyjazdu Micra K11 stała grzecznie 11 dni nie ruszana. Dziś zastałem rozładowany akumulator kupionu 6 tygodni temu ZAP 45Ah.

Tak zastanawiam się czy pobór prądu przez alarm, imobilajzer i czuwające radio/nie właczone bez panela/ jest na tyle wysoki , żeby całkowicie rozładować akumulator.

A wychodzi mi tak 45Ah:264h=0,17A co daje moc pobieraną ok.2W.

Jeżeli to normalne to trzeba pilnować akumulatora a jeżeli to zbyt dużo to gdzie szukać przyczyny poboru prądu.

PS. Nie szukajcie przyczyn w włączonych żarówkach, to pewne.

tak tak posluchal dżodżo dobrze mowi

u mnie to bylo zdaje sie ze 13v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii wyjaśnienia. Kilka dni po zakupie akumulatora sprzedawca sprawdzał stan alternatora / napięcie ładowania/ taki ich wymóg przy uznaniu ewentualnej reklamacji - warunki gwarancji.

Naładowałem ponownie akumulator /12 godz. prądem 4-3 A/ no i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie akumulatora moze pasc w kazdej chwili i nie zawsze zapali sie lampka na desce rozdzielczej oznaczajaca brak ladowania.Juz nie raz mialem przypadek, ze ladowania nie bylo, a kontrolka sie nie palila.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45Ah to znaczy, że akumulator jest teoretycznie w stanie dać prąd 1 ampera przez 45h.

Jak wyliczyłeś pobór prądu przez alarm to 0,17A, czyli teoretycznie po 261 godzinach rozłładuje się do zera, co daje równiótko 11 dni 8)

i nie ma co się czepiać ładowania skoro akumulator nie był ładowany w tym czasie.

 

To normalne przy alarmie, ja jak nie korzystam z autka dłużej niż tydzień to rozłączam akumulator.

Dodatkowo masz problem, bo rozładowanie akumulatora do zera to duże prawdopodobieństwo, ze tych parę Ahów już ci uciekło ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, chyba policzyłem to samo tylko od końca.

Alarm w stanie czuwanie bierze bodajrze 0,15A, czyli tak czy tak rachunek się zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej by wykluczyć awarię akumulatora: odłącz kleme od akumulatora, wepnij w obwód amperomierz i załącz alaram(zamknij autko)-będziesz miał wtedy konkretny odczyt ile ci autko pobiera na postoju. Wystarczy później wynik podzielić przez pojemność aku i masz dane ile powienien wytrzymać nie ładowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem a oto wynik -0,065A a z radiem na czuwaniu 0,10A

Napięcie ładowania 14,32V a na wolnych obrotach + włączone światła 14,14V

Z tego wynika, ze auto może stać nie ruszane 16-18 dni zaczynajac z akumulatorem wpełni naładowanym do jego rozładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na moje to wychodzi 28 dni.. ale to do zupełnego wydojenia akumulatora. Faktem jest że wyładowany po kilkunastu dniach tak małym prądem może nie mieć siły do odpalenia...

btw:pojemność akumulatora jest podawana dla pewnego czasu wyładowania, jeśli sie nie myle jest to zwykle 20 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli akumulator jest juz na wyczerpaniu, tulejki w rozruszniku juz wytarte i rozrusznik przy odpalaniu pobiera za duzo pradu, to wlasnie moglo byc tak, ze akumulator nie mial sily krecic rozrusznikiem.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wspolnym bezpieczniku jest radio i lampka wewntrzna.

Po wyjęciu tegoż prąd spada z 0,09-0,10 A do 0,02A ale te 0,02 A i tak zostaje nawet jak wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki /23-24 szt./

Co ciekawe w konsoli bezpieczników jest osobny bezpiecznik AUDIO oraz ROOM LAMP.

Na pewno radio zostało podłączone w obwód oświetlenia wewnt.

Zastanawiam się tylko dlaczego radio na czuwaniu pobiera ok.0,07 A ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm....a ja mam Blaupunkta CD Kiel 30 i po wyjęciu całego radia (i odłączeniu zasilania) dalej stacje są pamiętane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Blaupunkty maja w srodku baterie i dzieki niej wszystko pamietaja, ale jak jest tył radia caly czas podlaczony do akumulatora, to pamiec jest podtrzymywana z akumulatora a nie z baterii w radiu.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz radio ma pamiec zeby nie gubilo stacji po odlaczeniu panela badz samego wylaczenia radia.

 

 

POZDRAWIAM.....

ale w Espero radio PIONEER nie bieże prądu a w Nissanie radio Philips bieże?! A raczej stawiam na inną przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w Espero radio PIONEER nie bieże prądu a w Nissanie radio Philips bieże?! A raczej stawiam na inną przyczynę.

Nie zgadzam się z tym -Pioneer zawsze bierze troche prądu, nie ma wewnętrznego podtrzymania pamięci stacji. Wystarczy na chwile odpiąć aku i sie kasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w Espero radio PIONEER nie bieże prądu a w Nissanie radio Philips bieże?! A raczej stawiam na inną przyczynę.

Nie zgadzam się z tym -Pioneer zawsze bierze troche prądu, nie ma wewnętrznego podtrzymania pamięci stacji. Wystarczy na chwile odpiąć aku i sie kasują.

Masz rację ale pisząc, że Pionner nie bieże prądu miałem na myśli znikomy pobór 0,02A przy Philipsie 0,08-0,10 A jest to ok.5 razy mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...