Gość sopraniko Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Witam.Mam takie pytanko dotyczace spalania na trasie i w mieście Primery 2000r kombi 2.0TD Czy ktoś może mi podpowiedzieć ?Chcę kupić taką primerę i mam dylemat czy takiego diesla czy może benzyna + gaz.Jestem tu nowy więc proszę o zrozumienie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Tutaj masz temat o spalaniu primerki. Napewno nie są oszczedne w mieście i potrafia spalic 8 w górę zależy jak silnik i jak wyregulowany. W trasie poniżej 7 pewnie spala a niektórym poniżej 6 zeszła. Mam też td i spalanie pisałem w temacie niżej i teraz nie narzekam tylko lać i jechac i przyzwczaiłem sie do niego i tego spalania. Pewnie spalanie benz/gaz jest mniejsze i tańsze . Ale nie którzy twierdza że z dieslem mniej problemów jak sie zadba czy kupi zadbany model. A z gazem to zawsze coś może sie dziac a nie musi. Chociaż z dieslem tez tak może być. I decyzja należy do ciebie jakie auto kupisz. I poczytaj sobie dział p10-p11.144 Napewo dużo odpowiedzi uzyskasz na swoje pytania. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60411-wp11-20-td-wysokie-spalanie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Oj czasami lubi chlapnąć. Jak jeżdżę ekonomicznie do roboty, to 7,5. Trasa 20km autostrada (do 120kmph), i 10 km górzyste drogi lokalne. Jak czasami pocisnę do do 8,5 dochodzi. Jak jechałem teraz nad morze, to mi wyszło 6,9, a jechałem bez klimy. Jak wracałem spalił mi 6,26 z klimą. i żeby było ciekawiej do był Bio100 a nie ON. Silnik strasznie nieprzewidywalny w spalaniu, strasznie słaby poniżej 2tyś obrotów. Ale generalnie jestem zadowolony. Może mam za duże przyzwyczajenia z wolno ssących jednostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 No to porównując do innych jesli chodzi o spalanie to masz bardzo dobre w naszych nismo. A wiadomo że na trasie trzeba pocisnac żeby egr przeczyscic. A o spalaniu to mozesz popisac w temacie jw. A nismo pala tak jak napisałes. i to jest w miare w normie co wyczytałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 To dzisiejszy wynik komputera: Nie ukrywam że ostatnio jeżdżę na emeryta, czyli do ok 2tyś obrotów (max 2,5) max 100kmph. Bez klimy, czasem tylko z grzanym tyłkiem. Niestety dojechałem do korka, i zaraz pokazało się 6,0. Szkoda tylko że stacja benzynowa strasznie brutalnie to weryfikuje. Wyszło mi 7,7l/100 na stacji, a na komputerze 6,3. Przy tym stylu jazdy to porażka. Muszę zacząć grzebać coś przy silniku bo to dużo za duże spalanie. Albo pozbyć się złomu... Dla krytyków że to TD, i trzeba go kręcić na wyższe obroty (średnio do 3tyś, max 3,5) - stacja weryfikuje to spalaniem 8,5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 No ja sobie też jakos porównałem jeśli chodzi o jazdę na obrotach powyżej 3tys czy poniżej. A dokładniej jak jezdziłem normalnie i w miare spokojnie i zmieniałem biegi przy 2-2,5 tys to spalanie było nawet poniżej 7l. A jak jezdziłem powyzej 3tys czy był na obrotach to spalanie wzrosło do 8. Także trzeba sie przyzwyczaic do naszego traktorka i stylu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 No tak łatwo tego nie przełknę. Jeździłem Toyotą cariną, swoją drogą świetny samochód chyba nawet lepszy niż primera, choć uboższe wyposażenie, sedan z silnikiem 2C, czyli 2,0D bez turbiny. 75kM. Masa samochodu podobna. Spalanie w okolicy 6,5l, schodził poniżej 6 na trasie, i palił max 7,5l, przy jeździe do 160-170kmph (na liczniku), czyli obroty ok 4,5tyś. Brał więcej jak mi klocki z przodu nie odbijały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 jak chcesz jeżdzić ekonomicznie , to kup 1,6 B wstaw gaz i autko będzie ci paliło ok. 8/100 LPG , ja mam 1,8(114KM) i zdecydowanie dynamiczniejsze jest 1,6 (ok.100KM) , RÓZNICA JEST TAKA ,ŻE 1,8 więcej pali i jedyny plus to, że wchodzi 2,7 litra oleju ( gdzieś na forum czy w Google ktoś napisal ,że na trasie jest to towar mocno deficytowy jeśli chodzi o olej , ale u mnie bez ściemy mi go nie ubywa , chyba że go ktoś piłuje lub nie zmniena o czasie!!! ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 No te starsze modele jak p10 czy jak piszesz 2.0d sa ekonomiczne. W naszych td doszło turbo i zwiekszyło sie spalanie. A z gazem to teraz różnie jest skoro cena też idzie w górę . Ropa i benz ma zdrożeć a gaz ma dużo do góry wzrosnąć. I teraz pytanie każdy musi sobie zadać jaki silnik chce wybrać. Ja jakoś nie mam zamiary zmieniać swojego traktorka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 No tak łatwo tego nie przełknę. Jeździłem Toyotą cariną, swoją drogą świetny samochód chyba nawet lepszy niż primera, choć uboższe wyposażenie, sedan z silnikiem 2C, czyli 2,0D bez turbiny. 75kM. Masa samochodu podobna. Spalanie w okolicy 6,5l, schodził poniżej 6 na trasie, i palił max 7,5l, przy jeździe do 160-170kmph (na liczniku), czyli obroty ok 4,5tyś. Brał więcej jak mi klocki z przodu nie odbijały. Nie masz co porownywac spalania spalania zwyklego diesla do diesla z turbo. Tu doszlo troche mocy, poprostu silnik dostaje wiecej powietrza i musi podac tez wiecej paliwa. To nie to ze tylko nasze primy tyle pala, jezdze tez tino 2.2di i w miescie tez potrafi dojsc do 9l. Diesle sa bardziej stworzone na trase, tam musze przyznac ze potrafia malo spalic. Jezdzilem tez przedtem sunnym 2.0d i wiem doskonale o czym mowisz, ale trzeba przywyknac. Tak sie zastanawiam ile wg producenta powinien palic ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Producent nie wiem ale norma ECE 80/126 przy 90-4,9l/100. przy120- 6,7l/100 w cyklu miejskim 7,1l/100 Norma UE 93/116 jazda miejska -8,6 l/100. jazda pozamiejska 5,5 l/100 srednie 6,51l/100 Predkosc max 174km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 No nie tak do końca. Mam też styczność z silnikami peugeota 2.1 i 2.5 td, z większą mocą i mniejszym spalaniem. Spalanie które mam w podpisie to dojazd do pracy czyli 70% autostrada a resztę to obszar zabudowany prawie bez korków. Przy bardzo ekenomicznej jeździe, przynajmniej o litrę za duże. Poważnie myślałem o benzynie, ale trafił się ten diesel. Na zmianę auta trochę za wcześnie, ale jak dalej będzie tak palił... może ktoś chce kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Ja swojego zarzynam na trasie ile wlezie na dodatek z klima i nigdy nie spalil wiecej jak 6,8l/100km, wiec moze cos jednak z twoim jest cos nie tak. Jedynie co chla mi w miescie 8-9, ale ostatnio po ustawieniu kata wtrysku i wymianie rozrzadu miesci sie w 8l. Moze masz brudny filtr powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Jesli dobrze odpala na zimnym i goracym silniku to tylko bym mu zmiejszyl dawke paliwa i zobaczyl jak sie sprawuje .Moze nie cala ale np. pol jednostki . Zuzyciem na komputerze nie ma co sie sugerowac gdyz potrafi duzo czasami odbiegac od rzeczywistosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Ale raczej nie zmienię dawki bez komputera, a na razie kasy brak na pompiarza. Kwestia filtrów to dla mnie rzecz oczywista. Powietrza ma jakieś 6tyś, pozostałe jakieś 4 tyś, pyłkowy jeszcze mniej. A profilaktycznie w sobotę przedmuchałem go kompresorem. Z odpalaniem mam mały problem, z tym że raczej jest to kwestia rozrusznika, bo niezbyt szybko kręci silnikiem, i łapie dopiero po 3-5 przekręceniach. Niezależnie czy zimny czy ciepły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 moja P10 z SR20 150 KM brała do 12 litrów LPG Kraków---------------------- 6 litrow ropy/Pb 8,7Litra po trasie w cenie 2,5 zł ---------4,4 litra ropy/Pb wiec z ekonomą dizle odpadają no i mocy ma 60 KM wiecej,,,,,teraz gaz poszalał na 2,84 ...zł a spokojnie nie jeżdziłem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyao Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Witam! moja p11.144 1.8 Benzyna przy mega, ale to mega zdziadziałym stylu jazdy (jezdze tak do 2 tyś obrotow. wiecej raczej nie), ciagle dojezdzam do skrzyzowan na biegu, z gorki na biegu unikam korkow, a i tak po miesci 10.5 l/100 km. Wystarczy, ze 2 x po miejsce zakrece do 2.5 czy 3 tys i spalanie idzie do 11-11,5. Jeżdze fakt na niedlugich odcinkach, ale tak jest, ze jade z 10 km. zostawie auto po sklepem. po godz wracam znowu 10 km. auto jeszcze cieple.. Czy nie uwazacie, zet o zaduze spalanie, jak na ten samochod. dodam, ze temperatura tak waha sie miedzy 4-7 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.