Synkro Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Dzisiaj okazało się, że jeden z xenonów w moim QQ padł. Pytanie do osób, które wymieniały już żarniki lub inne części - przetwornice albo zapłonnik (cokolwiek to jest) - jakie były objawy awarii? U mnie objawy są takie - po dłuższym postoju xenon zapala się, świeci światłem różowawym, rozjaśnia się, następnie przygasa, mruga kilka razy i gaśnie. Przy wyłączeniu świateł i ponownym ich włączeniu xenon już się nie zapala. Po dłuższym postoju znowu świeci chwilę na różowo, potem gaśnie. Od jakiegoś czasu widziałem, że xenon, który padł świecił nieco bardziej białym światłem niż lekki fiolet emitowany przy sprawną lampę. Jak myślicie, czy to żarnik się zużył czy awarii uległ inny element? Do tej pory myślałem, że żarnik zużywa się stopniowo zmieniając barwę na coraz bardziej czerwoną, a następnie przestaje świecić. Tutaj barwa cały czas była jasna, wręcz biała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AK47 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Dzisiaj okazało się, że jeden z xenonów w moim QQ padł. Pytanie do osób, które wymieniały już żarniki lub inne części - przetwornice albo zapłonnik (cokolwiek to jest) - jakie były objawy awarii? - po dłuższym postoju xenon zapala się, świeci światłem różowawym, rozjaśnia się, następnie przygasa, mruga kilka razy i gaśnie. Typowy objaw zużycia żarnika,miałem tak samo w poprzednich samochodach.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur07 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Żarnik pada. W moim poprzednim aucie ksenon zaczął sobie "mrugać", włączał i wyłączał się kiedy chciał, ale jak już mu się chciało świecić to barwa światła była identyczna jak w tym który świecił prawidłowo. Wymiana żarnika na nowy rozwiązała problem. Wymieniłem parę, żeby nie było różnic w barwie światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigjar Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Dzisiaj okazało się, że jeden z xenonów w moim QQ padł. Pytanie do osób, które wymieniały już żarniki lub inne części - przetwornice albo zapłonnik (cokolwiek to jest) - jakie były objawy awarii? U mnie objawy są takie - po dłuższym postoju xenon zapala się, świeci światłem różowawym, rozjaśnia się, następnie przygasa, mruga kilka razy i gaśnie. Przy wyłączeniu świateł i ponownym ich włączeniu xenon już się nie zapala. Po dłuższym postoju znowu świeci chwilę na różowo, potem gaśnie. Od jakiegoś czasu widziałem, że xenon, który padł świecił nieco bardziej białym światłem niż lekki fiolet emitowany przy sprawną lampę. Jak myślicie, czy to żarnik się zużył czy awarii uległ inny element? Do tej pory myślałem, że żarnik zużywa się stopniowo zmieniając barwę na coraz bardziej czerwoną, a następnie przestaje świecić. Tutaj barwa cały czas była jasna, wręcz biała. Zaskoczyłeś mnie ,słyszałem że ksenony są "wieczne" a tu by sie juz spalił.Z twoich poprzednich postów ,czytałem że chyba używasz swiateł do jazdy dziennej,czyli ksenon był "oszczędzany" troche to za szybko na wypalenie się żarnika ,może jest inna przyczyna usterki.Napisz jak zlokalizujesz przyczynę.Pozdrawiam ,życzę jak najmniej usterek. Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez zbigjar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajot04 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 na dwa "zgaśnięcia" lamp ksenonowych w P12 - oba wynikały z uszkodzenia przetwornicy. O ile się orientuje - identyczne układy są w QQ - więc padają, padają i nie są wieczne. I... i fajnie jest je mieć, ale o kosztach serwisowania ksenonów przy zakupie nie usłyszycie, a bywają to kosztowne zabawy . A żarniki wymienia się parami. To też kosztuje parę zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zaskoczyłeś mnie ,słyszałem że ksenony są "wieczne" a tu by sie juz spalił.Z twoich poprzednich postów ,czytałem że chyba używasz swiateł do jazdy dziennej,czyli ksenon był "oszczędzany" troche to za szybko na wypalenie się żarnika ,może jest inna przyczyna usterki.Napisz jak zlokalizujesz przyczynę.Pozdrawiam ,życzę jak najmniej usterek. Problem rozwiązany! W nissanie jeden żarnik kosztuje 700 zł, wymiana 200 zł. Jeśli chcielibyśmy przeprowadzić komputerową diagnostykę ksenonów to trzeba doliczyć jeszcze 230 zł. Ja kupiłem oryginalne żarniki VW (produkcja GE), cena 125 zł za sztukę. Bez problemu można kupić Osramy lub Philipsy w tej samej cenie. Hella to koszt ok. 230 zł za sztukę. Wymiana dwóch kosztowała mnie 30 zł. Od razu mówię, że wymiana jest banalnie prosta, można zrobić to samemu bez najmniejszego kłopotu (przerobiłem to wczoraj wieczorem we własnym garażu). Oczywiście wszystko nie obyło się bez kłopotów. Przed spaleniem się żarnika zauważyłem, że lampy emitują różny kolor światła. Po wymianie obu żarników okazało się, że różnica w kolorze światła jest jeszcze większa. Jedna lampa świeciła na niebiesko, druga na biało. Jako że "xenon powinien być niebieski" a do lewej lampy z niebieskim żarnikiem dostęp był trudny - zastosowano 4 inne żarniki w lampie prawej. Każdy świecił na biało. Diagnoza - uszkodzona przetwornica, która daje inne napięcie, stąd kolor światła jest inny. Uwierzyłem i machnąłem na to ręką, stwierdziłem, że zajmę się tym kiedy indziej. W domu jednak doszedłem do wniosku, że panowie w warsztacie na pewno coś sknocili i.... miałem rację. Po zamianie przetwornic miejscami nic się nie zmieniło, a więc te elementy nie mogły powodować problemu. Dopiero zamiana miejscami palników pokazała, że to niebieski żarnik był felerny, nie osiągał pełnej jasności. Po kolejnej wizycie w hurtowni i montażu kolejnego palnika wszystko jest super. Z tego co mówią w sklepach/servisach wynika, że ksenony padają w PL przede wszystkim z powodu wstrząsów (eh te nasze drogi...), a nie wypalenia się. Jestem w to skłonny uwierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrit Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opisz jak wymienić żarówkę ksenonową. Mam też kolor różowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red1980 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Samodzielny montaż trwa kilka-kilkanaście minut. Trzeba odkręcić osłonę tylną, wypiąć kabel i odkręcić zapłonnik, wymienić żarnik, zakręcić zapłonnik, wpiąć kabel. Dostępność od strony kierowcy dość kiepska ale da się wymienić. Ile czasu wytrzymują wam firmowe żarniki? Te po 150-200 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 U mnie żarniki D2S wytzymały 7 lat i wymieniłem je tylko dlatego że zmieniałem reflektory na nowe. W VW w oryginale sprzedawane są żarniki firmy Osram lub Philips. Ja płaciłem 120zł na sztukę takiego żarnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Jaki kolor ma ksenon w Qashqaiu? Chciałbym dokupić światła postojowe LED które kolorem byłyby jak najbardziej zbliżone do ksenonów, identyczne jak poniżej. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez monkahead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 https://www.youtube.com/watch?v=bnF2dOqR7Fs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 17 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Coś Ty mi tutaj wrzucił za filmik o podrabianych ksenonach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Kolor zależy od mocy. Nie wiem jakie są w QQ mimo że mam ale najczęściej spotykane są 4300k. Najlepiej chyba zadzwonić do serwisu i zapytać o moc żarówki (przy okazji spytaj o cene i napisz ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Coś Ty mi tutaj wrzucił za filmik o podrabianych ksenonach? Trzeba użyć klucza ! Spalił się , kupujemy , taniej niż ASO , Chińska podróba , ZONK ! reszta filmów na YT z tego konta traktuje temat ksenonów szerzej i wyjaśnia że podrabiają nawet piktogramy na żarówkach , pokazuje facet jak naprawić przetwornice za 50 zł nie za 250zł i wiele wiele innych zagadnień i mitów których jesteśmy nieświadomi i posiadając już wiedzę choćby z YT to nikt ci kitu nie wciśnie 'Będzie Pan Zadowolony" Film nie jest odpowiedzią na Twoje pytanie , a traktuje temat KSENONY ogólnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 To nie jest moc. Moc jest zawsze ta sama 35Watów. Kelwinami określamy temperaturę - to jest temperatura barwowa. Normalnie w większość producentów stosuje 4300, czasami 5100. Wszystko powyżej, co zaczyna świecić na niebiesko (ksenon świeci na biało) to już domena Golfów IV itp. - czyli montowanych wynalazków z allegro (HIDów). I po tym też łatwo rozróżnić oryginalne xenony (białe), od allegrowych HIDów po 99,00 brutto zestaw (niebieskie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kajusDE Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Karmindel oczywiście masz rację. Nie moc a temperatura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Adamczyk Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Witam.Mam przepalony ksenon auto po lifcie 2010.Przeszukałem forum i mam wątpliwości jaką mam żarówkę D2S czy D1S? Czy samodzielna wymiana jest możliwa.I czy ktoś ma namiary na zaufanego sprzedawcę i jakiej firmy wybrać żarówkę.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Jak masz soczewkę to D2S (D2R to stary typ do xenonów z "lustrem"). Wymiana tak samo przebiega jak przy żarówce H4/H7 tylko nie dotykaj żarnika palcami. Kupuj tylko oryginały (philips/osram ok 100-150pln/szt), bo zamienniki kopcą w lampie i krótko działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Adamczyk Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Dzięki ale już wiem mam D1S osram.Wczoraj byłem w pracy nie chciałem grzebać bez narzędzi ani garażu.Dzisiaj rozebrałem bez problemu.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 tak, D1S... pomyliło mi się z D2S/R z miniaka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.