Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Co jest robione przy przeglądzie przy 100tys. a co przy 120tys.?


estel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem od niedawna(niespełna miesiąca) szczęśliwym posiadaczem x-traila 2,2 dci 136km z 2006 roku(z Polskiego salonu bez DPF).

Obecnie mam nabite 98tys. km. więc powoli zbliża się przegląd. I stąd moje pytanie. Czy wiecie może co dokładnie robią w salonie w trakcie przeglądu przy 100tys.? Duży przegląd jest robiony chyba co 60tys. Przed kupnem byłem na przeglądzie przed zakupowym i wtedy sprawdzili stan klocków,tarcz, zawieszenia. podłączyli komputer i sprawdzali czy nie ma zadnych błędów. Wyszło, że w zawieszeniu nic nie trzeba robić. Klocki i tarcze są ok.

Dlatego zastanawiam sie czy teraz na przeglądzie to nie zrobią tego samego + wymiana oleju w silniku.

 

Czy oleje w skrzyni biegów i we wszystkich układach związanych z napędem 4x4 są wymieniane przy 100tys. czy 120?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem od niedawna(niespełna miesiąca) szczęśliwym posiadaczem x-traila 2,2 dci 136km z 2006 roku(z Polskiego salonu bez DPF).

Obecnie mam nabite 98tys. km. więc powoli zbliża się przegląd. I stąd moje pytanie. Czy wiecie może co dokładnie robią w salonie w trakcie przeglądu przy 100tys.? Duży przegląd jest robiony chyba co 60tys. Przed kupnem byłem na przeglądzie przed zakupowym i wtedy sprawdzili stan klocków,tarcz, zawieszenia. podłączyli komputer i sprawdzali czy nie ma zadnych błędów. Wyszło, że w zawieszeniu nic nie trzeba robić. Klocki i tarcze są ok.

Dlatego zastanawiam sie czy teraz na przeglądzie to nie zrobią tego samego + wymiana oleju w silniku.

 

Czy oleje w skrzyni biegów i we wszystkich układach związanych z napędem 4x4 są wymieniane przy 100tys. czy 120?

 

Pozdrawiam

Jak to wszystko sprawdziłeś to nie ma sensu jechac do autoryzowanego serwisu, tylko wymienić olej i wszystkie filtry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem od niedawna(niespełna miesiąca) szczęśliwym posiadaczem x-traila 2,2 dci 136km z 2006 roku(z Polskiego salonu bez DPF).

Pozdrawiam

 

Od połowy 2005 roku wszystkie modele T30 mają załozony DPF.

Skoro Kolega twierdzi ze w jego aucie z 2006 roku jego nie ma ,to rozumiem ,ze zostal on usuniety??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od połowy 2005 roku wszystkie modele T30 mają załozony DPF.

 

To nie do końca jest prawdą.

W Polsce T30 do końca sprzedaży, czyli do końca 2006 roku oferowany był bez DPF'a (miałem taki model kupiony z salonu). Natomiast przykładowo w Niemczech DPF był montowany od rocznika 2005.

O ile pamiętam to obowiązek wyposażania diesla w filtr cząstek stałych Polsce jest od połowy 2009 roku (narzuciła to chyba dyrektywa unijna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca jest prawdą.

W Polsce T30 do końca sprzedaży, czyli do końca 2006 roku oferowany był bez DPF'a (miałem taki model kupiony z salonu). Natomiast przykładowo w Niemczech DPF był montowany od rocznika 2005.

O ile pamiętam to obowiązek wyposażania diesla w filtr cząstek stałych Polsce jest od połowy 2009 roku (narzuciła to chyba dyrektywa unijna).

 

 

X-trail T30 produkowany jest tylko w Japonii w Kyoto i od polowy roku 2005 wszystkie modele są wyposazone w DPF.

Nie slyszałem aby była produkowana rownolegle w tym czasie wersja bez dpf-u.

Dlatego dziwi mnie jak to technicznie jest mozliwe ,ze auto z datą produkcji 2006 -nie ma DPF?

Logicznie sa tylko dwie mozliwości:

-że samochód zostal wyprodukowany nie w 2006 a w pierwszej polowie 2005

-lub ma po prostu dpf usuniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było wyprodukowane w 2006 i kupione w polskim salonie na początku 2007 roku. Z tego co powiedzieli mi ludzie w salonie to z tego powodu, że był wypuszczany na polskim rynku gdzie w 2006 nie było obowiazku DPFa to go nie ma. Pytałem się o to samo w innym salonie i udzielili mi tej samej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam z tamtego okresu cennik który sobie zachowałem i w którym filtr DPF występuje jako opcja.

Osobiscie w 2007 roku kupowałem na wyprzedaży w salonie wersję Comfort z datą produkcji 08.2006, która była bez filtra DPF :), a potem sprowadziłem z Niemiec inną wersję Elegance z DPF'em z datą produkcji 06.2008 :(.

Nissan_X-Trail.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sedna sprawy, czyli okresowych wymian (przy założeniu, że pojazd nie był eksploatowany w ciężkich warunkach, silnik YD22DDTI):

Płyn hamulcowy - wymiana co 2 lata lub co 20 tys. km;

Filtr pyłkowy wentylacji - co roku lub co 20 tys. km;

Filtr powietrza - co 40 tys km lub co 2 lata (to wartość z instrukcji obsługi - raczej niebezpieczna w polskich warunkach, rozsądne będzie co 15 do 20 tys. km w zależności od stanu zabrudzenia filtra);

Filtr oleju - razem z wymianą oleju co 20 tys. km;

Filtr paliwa - co 40 tys. km (ale to wartość zbyt optymistyczna - przy naszym paliwie wymiana bywa konieczna co góra 30 tys. km), co roku powinno się go też odpowietrzyć i odwodnić;

Olej silnikowy - co roku lub co 20 tys. km (są oleje long life dające się wymieniać co 30 tys. km, ale to raczej nie jest najlepsze rozwiązanie);

Olej w skrzyni biegów - co 60tys. km;

Olej w przekładni rozdzielczej - co 60 tys. km;

Olej w mostach napędowych - co 60 tys. km;

 

Zalecałbym ostrożnie przyjmować informacje z ASO - oni nie znają zaleceń zawartych w instrukcji obsługi - co do przekładni i mostów czasem twierdzą, że tych olejów się nie wymienia, a czasem, że co 100tys. km. Stosowane w ASO oleje też nie zawsze są zgodne z tymi podanymi w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...