estel Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Witam, Jestem od niedawna(niespełna miesiąca) szczęśliwym posiadaczem x-traila 2,2 dci 136km z 2006 roku(z Polskiego salonu bez DPF). Obecnie mam nabite 98tys. km. więc powoli zbliża się przegląd. I stąd moje pytanie. Czy wiecie może co dokładnie robią w salonie w trakcie przeglądu przy 100tys.? Duży przegląd jest robiony chyba co 60tys. Przed kupnem byłem na przeglądzie przed zakupowym i wtedy sprawdzili stan klocków,tarcz, zawieszenia. podłączyli komputer i sprawdzali czy nie ma zadnych błędów. Wyszło, że w zawieszeniu nic nie trzeba robić. Klocki i tarcze są ok. Dlatego zastanawiam sie czy teraz na przeglądzie to nie zrobią tego samego + wymiana oleju w silniku. Czy oleje w skrzyni biegów i we wszystkich układach związanych z napędem 4x4 są wymieniane przy 100tys. czy 120? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Witam, Jestem od niedawna(niespełna miesiąca) szczęśliwym posiadaczem x-traila 2,2 dci 136km z 2006 roku(z Polskiego salonu bez DPF). Obecnie mam nabite 98tys. km. więc powoli zbliża się przegląd. I stąd moje pytanie. Czy wiecie może co dokładnie robią w salonie w trakcie przeglądu przy 100tys.? Duży przegląd jest robiony chyba co 60tys. Przed kupnem byłem na przeglądzie przed zakupowym i wtedy sprawdzili stan klocków,tarcz, zawieszenia. podłączyli komputer i sprawdzali czy nie ma zadnych błędów. Wyszło, że w zawieszeniu nic nie trzeba robić. Klocki i tarcze są ok. Dlatego zastanawiam sie czy teraz na przeglądzie to nie zrobią tego samego + wymiana oleju w silniku. Czy oleje w skrzyni biegów i we wszystkich układach związanych z napędem 4x4 są wymieniane przy 100tys. czy 120? Pozdrawiam Jak to wszystko sprawdziłeś to nie ma sensu jechac do autoryzowanego serwisu, tylko wymienić olej i wszystkie filtry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam, Jestem od niedawna(niespełna miesiąca) szczęśliwym posiadaczem x-traila 2,2 dci 136km z 2006 roku(z Polskiego salonu bez DPF). Pozdrawiam Od połowy 2005 roku wszystkie modele T30 mają załozony DPF. Skoro Kolega twierdzi ze w jego aucie z 2006 roku jego nie ma ,to rozumiem ,ze zostal on usuniety?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Od połowy 2005 roku wszystkie modele T30 mają załozony DPF. To nie do końca jest prawdą. W Polsce T30 do końca sprzedaży, czyli do końca 2006 roku oferowany był bez DPF'a (miałem taki model kupiony z salonu). Natomiast przykładowo w Niemczech DPF był montowany od rocznika 2005. O ile pamiętam to obowiązek wyposażania diesla w filtr cząstek stałych Polsce jest od połowy 2009 roku (narzuciła to chyba dyrektywa unijna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 To nie do końca jest prawdą. W Polsce T30 do końca sprzedaży, czyli do końca 2006 roku oferowany był bez DPF'a (miałem taki model kupiony z salonu). Natomiast przykładowo w Niemczech DPF był montowany od rocznika 2005. O ile pamiętam to obowiązek wyposażania diesla w filtr cząstek stałych Polsce jest od połowy 2009 roku (narzuciła to chyba dyrektywa unijna). X-trail T30 produkowany jest tylko w Japonii w Kyoto i od polowy roku 2005 wszystkie modele są wyposazone w DPF. Nie slyszałem aby była produkowana rownolegle w tym czasie wersja bez dpf-u. Dlatego dziwi mnie jak to technicznie jest mozliwe ,ze auto z datą produkcji 2006 -nie ma DPF? Logicznie sa tylko dwie mozliwości: -że samochód zostal wyprodukowany nie w 2006 a w pierwszej polowie 2005 -lub ma po prostu dpf usuniety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estel Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Auto było wyprodukowane w 2006 i kupione w polskim salonie na początku 2007 roku. Z tego co powiedzieli mi ludzie w salonie to z tego powodu, że był wypuszczany na polskim rynku gdzie w 2006 nie było obowiazku DPFa to go nie ma. Pytałem się o to samo w innym salonie i udzielili mi tej samej odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Załączam z tamtego okresu cennik który sobie zachowałem i w którym filtr DPF występuje jako opcja. Osobiscie w 2007 roku kupowałem na wyprzedaży w salonie wersję Comfort z datą produkcji 08.2006, która była bez filtra DPF , a potem sprowadziłem z Niemiec inną wersję Elegance z DPF'em z datą produkcji 06.2008 . Nissan_X-Trail.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Wracając do sedna sprawy, czyli okresowych wymian (przy założeniu, że pojazd nie był eksploatowany w ciężkich warunkach, silnik YD22DDTI): Płyn hamulcowy - wymiana co 2 lata lub co 20 tys. km; Filtr pyłkowy wentylacji - co roku lub co 20 tys. km; Filtr powietrza - co 40 tys km lub co 2 lata (to wartość z instrukcji obsługi - raczej niebezpieczna w polskich warunkach, rozsądne będzie co 15 do 20 tys. km w zależności od stanu zabrudzenia filtra); Filtr oleju - razem z wymianą oleju co 20 tys. km; Filtr paliwa - co 40 tys. km (ale to wartość zbyt optymistyczna - przy naszym paliwie wymiana bywa konieczna co góra 30 tys. km), co roku powinno się go też odpowietrzyć i odwodnić; Olej silnikowy - co roku lub co 20 tys. km (są oleje long life dające się wymieniać co 30 tys. km, ale to raczej nie jest najlepsze rozwiązanie); Olej w skrzyni biegów - co 60tys. km; Olej w przekładni rozdzielczej - co 60 tys. km; Olej w mostach napędowych - co 60 tys. km; Zalecałbym ostrożnie przyjmować informacje z ASO - oni nie znają zaleceń zawartych w instrukcji obsługi - co do przekładni i mostów czasem twierdzą, że tych olejów się nie wymienia, a czasem, że co 100tys. km. Stosowane w ASO oleje też nie zawsze są zgodne z tymi podanymi w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.