Gość perla1 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Witam!!!! wraz z nałzonkiem jesteśmy powsiadaczem Nissana Terrano II 2.7 dizel ( to nasz pierwszy samochód tewrenowy). Od miesiąca mamy dość duży problem tzn. przy odpalaniu mąż musi ręcznie dopompować mu paliwa po czym, on wariuje na niskich obrotach i strasznie dymi (dym koloru szarobiałego). jak już odpali po ciężkich staraniach trzeba zwiększyć mu obroty żeby wogule można było nim się poruszać. Jeżdzi tylko na najwyższych obrotach, przy próbie zmniejszenia obrotów, gaśnie i wszystko zaczyna się od nowa. Zaprowadziliśmy go na warsztat, ale spece chcą wszystko co znajduje się pod maską chcą wymienić na nowe , a niestety jest to dość duży wydatek. Proszę jesli kotoś ma jakiś pomysł co się może dziać to pomużcie nam. Z góry wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam!!!! wraz z nałzonkiem jesteśmy powsiadaczem Nissana Terrano II 2.7 dizel ( to nasz pierwszy samochód tewrenowy). Od miesiąca mamy dość duży problem tzn. przy odpalaniu mąż musi ręcznie dopompować mu paliwa po czym, on wariuje na niskich obrotach i strasznie dymi (dym koloru szarobiałego). jak już odpali po ciężkich staraniach trzeba zwiększyć mu obroty żeby wogule można było nim się poruszać. Jeżdzi tylko na najwyższych obrotach, przy próbie zmniejszenia obrotów, gaśnie i wszystko zaczyna się od nowa. Zaprowadziliśmy go na warsztat, ale spece chcą wszystko co znajduje się pod maską chcą wymienić na nowe , a niestety jest to dość duży wydatek. Proszę jesli kotoś ma jakiś pomysł co się może dziać to pomużcie nam. Z góry wielkie dzięki Proponuje sprawdzić szczelność przewodów paliwowych i odpowietrzyć układ paliwowy. Miałem bardzo podobny przypadek. Odpowietrzałem dosłownie dwa dni i ciągle kopcił i trzeba było pompować. Okazał się nieszczelny przewód miedziany zaraz za gumowym za bakiem, którym pompa zasysa paliwo. Paliwo szło z powietrzem. Odciąłem kawałek, odpowietrzyłem układ i było ok. Widze, że jesteście blisko mojej mieściny (mieszkam w Biskupcu). Jest u nas spec od diesla z mechaniczną pompą. Edytowane 2 Sierpnia 2011 przez zakula81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Pozdrawiam kolege z Biskupca Reszelskiego. W 1978r bylem tam na szkolce chemicznej. Czy jeszcze tam istnieje? Tak jak kolega napisal trzeba zaczac od odpowietrzenia. Jesli mozna dopompowywac paliwo to znaczy ze pompka nie jest twarda tak jak ma byc ale jest miekka i gdzies jest uklad zapowietrzony. Nic to nie bedzie kosztowac ale prosze sprawdzic sitko ktore jest w kroccu albo pod kroccem doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej. Jesli juz sprawdzisz to sitko to (panowie mechanicy powinni od tego zaczac ) trzeba zrobic bezposrednie zasilanie paliwa do pompy z pominieciem filtra paliwa i zobaczyc jak autko odpala . Pewnie to bedzie robil jakis mechanik to bedzie wiedzial jak to zrobic. Jezeli autko dobrze odpali to masz zapowietrzony uklad na odcinku zbiornik paliwa -filtr paliwa . Jesli dalej bedzie to samo to wtedy nalezaloby sprawdzic rozrzad . Mogl sie przestawic kat wtrysku . Trzeba zobaczyc czy nie przestawil sie pasek rozrzadu od strony pompy wtryskowej. Prosze jeszcze napisac kiedy sie swieci kontroka check(kontrolka silnika ) Czy tylko po wlaczeniu zaplonu i po odpaleniu gasnie ,czy tez swieci sie po odpaleniu silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Pozdrawiam kolege z Biskupca Reszelskiego. W 1978r bylem tam na szkolce chemicznej. Czy jeszcze tam istnieje? Tak jak kolega napisal trzeba zaczac od odpowietrzenia. Jesli mozna dopompowywac paliwo to znaczy ze pompka nie jest twarda tak jak ma byc ale jest miekka i gdzies jest uklad zapowietrzony. Nic to nie bedzie kosztowac ale prosze sprawdzic sitko ktore jest w kroccu albo pod kroccem doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej. Jesli juz sprawdzisz to sitko to (panowie mechanicy powinni od tego zaczac ) trzeba zrobic bezposrednie zasilanie paliwa do pompy z pominieciem filtra paliwa i zobaczyc jak autko odpala . Pewnie to bedzie robil jakis mechanik to bedzie wiedzial jak to zrobic. Jezeli autko dobrze odpali to masz zapowietrzony uklad na odcinku zbiornik paliwa -filtr paliwa . Jesli dalej bedzie to samo to wtedy nalezaloby sprawdzic rozrzad . Mogl sie przestawic kat wtrysku . Trzeba zobaczyc czy nie przestawil sie pasek rozrzadu od strony pompy wtryskowej. Prosze jeszcze napisac kiedy sie swieci kontroka check(kontrolka silnika ) Czy tylko po wlaczeniu zaplonu i po odpaleniu gasnie ,czy tez swieci sie po odpaleniu silnika . szkółka chemiczna już dawno zlikwidowana. Działo się wtedy:) teraz z budynków jednostki osiedle zrobione. Co do pompy i paska rozrządu. Jestem amatorem ale chyba jest to wszystko na kołach zębatych w 2,7TD. Najlepiej zrobić zasilanie paliwem prosto z jakiegoś karnistra. Jeśli wszystko będzie ok, obstawiam na uszkodzone przewody paliwowe między bakiem, a filtrem z ręczną pompką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Szkoda jednostki. No to dla mnie nowa wiadomosc jesli rozrzad w terrano na kolach zebatych. Wedlug mnie jest to najlepsze rozwiazanie niz paski i lancuchy. W ciagnikach byly takie rozrzady i nigdy z kolami nie bylo problemu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Szkoda jednostki. No to dla mnie nowa wiadomosc jesli rozrzad w terrano na kolach zebatych. Wedlug mnie jest to najlepsze rozwiazanie niz paski i lancuchy. W ciagnikach byly takie rozrzady i nigdy z kolami nie bylo problemu . Rozrząd jest na kołach i łańcuchu. Układ jest zapowietrzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Rozrząd jest na kołach i łańcuchu. Układ jest zapowietrzony Jaki łańcuch masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Pozdrawiam kolege z Biskupca Reszelskiego. W 1978r bylem tam na szkolce chemicznej. Czy jeszcze tam istnieje? Tak jak kolega napisal trzeba zaczac od odpowietrzenia. Jesli mozna dopompowywac paliwo to znaczy ze pompka nie jest twarda tak jak ma byc ale jest miekka i gdzies jest uklad zapowietrzony. Nic to nie bedzie kosztowac ale prosze sprawdzic sitko ktore jest w kroccu albo pod kroccem doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej. Jesli juz sprawdzisz to sitko to (panowie mechanicy powinni od tego zaczac ) trzeba zrobic bezposrednie zasilanie paliwa do pompy z pominieciem filtra paliwa i zobaczyc jak autko odpala . Pewnie to bedzie robil jakis mechanik to bedzie wiedzial jak to zrobic. Jezeli autko dobrze odpali to masz zapowietrzony uklad na odcinku zbiornik paliwa -filtr paliwa . Jesli dalej bedzie to samo to wtedy nalezaloby sprawdzic rozrzad . Mogl sie przestawic kat wtrysku . Trzeba zobaczyc czy nie przestawil sie pasek rozrzadu od strony pompy wtryskowej. Prosze jeszcze napisac kiedy sie swieci kontroka check(kontrolka silnika ) Czy tylko po wlaczeniu zaplonu i po odpaleniu gasnie ,czy tez swieci sie po odpaleniu silnika . to nie maluch żeby się łańcuch naciągnoł a tym bardziej kat wtrysku ( Trzeba zobaczyc czy nie przestawil sie pasek rozrzadu od strony pompy wtryskowej.) a tego nie rozumie !!! poprostu poszukaj nieszczelności i wszystko zagra ty Krzysiek masz widze podejscie jak ci mechanizatorzy co chcieli wszytko wymienic zasada jest idzmy po koleji . Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 to nie maluch żeby się łańcuch naciągnoł a tym bardziej kat wtrysku ( Trzeba zobaczyc czy nie przestawil sie pasek rozrzadu od strony pompy wtryskowej.) a tego nie rozumie !!! poprostu poszukaj nieszczelności i wszystko zagra ty Krzysiek masz widze podejscie jak ci mechanizatorzy co chcieli wszytko wymienic zasada jest idzmy po koleji . Daniel Dokładnie. Nie robić od d*py strony jak w niektórych warsztatach. Podłączyć mały karnisterek z paliwkiem bezpośrednio do filtra z pompką. Wtedy się zobaczy. Wszystkie objawy wskazują, jak koledzy wcześniej pisali na zapowietrzony układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Witam Danielu. Akuratnie bylem mechanizatorem w zakladzie rolnym i to w czasach gdzie zaklady mialy pieniadze a nie bylo czesci , a potem bylo odwrotnie wiec trzeba bylo sie dobrze naglowkowac zeby to wszysto chodzilo zwlaszcza w zniwa i jak byl zbior goszku. Bagatela bylo ponad 3000ha i kazdy wydatek bez potrzeby to mniejszy pieniadz dla zalogi. To tak w kwestii podejscia . Powiedz mi w ktorym poscie ja kazalem na dzien dobry koledze wymienic np . pompe wtryskowa ,zbiornik paliwa (bo moze byc zawor zwrotny w zbiornku rozwalony). Sam zacytowales to co koledze podpowiedzialem zeby sprawdzil na poczatek. No widzisz . W swej naiwnosci mysle primera diesel i terrano diesel to pewnie bedzie tez pasek rozrzadu. A tu okazuje sie ze sa kola.Ktorys z kolegow napisal ze jeszcze jest lancuch.Przyjalem to do wiadomosci. W primerze 2.0 TD pompa wtryskowa jest napedzana paskiem. I teraz jesli kat wtrysku dla mojego autka wynosi okolo0,9mm(statyczny) - podejrzewam ze dla terrano tez bedzie taki bo dla golfa 3 1,9 td jest podobny i w momencie kiedy pasek przeskakuje o zabek z roznych powodow np. wyciagniecie to zmieni sie kat wtrysku czy nie ?Oczywiscie ze sie zmieni. Bo przeskok o zabek to nie sa setne czesci milimetra a milimetry. Wtedy sa klopoty z odpaleniem i dym przy odpaleniu. Jesli chodzi o lancuch rozrzadu to strasznie bys sie zdziwil po ilu kilomertach padaja teraz . To nie sa mecedesy stare gdzie lancuch byl wieczny . Do malucha najlepsze byly wloskie lancuszki .Pozniej tez je podrabiali. Jeszcze jest jedna sprawa . Otoz ty sie naproduktujesz tak jak w tym przypadku nie wiesz czy swieci sie kontrolka check bo kolega nie napisal a to moga byc inne przyczyny (np wtryskiwacz sterujacy) i jesli napisalbym mu o wtryskiwaczu zeby sprawdzil to tez powiesz ze mu kaze wymieniac wtryskiwacz?. Pozdrawiam i zycze milego weekendu. Krzysiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Witam Danielu. Akuratnie bylem mechanizatorem w zakladzie rolnym i to w czasach gdzie zaklady mialy pieniadze a nie bylo czesci , a potem bylo odwrotnie wiec trzeba bylo sie dobrze naglowkowac zeby to wszysto chodzilo zwlaszcza w zniwa i jak byl zbior goszku. Bagatela bylo ponad 3000ha i kazdy wydatek bez potrzeby to mniejszy pieniadz dla zalogi. To tak w kwestii podejscia . Powiedz mi w ktorym poscie ja kazalem na dzien dobry koledze wymienic np . pompe wtryskowa ,zbiornik paliwa (bo moze byc zawor zwrotny w zbiornku rozwalony). Sam zacytowales to co koledze podpowiedzialem zeby sprawdzil na poczatek. No widzisz . W swej naiwnosci mysle primera diesel i terrano diesel to pewnie bedzie tez pasek rozrzadu. A tu okazuje sie ze sa kola.Ktorys z kolegow napisal ze jeszcze jest lancuch.Przyjalem to do wiadomosci. W primerze 2.0 TD pompa wtryskowa jest napedzana paskiem. I teraz jesli kat wtrysku dla mojego autka wynosi okolo0,9mm(statyczny) - podejrzewam ze dla terrano tez bedzie taki bo dla golfa 3 1,9 td jest podobny i w momencie kiedy pasek przeskakuje o zabek z roznych powodow np. wyciagniecie to zmieni sie kat wtrysku czy nie ?Oczywiscie ze sie zmieni. Bo przeskok o zabek to nie sa setne czesci milimetra a milimetry. Wtedy sa klopoty z odpaleniem i dym przy odpaleniu. Jesli chodzi o lancuch rozrzadu to strasznie bys sie zdziwil po ilu kilomertach padaja teraz . To nie sa mecedesy stare gdzie lancuch byl wieczny . Do malucha najlepsze byly wloskie lancuszki .Pozniej tez je podrabiali. Jeszcze jest jedna sprawa . Otoz ty sie naproduktujesz tak jak w tym przypadku nie wiesz czy swieci sie kontrolka check bo kolega nie napisal a to moga byc inne przyczyny (np wtryskiwacz sterujacy) i jesli napisalbym mu o wtryskiwaczu zeby sprawdzil to tez powiesz ze mu kaze wymieniac wtryskiwacz?. Pozdrawiam i zycze milego weekendu. Krzysiek. Koledzy proponuję się na pewien czas uspokoić bo wszyscy piszą, dogryzają sobie itd, a autor tematu siedzi cicho Moze już usterka jest zlikwidowana, a tu aż wrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Dokładnie. Nie robić od d*py strony jak w niektórych warsztatach. Podłączyć mały karnisterek z paliwkiem bezpośrednio do filtra z pompką. Wtedy się zobaczy. Wszystkie objawy wskazują, jak koledzy wcześniej pisali na zapowietrzony układ. Czesc Może zle napisałem a ty zle odczytałeś nie neguje twojej wiedzy i doświadczenia tylko jak czytasz posta autora to można duzo wywnioskować , a my sie tu naciagamy a tu brak zapytania oraz recenzji pozdrawiam miłego wekendu Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) Jaki łańcuch masz na myśli? .... juz nic Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.