Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Komputer pokładowy


Gość tata
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Komputer w NOTE pokazuje średnie zużycie paliwa. Im dłużej jeździsz, tym bardziej jest uśrednione a więc mało wiarygodne w krótkim okresie czasu. Warto zresetować komputer na tym parametrze albo przed trasą albo przy okazji tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.Jedyna słuszna metoda na sprawdzenie, to zatankować po korek wyjeździć do rezerwy i znowu po korek ( i tak ze 3 razy).Unikniemy wtedy maksymalnie, na ile to możliwe, błędu dystrybutora i będziemy mieli jako taki pogląd na średnie spalanie.Moja tiidka o dziwo nie kłamie przy takim podejściu (maksymalne różnice to 0.2L,najczęściej to samo co na "kompie" ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek ,nie pod korek,ale do pierwszego odbicia ,zawsze tak robię i ma wymierne spalanie,później po tankowaniu reset i znów do odbicia.Poz.A to jest km od tankowania do tankowania ,a poz B przeliczam sobie sumarycznie tak dla zabawy z kilku tankowań :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli do odbicia to na tym samym dystrybutorze - bo różne dystrybutory magą się różnić progiem odbicia. Tankowanie po korek jest dobre jak test robimy tankując wróżnych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się...mówię w większości o sobie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odbicia jest mniej wiarygodne, miałem kiedyś okazję litrażować auto, właściciel miał zalać do pełna. Niestety jak podjechałem na stację w celu weryfikacji okazało się, że weszło jeszcze prawie 8L. Jak będę testował to pod sam korek.

Odnośnie resetu kompa to robię to po każdym tankowaniu.

Edytowane przez robertbydzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak zagrożenia, w innym przypadku konstrukcję by zmieniono.  A podciśnienie w zbiorniku ? teoretycznie paliwo powinno być zassane do silnika przez kolektor a nie jest  :)  Jeśli coś jest to, korzysta się z tego w pełni możliwości, jeśli jest potrzeba,  z silnika też  :unsure: ale akurat tego nie robię  :)  choć jest to bezpieczne. Można to trochę oszukać z ryzykiem dla silnika ale to inny temat. 

Edytowane przez robertbydzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Zakupiłem Nissana Note 2008 1,5 dci. Komputer ogarnąłem bez problemu, lecz zmiana godziny na komputerze już przerasta moje możliwości. Ktoś podpowie jak to zrobić?

Na kierownicy mam przycisk "i" do obsługi komputera i próbowałem różnych kombinacji naciskania go, ale nie pomogło. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to 2008, tylko 1,5 dci, to pewnie ma zegary jak mój 1,4. Dlatego zamiast pisać wrzucam dwa skany z instrukcji. Powinny sprawę rozjaśnić.

post-50407-0-24958700-1445685213_thumb.jpg

post-50407-0-73592900-1445685215_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, odgrzewam troche temat wyświetlacza na liczniku. Note jest moim nowym nabytkiem (e11 1,4) i na liczniku nie mam wyświetlanego czasu. Są wyświetlane tempomat i ogranicznik prędkości - wg instrukcji nad nimi powinien być wyświetlany zegarek. Moje pytanie: padło mi coś w wyświetlaczu czy może były wersje bez zegarka. We wbudowanym radiu fabrycznym zegar jest. Pozdrawiam wszystkich. (a jeszcze jedno, może nie w tym miejscu, ale myślę, że nowemu forumowiczowi koledzy wybacza - jak pada deszcz i czujniki cofania są mokre to podczas cofania jest ciągle sygnał, jakby była jakaś przeszkoda a tam nic nie ma - czy to normalne?) Dzięki z góry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Makrofag

Temat był już wałkowany na forum tutaj masz link:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73497-zegar-na-konsoli-srodkowej-w-acenta/

na stronie 4 masz manuał jak je uruchomić - trza ingerować w elektronikę.

A na pracę czujników cofania nie ma prawa mieć wpływ pogoda- chyba coś Ci zamaka podczas deszczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

A'Propos komputera. Po ostatnim tankowaniu zwariował mi licznik kilometrów do następnego tankowania. Mimo pełnego baku zszedł do zera "0" i nie chce wskazać inaczej. 

Dodam, że jeżdżę na LPG i paliwa mi nie ubywa w jakimś zastraszającym tempie. Miałem około połowy baku gdy dotankowałem i o d tego momentu licznik do tankowania zwariował. Wcześniej pokazywał mi faktyczny stan baku. Od dotankowania zaczął mi zmniejszać liczbę kilometrów a potem stanął na zerze i ani drgnie. Wskaźnik paliwa w baku jest na prawie full. Na paliwie Pb przejechałem jakieś 20 kilometrów. 

Ma ktoś radę jak to zresetować, bo to jedyne wskazanie, którego nie da się zresetować ręcznie.? PLEASE!!!

 

EDIT: Do tej pory nic takiego mi się nie działo. Może dlatego, że nie tankowałem do pełna tylko około 8 litrów. Wtedy po tankowaniu zasięg wzrastał o około 150 km i malał wraz z ubytkiem paliwa. Jak nie miałem LPG (wtedy lałem zawsze do pełna) to też wszystko było jak należy i autko pokazywało mi dystans na pełnym baku około 700 km. Teraz dystans po zatankowaniu został taki jak przed nim i zszedł do zera mimo jazdy na LPG.

Czy to możliwe, że komputer zgłupiał i jak trochę paliwa ubędzie to wróci do normy?

Edytowane przez RaulC
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...