Gość Hubertus Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 W niedziele milo zaskoczyl mnie moj samochod. Na trasie 795km spalił mi 48,8litra; średnio 6,13l / 100km. Niezly wynik. Prędkość rożna, czasami 140, 150, czasami światła w miastach, remonty na drodze, boczne drogi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Mi ostatnio spalił na 1100 km trasy i jakies 300 miasta średnia wyszła 7 litrow, ale jechałem momentami 170 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Wyniki wprost rewelacyjne. Tylko pogratulować. Napiszcie jak jeździliście w tych trasach. Z klimą czy bez? Z jaką prędkością. Ja przy bardzo oszczędnej jeździe do 3000 rpm najlepszy wynik jaki osiągnełem to 7l/100km. Klimęmiałem włączoną non stop. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się osiągnąć takie spalanie jak wam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 witam TDków!! na drodze do Bratyslawy (autostrada i predkosc z 5 osobami dochodzila do 160), potem jazda normalnymi drogami w Slowacji i jezdzeniu po kilku miejscowosciach z normalnymi miejskimi predkosciami - srednio 7,1, klima nie non stop (wtedy nie dogrzewalem chlodzonego powietrza, tylko wlaczalem klime co jakis czas i wylaczalem gdy bylo zbyt zimno )) ) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Musze powiedziec, że sam sie zdziwilem, gdzyz jeszcze takich wyników nie mialem, przejechalem juz ok 15 tys. km. Jeszcze nigdy nie spadło mi poniżej 6,8l / 100km. Jechalem róznie. Trasa przebiegala przez pół Polski do Suwałk, więc urozmaicona była W-wą, E-7 - ką, bocznymi drogami i korkami na robotach drogowych. Prędkość różna 120, 130, 150, ale starałem sie przyspieszac maxymalnie, raczej równa jazda. Klimy nie włączałem, gdzyż nine było takiej potrzeby. Myślę że ten wynik spalania jest naprawde niezly. Niebawem dam znać jak wychodzi mi na krótkich 40km odcinkach codziennnych doajazdów do pracy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Jak poskładam samochód do kupy to w przyszłym tygodniu jadę do Bułgarii - jakieś 1700 km w jedną stronę. Myślę, że wtedy jakoś uśrednię spalanie na trasie i podzielę się tymi informacjami na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 do Hubertusa - zmieniales cos w aucie ze spalnie ci spadlo?? czy spokojniej jezdzisz?? do Pwla_s - uwazaj w Bulgarii bo w zeszlym roku ponoc okradano obcych kierowcow na jakis bocznych drogach!! moje spalanie caly czas takie samo 7 - 7,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 ja widze ze moj wozik to mistrz ekonomi klima byla wlaczona całą trase jazda w gorach i spalanie jak pisalem wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Nic nie wymienialem. Wydaje mi sie, że to poprostu umiarkowanie w przyciskaniu pedału przyspieszenia, gdyż prędkość, jak pisałem wcześniej, była różna. Na ogół średnie spalanie do tej pory wychodziło mi ok 6.8 - 7,2l / 100km. Niedługo znowu zatankuje i podzielę sie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 a powiedzcie generalnie jak jezdzicie, wiadomo w trasie jak sie da ale chodzi mi o to czy szybko wrzucacie wyzszy bieg i jezdzicie ponizej powiedzmy 2tys obrotow (gdzie turbo ledwo co sie kreci) czy raczej korzystacie z"uslug" turbo tzn gdzies 2,2 - 2,5tys bo wtedy tloczy wiecej powietrza?? ja mam przyzwyczajenie z benzyny ze raczej szybko wrzucam wyzszy bieg i jezdze na malych obrotach.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Dobra rada, to nie wciskac przy przyspieszaniu pedalu gazu do konca.Wciskajcie stopniowo, rownomiernie do nabierania predkosci. Jesli wciskacie gaz do konca przy przyspieszaniu, to silnik dostaje wiecej paliw i powietrza co oczywiscie musi spalic, ale na przyspieszeniu wtedy nie skorzystacie. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 a powiedzcie generalnie jak jezdzicie, wiadomo w trasie jak sie da ale chodzi mi o to czy szybko wrzucacie wyzszy bieg i jezdzicie ponizej powiedzmy 2tys obrotow (gdzie turbo ledwo co sie kreci) czy raczej korzystacie z"uslug" turbo tzn gdzies 2,2 - 2,5tys bo wtedy tloczy wiecej powietrza?? ja mam przyzwyczajenie z benzyny ze raczej szybko wrzucam wyzszy bieg i jezdze na malych obrotach.. Ja jakak silnik jest już rozgrzany to praktycznie na każdym biegu korzystam z turbiny, przy wyprzedzaniu zawsze redukcja na 4 i krece do okolo 4 tys. Jutro jade do Zakopanego to znowu zrobie z 1500km i podam nowe wyniki spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Dobra rada, to nie wciskac przy przyspieszaniu pedalu gazu do konca.Wciskajcie stopniowo, rownomiernie do nabierania predkosci.Jesli wciskacie gaz do konca przy przyspieszaniu, to silnik dostaje wiecej paliw i powietrza co oczywiscie musi spalic, ale na przyspieszeniu wtedy nie skorzystacie. POZDRAWIAM..... akurat tu bym polemizował, ponieważ stosunek powietrza do paliwa w silniku CD20T wyznacza mapa bitowa zapisana w pamięci komputera i bezpośredni wpływ na ekonomikę spalania ma prędkośc obrotowa silnika przy której dąży on do uzyskania największej mocy i momentu ok 3700 obr/min. Inaczej mówiąc pedał można wciskać do końca ponieważ w tym przypadku noga kierowcy ma pięciorzędne znaczenie, natomiast ważne jest aby nie przekraczać 2,5-3 tys obrotów, kiedy to turbina zaczyna się konkretnie rozpędzać, powstaje ciśnienie doładowania i zwiększa sie dawka w pompie wtryskowej, tak jak to jes wyznaczone w ww bitmapie. Akurat ten silnik od strony ekonomii spalania znam dobrze, ponieważ użytkuję już go ponad 5 lat. Natoiast stopniowe wciskanie gazu o czym pisał Dżodżo jest zasadne gdy niewłaściwie pracuje przepływomierz; wtedy komputer dostaje niewłaściwą informację o masie powietrza i wyznacza złą dawkę paliwa. Wtedy właśnie jest taki efekt, że wciskasz gaz do dechy, samocód z wielkim oporem przyspiesza, odpuszczasz lekko gaz, a auto dopiero wtedy nabiera ochoty na przyspieszenie. pzdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 wlasnie mam takie objawy, ze jak dam pelny pedal to mi bardziej muli niz jak odpuszcze!! chyba bede musial poszukac hamowni w B-B, ale czy kontrolka check nie powinna wskazywac usterki przeplywomierza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 a co powiesz na temat chipa zmieniajacego mape bitowa? warto w tym silniku czy nie?? (abstrachujac od tematu glownego ktorego ciag dalszy oczywiscie leci!!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek503 Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2005 Moje sprzecicho w zeszłym tygodniu na trasie z manczesteru do słubic spaliło 5,7l / 100km. Prędkość stała 120-130 km/h, klima sporadycznie, pełny bagażnik, dwie osoby na pokładie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 No to gratulacje Piotrek 503. (chyba to poniżej normy jaka podaje producnt). Dzieki Adamm za wyjaśnienia dotyczące 2,0TD. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Moje sprzecicho w zeszłym tygodniu na trasie z manczesteru do słubic spaliło 5,7l / 100km. Prędkość stała 120-130 km/h, klima sporadycznie, pełny bagażnik, dwie osoby na pokładie. Piękny wynik, też bym chciał, żeby mi kiedyś tak palił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 a powiedzcie generalnie jak jezdzicie, wiadomo w trasie jak sie da ale chodzi mi o to czy szybko wrzucacie wyzszy bieg i jezdzicie ponizej powiedzmy 2tys obrotow (gdzie turbo ledwo co sie kreci) czy raczej korzystacie z"uslug" turbo tzn gdzies 2,2 - 2,5tys bo wtedy tloczy wiecej powietrza??ja mam przyzwyczajenie z benzyny ze raczej szybko wrzucam wyzszy bieg i jezdze na malych obrotach.. Ja na zimnym silniku nie kręcę powyżej 2,5k rpm. Na rozgrzanym zmieniam biegi przy około 3k rpm - no chyba, że wyprzedzam wtedy kręcę do 4k rpm. Jak już wcześniej pisałem spalanie na trasie 7 - 8l/100km. Zobaczę jak będzie po regeneracji głowicy na trasie do Bułgarii. Jaano dzięki za przestrogę będę się starał jechać tylko głównymi drogami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2005 Na mieście mam ok 8l/100km, na początku tylko jak go kupiłem to miałem 7,5l :wink: . Na trasie ostatnio wyszło mi 6,6l przy prędkości ok 130km/h, ale było też troche po wioskach i górkach (Kaszuby) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Mam juz nowe wyniki spalania: tym razem wyszlo mi 5,99 litra na 100-kę. Takie male spalanie chyba dzieki oszczędnemu wciskaniu pedału przyspieszenia i napewno (tak jak pisał Adamm) spokojnej jezdzie do ok 3200 obr / min. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 no, no gratulacje! moze kiedys zblize sie do tego wyniku!! musze chyba wziac sie za ten przeplywomierz, bo chyba przez niego mam zawyzone, bo noga sataram sie nie operowac zbyt mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Mam juz nowe wyniki spalania: tym razem wyszlo mi 5,99 litra na 100-kę. Takie male spalanie chyba dzieki oszczędnemu wciskaniu pedału przyspieszenia i napewno (tak jak pisał Adamm) spokojnej jezdzie do ok 3200 obr / min. Pozdrawiam. un fuckin' believable serdecznie gratuluję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekB9 Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 urlop 2tygodnie - 3200 km średnia 5,5l/100 95%trasa jest dobrze a myślę że mozna mniej Głównie znaczenie (moim zdaniem)mają obroty rzadko przekraczam 3200 i nieużywanie hamulca tzw. płynna jazda. Pozdrawiam posiadaczy 2,0 td Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Ooooooo, niezły wynik. Chyba nie do pobicia. Gratulacje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.