Gość wedera Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Witam ukręciła mi się lewa półoś,wymieniłem ją na nową,teraz mam dylemat jakim olejem zalać skrzynię biegów. Wiem,że zalecany jest 75W/90 GL-4 EWENTUALNIE 80w/90 GL4.Tylko mam dylemat bo moja P11 1,6 Benzyna V16 ma przejechane 340 tyś w silniku mam castrola mineralnego i teraz zastanawiam się, czy w skrzynie lać syntetyk czy mineralny.Boję się,że jak zaleję syntetyk to będe miał wycieki a nie wiem co obecnie jest w skrzyni wlane. Może ktoś z was doradził by mi czym zalać skrzynię przy takim przebiegu.Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Przy wymianie półośki nie trzeba oleju zmieniać w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 kolega pewnie wyciągnął przegub wew. i olej się wylał sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sasza_r Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 A co nalać do skrzyni do nissana n16 2003 po lifcie przebieg 143tyś? Poprzedni właściciel mówi że w skrzyni jest to co zaleca producent czyli z tego co doczytałem na forum (jak się myle proszę o poprawkę) syntetyk 75W80 GL4/5 jednak po rozmowie z jakimś tam mechanikiem powiedział żebym sobie nalał pól syntetyk ponieważ skrzynia się poci a syntetyk może mi lepiej oczyścić skrzynie i wyciek zrobi się tak duży że będę musiał ją uszczelnić. Co mi polecicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 jeśli się poci to tak jak poradził jakiś tam mechanik zalej pół syntetyk. przynajmniej wg mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sasza_r Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Ok. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wedera Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 kolega pewnie wyciągnął przegub wew. i olej się wylał sam. Dokładnie tak po wyciągnięciu spłynoł do kuwety,ale zrobiłem to celowo bo jeżdzę już na nim 3 lata i postanowiłem wymienić na nowy. A przy takim przebiegu półsyntetyk można wlać? Mam mały wyciek pomiędzy skrzynią a silnikiem bardzo mały takie pocenie sie czasmi wisi kropla oleju,ale wyciek jest raczej z silnika bo ma ciemny kolor.Sam silnik jest rewelacyjny po takim przebiegu tylko mruczy i nie łyka oleju (od wymiany do wymiany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 A przy takim przebiegu półsyntetyk można wlać? ja bym wlał. sam mam 325tyś i na półsyntetyku jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wedera Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) ja bym wlał. sam mam 325tyś i na półsyntetyku jeżdżę. Mam jeszcze jedno pytanie czy po wymianie półosi,robi się zbieżność kół?Bo dolny wahacz musiałem wyczepić. Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez wedera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 no jeśli wszystko na starych częściach złożone i trafiło w swoje miejsce to raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wedera Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) Nie mogłem dostać oleju 75w90 półsyntetyka.W końcu kupiłem olej Carlube 75w90 półsyntetyk ale on ma w specyfikacji API- GL-4 GL-5.Na samym końcu na ulotce jest napisane,uwaga spłnia wymogi GL-5.Zalałem skrzynie tym olejem jeszcze nie odpalałem auta teraz zastanawiam się czy skrzynia może na tym pracować bo wszyscy piszą,że polecą synchronizatory po 3, może 5 miesiącach.Sam już nie wiem co konkretnie wlać wszysy piszą , nikt nie podaje konkretnych nazw produktu.340 tyś to zawiele na syntetyk 75w90 a mineralny też odpada może ktoś wie jaka marka robi półsyntetyk GL-4 ? Teraz pytanie jeśli zdecydował bym sie na zalanie pełnym syntetykiem to czy jeśli spuszczę ten olej czy jego resztki nie zaszkodzą?Skrzynia została tylko zalana nie pracowała na tym oleju. link do zalanego oleju http://megastore.pl/80343,Oleje-smary-i-penetratory_Oleje-przekladniowe_Carlube-Olej-przekladniowy-75W-90-Gear-Oil-Semi-Synthetic-1l.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-08&utm_content=80343#nclid=9ff08d1f815a6f195b3c6900dc9a61e9 Ostatecznie skrzynię zalałem VALVOLINE DURABLEND 75W90 jedyny półsyntetyk na rynku w klasyfikacji GL4 a nie 4/5 oleju weszło 3l z małym chaczykiem auto było zalewane na idealnie wypoziomowanej wypewce zalane i poczekane 1 h na ewentualny wyciek z korka wlewowego,tak by poziom był idealnie równy z jego dolną krawędzią.Piszę to ponieważ czytam na tym forum,że ludzie zalewają do P11. 1.6V16 2,8 l.Ja po wlaniu 3 nawet palcem nie sięgałem oleju. Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez wedera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.